It's me.. Juz me... Only me!

If you don't like my words, don't listen.
If you don't like my appearance, don't look.
If you don't like my actions, turn your head.
It's as simple as that.

A wife to a loving husband. A mum to a adorable daughters. A daughter to such a caring parents. A good friend to a good people. Homechef that cook like nobody business.

~I’M NOBODY.. but nobody perfect. So, I’mPERFECT!

My Love's Path

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, October 28, 2012

From My Kitchen : Ayam Tumis Kunyit


Haaa.. Ni pulak second lauk aku arini.
Tadi masak lauk Ikan Siakap Kukus. Pastu masak lauk ayam pulak.
Sayur tak de. Malas nak masak sayur. Hehe..

Selalunya aku masak lauk ni kuah pekat. Ntah kenapa harini berkuah banyak pulak.
Lantak la, sebab aku malas nak fikir-fikir, aku biarkan je la lauk ni berkuah.
Setel.


Bahan-bahan :

Ayam (aku beli 2 ketul, pastu kerat jadi kecik-kecik dapat 6 ketul)
Bawang merah (hiris)
Bawang putih (hiris)
Daun ketumbar (hiris)
Halia (hiris)
Cili merah (hiris)
Serai (hiris)
2 sudu air asam jawa (boleh ganti dengan asam keping)
Garam
Serbuk kunyit
Tomato (belah 4)


Cara-cara :

Bersihkan ayam, gaul dengan garam dan serbuk kunyit.
Tumis semua bahan (yang dah di hiris) sampai naik bau (sumpah, bau daun ketumbar memang best!)
Masukkan ayam. Biarkan ayam masak.
Kalau kering boleh tambah air sikit.
Masukkan asam jawa dan garam (kalau still tawar la).
Masukkan tomato dan tutup api.





No comments :