It's me.. Juz me... Only me!

If you don't like my words, don't listen.
If you don't like my appearance, don't look.
If you don't like my actions, turn your head.
It's as simple as that.

A wife to a loving husband. A mum to a adorable daughters. A daughter to such a caring parents. A good friend to a good people. Homechef that cook like nobody business.

~I’M NOBODY.. but nobody perfect. So, I’mPERFECT!

My Love's Path

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, March 29, 2012

Dah tak ada kerja sangat la tu!

Tadi aku tengah berhempas pulas nak menyiapkan lab report aku.
Ada 6 report semuanya. Dalam 6 report tu ada 'anak-anak' experiment pulak. So secara tak langsung dari 6 manual amali tu dah jadi berbelas experiment pulak! Tu belum campur dengan assignment JIF216 dan JIF217. Memang hilang nyawa aku nak menyiapkannya.

Tengah aku buat report tu, aku sambil-sambil main FB dan layan tv. Boleh jugak aku like-like status kawan, komen-komen, post gambar.. Sekali sekala ada jugak layan chat. Tapi malam ni ramai pulak yang masuk chat aku. Antaranya kawan study aku Liza. Dia tu exclude dari list la, sebab aku yang ajak dia chat. Aku tengok status dia macam jiwa kacau je, so aku ajak sembang.

Yang lain tu kawan-kawan aku jugak. Tapi ada yang 'kawan atas kawan' (mutual friend) yang add aku sebagai friend, then nak ber-chat dengan aku. Ok la, aku layankan saja. Yang peliknya, ada pulak manusia yang masuk chat box aku tanpa Salam or Hi, tup-tup terus taip "sy... Hahaha". Ok, ayat tu memang seperti mahu minta penampar.

Itu memang aku tak layan. Sampai mampus pun aku biar je chat tu tak berbalas. Ada pulak yang selalu chat dengan aku, tapi asyik speaking London memanjang. Ptuihhh! Sepatah haram Melayu pun tak keluar dari ayat dia. Ok la, budget mat saleh sangat la kan? Malam ni memang aku tak layan. Dia said Hi, aku balas dengan SMILEY FACE je. Hahaha... Ok la kan? Daripada aku balas dalam bahasa Jawa. Jangankan kau tak paham, kang dengan aku pun tak paham jugak!

Dalam friend list aku yang cuma ada 1500++ tu, ada la beberapa orang yang aku dapat kenalpasti yang suka melucah dalam chatbox. Nak peluk la, nak cium la, tanya dah kawin ke belum. Orang-orang macam ni memang aku black list diorang. Sekali diorang melucah, aku diamkan je. Elok-elok kau tanya dah makan ke belum, sihat ke tidak... Aku layan je chat kau tu. Tapiiiiiii, kalau dah sampai tanya aku benda-benda lucah, secara automatik aku akan diam.

Dan aku tak de la kejam sangat nak terus maki kau, or nak remove kau dari friendlist aku. Tapi kalau hari-hari yang mendatang, kau tetapppppp nak chat pasal hal-hal blue ni... Ok, selamat jalan Romeo! Aku akan block kau, so kau tak payah nak kecik hati bila aku tak layan kau.

Sama jugak la dengan mamat yang sekor malam ni. Balik-balik tanya aku duduk mana? Dah kawin ke? Asal mana? Weh, perlu ke setiap kali kau chat dengan aku, setiap kali tu jugak la kau nak tanya soalan yang sama? Then mula la cakap melucah! Bahabi betul! Kau ingat aku ni Zarina Ann Joulie ke??? Tak pun up sikit, Luna Maya????

Elok-elok aku tengah kumpul mood nak siapkan kerja aku, terus hilang mood aku! Bengong betul. Nampak sangat diorang ni tak ada kerja nak dibuat. Yang diorang tahu, cari awek-awek yang available untuk chat, pastu start melucah! Tu belum lagi yang buat video call, pastu taip "nak tengok batang? Besttttt..."

Best waklu!
Sangap.

Mamat yang tadi duk cucuk-cucuk jarum nak melucah, dah selamat kena maki dengan aku. Bila aku dah puas maki hamun dia, then aku block profile dia. Sekarang, aku yang jadi puas! Hahaha...


Ada sesapa nak tengok se-BATANG jari tengah aku?

No comments :