It's me.. Juz me... Only me!

If you don't like my words, don't listen.
If you don't like my appearance, don't look.
If you don't like my actions, turn your head.
It's as simple as that.

A wife to a loving husband. A mum to a adorable daughters. A daughter to such a caring parents. A good friend to a good people. Homechef that cook like nobody business.

~I’M NOBODY.. but nobody perfect. So, I’mPERFECT!

My Love's Path

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, February 22, 2012

From My Kitchen : Strawberry celup coklat

Dah lama rasanya tak update entri From My Kitchen.
Sejak aku ke Penang, blog ni pun makin kurang ber'update entri nya.
Alahaiiiiii.. Sekarang ni memang susah nak luang masa merapu kat sini. Macam-macam benda nak cite & luahkan kat blog ni, tapi seyes masa memang tak sempat.
Ni pun just curi-curi masa sementara aku masih belum mengantuk.

Last week aku ke Cameron Highlands.
So sempat la nak sambar strawberi.
Nak makan macam tu je, tak terdaya la pulak anak tekak aku ni.
So kena la variety sikit cara hidangan strawberi tu.

Yup, Strawberi Celup Coklat!
Tu je la yang paling simple kan....
Nak buat mudah, nak telan punnnnn mudah!
Kalau ada yang komplen like... "elehhhh.. Strawberi celup coklat pun nak update jadi entri? Poyo lah!"

Uikkss.. Ni blog aku, so sukati aku la!
Kalau aku update entri "From My Kitchen : Panaskan Lauk Dari Kedai Mamak", lantak aku la khennn~~~

Daripada strawberi aku busuk dalam esbok, baik aku buat celup coklat.
Then bawak ke ofis bagi 'jerung-jerung' belaan aku tu makan.
Setel.

Pergi cari stock chocolate compound dalam simpanan, then start masak.



Starwberi yang masak ranum. Yummy!



Cucuk strawberi dengan toothpick. Mudah nak main celup-celup.



Chocolate compound. Aku punya ni yang murah punya je.
Janji rasa coklat.



Ice & air. Biar sejukkkk je.



Panaskan coklat guna teknik double boiler.
Bila coklat dah cair, celupkan strawberi dalam coklat.



Lepas celup coklat, terus celup strawberi dalam air ais pulak,
Terus coklat jadi keras :)
Dah boleh makan!


Hasil strawberi yang sudah di celup coklat ---> Lupa nak snap gambar. Hadoiii!

No comments :