It's me.. Juz me... Only me!

If you don't like my words, don't listen.
If you don't like my appearance, don't look.
If you don't like my actions, turn your head.
It's as simple as that.

A wife to a loving husband. A mum to a adorable daughters. A daughter to such a caring parents. A good friend to a good people. Homechef that cook like nobody business.

~I’M NOBODY.. but nobody perfect. So, I’mPERFECT!

My Love's Path

Daisypath Anniversary tickers

Monday, July 22, 2013

From My Kitchen : Puding Oreo

Semalam aku terlebih rajin masak macam-macam untuk berbuka. Ikan kembung sweet sour, udang goreng tepung, kailan ikan masin, sambal belacan, puding oreo, karipap sardin & air longan. Start pukul 2pm aku dah bersiap berpencak silat kat dapur tu. Gila awal nak masak untuk berbuka. Padahal yang nak makan tu 4 tekak je pun. Tapi beriya masak macam 4 kampung yang nak mentekedarah.

Ok la, aku nak share resepi puding oreo. Puding ni masa kali pertama aku buat untuk potluck menyambut ramdhan kat ofis aku 2 minggu yang lepas. Masa tu agak busy sikit, so tak sempat nak snap gambar. Memandangkan semalam aku 'terlebih masa', so aku sempat la nak snap gambar untuk share dengan kawan-kawan.


Dessert semalam : Puding oreo & air longan



Memandangkan penyukat bahan aku dah berpindah ke rumah baru, so aku guna cawan je sebagai penyukat. Kebanyakkan barang-barang rumah semua dah angkut pindah ke rumah baru. Tinggal tuan dia je yang masih bermastautin kat rumah lama. Alahai En Zul.... Bila nak pindah ni? Aku dah tak sabar nak sewakan rumah ni. Dapat duit sewa sedap sikit nak buat joli. Huhuuuu...


Bahan-bahan (loyang 8") :
  • 1 paket agar-agar tali (kalau nak guna agar-agar serbuk pun boleh -10g agar-agar serbuk)
  • 3 cawan air
  • 1/3 cawan gula pasir
  • 1 tin susu cair
  • milo (ikut la nak pekat macamana pun. Nak guna serbuk koko pun ok)
  • oreo (ikut berapa banyak yang korang suka. Patah-patahkan)

Cara-cara :
  • Masak agar-agar bersama air. Kacau sampai agar-agar cair.
  • Masukkan gula dan kacau sampai gula larut.
  • Masukkan susu dan kacau sampai mendidih.
  • Asingkan 2 cawan aduanan dan panaskan dalam periuk lain.
  • Masukkan milo dalam aduanan yang kecil. Kacau sampai sebati.
  • Masukkan 1 cawan adunan agar-agar milo. Biar sejuk dan keras.
  • Susun oreo atas aduanan milo dan masukkan aduanan agar-agar susu.
  • Lepas aduanan agar-agar susu mengeras, masukkan pula aduanan agar-agar milo.
  • Sejukkan dalam esbok.







Ok, next time aku share resepi lain pulak. Kbai.



Love,

No comments :