It's me.. Juz me... Only me!

If you don't like my words, don't listen.
If you don't like my appearance, don't look.
If you don't like my actions, turn your head.
It's as simple as that.

A wife to a loving husband. A mum to a adorable daughters. A daughter to such a caring parents. A good friend to a good people. Homechef that cook like nobody business.

~I’M NOBODY.. but nobody perfect. So, I’mPERFECT!

My Love's Path

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, September 13, 2012

From My Kitchen : Croissant Tuna

Malam tadi malas nak masak.
Pastu terasa teringin nak makan sandwich tuna.
So lepas maghrib, aku ajak En Zul ke Tesco nak beli barang-barang.

Bukan susah pun nak buat sandwich ni.
Budak sekolah pun reti buat.
Tapi sebab aku poyo (yes, aku memang poyo), maka harus jadi entri jugak kan?
Hahaha!








Bahan-bahan :
  • Croissant / roti keping (aku saje beli croissant)
  • Tuna flakes (in oil / water) - aku amik tuna in sunflower oil.
  • lettuce (green & purple)
  • tomato
  • mayonis - aku guna brand Kimball (penutup dia kaler kuning, rasa tak masam sangat)
  • garam (sikit je)
  • gula (sikit je)
  • limau nipis (setengah biji)
  • lada sulah (nak guna cili merah pun boleh. hiris kecik-kecik)

Cara-cara :
  • Buka tin tuna, tapiskan minyak / air tuna.
  • Campurkan tuna dengan garam, gula, limau nipis, lada sulah dan mayonis - gaul sampai sebati
  • Belah croissant (jangan sampai putus).
  • Lapiskan dengan lettuce.
  • Hiris tomato, dan lapiskan ke atas lettuce.
  • Taruk je tuna dalam croissant.
  • Boleh letak sos cili (kalau nak). Aku nak letak sos keju, tapi lupa nak bancuh. Hehehe...


Dah siap!
Boleh makan.....



Beli croissant 3 biji je kat Tesco. Sebiji harga RM1.
Kalau beli kat King Confectionery, croissant dia besar sikit, dan harga dia mahal sikit dari Tesco punya.




Sebab beli croissant 3 biji je, maka kalau tak kenyang lagi, sila la guna roti putih biasa..

Pagi ni nak bawak ke ofis, so keluarkan campuran tuna dari esbok.
Then taruk semua bahan, pastu masuk dalam plastik.
Siap breakfast for today. Yeayyy :)



Lettuce pun dah layu. Hikhikkk...
Belasah la, janji perut aku kenyang.





Jemput makan semua :)






No comments :