It's me.. Juz me... Only me!

If you don't like my words, don't listen.
If you don't like my appearance, don't look.
If you don't like my actions, turn your head.
It's as simple as that.

A wife to a loving husband. A mum to a adorable daughters. A daughter to such a caring parents. A good friend to a good people. Homechef that cook like nobody business.

~I’M NOBODY.. but nobody perfect. So, I’mPERFECT!

My Love's Path

Daisypath Anniversary tickers

Monday, July 6, 2015

From My Kitchen : Kerabu Mangga

Jumaat lepas ada pensyarah bagi mangga kat ofis.
So aku rembat 2 biji. Plan nak buat kerabu mangga.
Balik kerja aku terus ke PPUKM nak iftar kat ofis En Zul.
Diorang buat majlis iftar siap buat bubur lambuk Terengganu.

Malam tu aku balik dah lupa pasal mangga ni.
Esoknya Sabtu aku nak ke bazaar beli air.
Ternampak mangga ni dalam kereta dah mula nak kuning. 
Mungkin sebab suhu panas yang buat mangga ni peram jadi masak.
Nak buat petang tu dah lewat sangat, lagipun dah ada lauk dah.
So reserved untuk masak petang ahad.





Nah, amik mood dulu tengok gambar kerabu mangga aku.
Baru mood nak baca seterusnya datang berdesup-desup kan?
Eh.




Bahan-bahan :


  • 2 biji mangga (separa masak)
  • 5 biji limau kasturi (ambil jus sahaja)
  • 2 sb gula (aku campur gula merah sikit)
  • 1 biji bawang besar (hiris halus)
  • 1 sk garam
  • 1 cawan ikan bilis (goreng garing)
  • 5 biji cili padi (kalau boleh cili padi merah. Baru la meriah warna kerabu kau)
  • daun ketumbar (hiris)


Jus limau kasturi + garma + gula
*maaf ye dek non.. Hakak malas nak buang semua biji limau. Jangan tiru perangai hakak ye..*




Kau campur je semua bahan.
Gaul... gaul... gaul...

See, kalau cili tu kaler merah mesti meriah kerabu aku kan?
*nanges.... Y_Y*



Close up - meh jemput telan air liur.
Hahaha..




Selamat mencuba ^_^

No comments :