It's me.. Juz me... Only me!

If you don't like my words, don't listen.
If you don't like my appearance, don't look.
If you don't like my actions, turn your head.
It's as simple as that.

A wife to a loving husband. A mum to a adorable daughters. A daughter to such a caring parents. A good friend to a good people. Homechef that cook like nobody business.

~I’M NOBODY.. but nobody perfect. So, I’mPERFECT!

My Love's Path

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, September 1, 2015

From My Kitchen : Bread Lasagna

Menu kali ni bread lasagna.
Sebenarnya nak buat lasagna yang betul guna lasagna sheet tu.
Bahan-bahan semua dah beli.
Tapi sebab nak perabihkan roti kat rumah, so eksperimen kali ni kita tukar lasagna sheet dengan roti.






Bahan-bahan :
  • Roti putih / fiber
  • daging kisar
  • shiitake mushroom / button mushroom
  • bawang putih (chopped)
  • cili api (optional)
  • cili kisar (blend dengan bawang putih dan bawang merah)
  • serbuk kari daging (2 sudu)
  • Cheddar cheese
  • Mozarella cheese
  • susu fresh / full cream
  • 2 biji telur
  • garam secukup rasa
  • mix herbs / oregano

Cara membuat inti :
  • Panaskan 2 sudu minyak. Tumis bawang putih, cili kisar, serbuk kari dan cili api bagi yang suka pedas (aku masukkan cili untuk kurangkan rasa muak cheese)
  • Masukkan daging kisar.
  • Masukkan shiitake mushroom
  • Salt to taste.
  • Masak biar kering inti lasagne ni

(Boleh masukkan sos tomato atau sos prego kalau nak. Aku tak masuk sos prego sebab nak reserve untuk masak guna lasagna sheet. Aku kan kedekut. Hahaha..)




Ok, inti dah siap.
Memang tak cantik.. Tak menyelerakan... Aku nampak semua tu.
So jangan kutuk okayyyyy...



Pukul susu dan telur.
Pukul sampai semua jadi kembang semangkuk gitu.




1 - Rendam roti dalam susu, susun dalam tray.




2 - Curah inti atas roti.




3 - Letak cheddar cheese.

Ulang langkah 1-2-3 sampai ke puncak tray.




Last tabur mozarella cheese.
Seba cheddar cheese ada baki, aku tabuq gak sekali.
Biaq depa sama-sama cayaq dalam tu.




Pi boh dalam oven. Bakaq selama 25 - 30 minit.
Aku guna api 160 darjah celcius.




Dah siap, bulih tabuq mix herbs.
Ni tak tabuq lagi dah pi amek gambar.
Gelojoh sungguh hang ni.




Potong la ikut suka hang,
Aku buat 2 tingkat ja, tapi sebab potong gelojoh-gelojoh, terus ranap layer lasagna aku.

Punggahhhh!

No comments :