It's me.. Juz me... Only me!

If you don't like my words, don't listen.
If you don't like my appearance, don't look.
If you don't like my actions, turn your head.
It's as simple as that.

A wife to a loving husband. A mum to a adorable daughters. A daughter to such a caring parents. A good friend to a good people. Homechef that cook like nobody business.

~I’M NOBODY.. but nobody perfect. So, I’mPERFECT!

My Love's Path

Daisypath Anniversary tickers

Friday, March 9, 2012

Benda-benda ni memang dambaan my gegirl...

Haaa.. Ni adalah hasil tangan sahabat aku yang sama-sama study kat USM, Nadia. Dia sekarang tengah menggila buat benda-benda ni. Masa aku datang rumah dia hari tu, dia tunjuk hasil kerja nya kat aku. Ohemjiii!! Berlambak-lambak dalam 1 kotak! Semuanya buatan jahitan tangan. Sumpah aku terkedu tengok semua hasil-hasil kraf dia tu.

Setahu aku la, aku ni jenis kasar, gila-gila, mulut puaka, laser, jahat, tapi anggun lagi bijaksana.. (Wekkk! Ayat membunuh diri sendiri). Dan rasanya kawan-kawan aku pun lebih kurang je acuannya macam aku ni. Tapi diorang baik-baik belaka. Aku ni je yang pelik sikit. Tapi mana ada kawan-kawan aku yang buat kerja-kerja kraf ni semua? Kalau memasak ke, kaki shopping ke, kaki spa ke, kaki pukul ke, kaki merepek, memang aku ada ramai kawan macam tu..

Tapiiiii.. Kaki menjahit keychain kecik-kecik ni??? Biar betul???

Tak apa la. Dah hobi Nadia suka pada benda-benda yang comel kan. Biarkan dia dengan jarum dan benang dia tu. Kalau aku la, jangankan nak jahit benda-benda kecik, nak jahit baju aku yang saiz gajah+zirafah ni pun tak lalu derrrr...

Nadia kesayangan aku ni, dia punya la minat dengan jahitan ni sampai sanggup post hasil kerja nya ke kampung semata-mata nak bagi kat adik dia. Adik dia pun jual kat kawan-kawannya. Haa.. Bagus si Nazreen tu. Kecik-kecik dah pandai meniaga. Bagus dik, nanti duit dah banyak boleh belanja akak makan Tutti Frutti eh?

Masa aku intensif kat USM Penang, aku selalu lepak kat Queensbay Mall. Kat sana ada satu kedai nama Denso. Kedai ni jual setiap barang harga RM5. Alaaa.. Macam kedai RM5 or RM2 per item tu.. Satu hari tu, aku masuk kedai tu dengan Adah mak buyung tu. Sekali ternampak kertas-kertas jahitan si Nadia ni. Balik ke kampus aku cite la kat dia. Dia punya la menggelupur nak pergi kedai tu, semata-mata nak beli kertas jahitan tu. Tapi memang murah la harga dia kalau nak bandingkan dengan harga sebelum ni yang Nadia beli. Punya la sanggup pergi ke QB sampai terpaksa harungi 'roller coaster' kat QB tu. Perghhh.. Rasa nak terkencing masa naik ke parking dengan keadaan jammed!

Tak pe la. Demi menyokong hobi dan usaha sahabat aku ni, aku tempah la beberapa key chain dan cekak untuk Ika dan Aleeya. Budak-budak tu memang suka benda-benda comel macam ni. Bila aku tunjuk kat diorang, punya la suka! Anak-anak siap komen,"Mummy, pandainya Untie Nadia ni jahit. Cantik. Comel.."

Tapi ada 1 key chain yang Nadia bagi free. Dia cakap sebab jahitan tu tak cantik, tak kemas. Ntah la, kalau tanya aku yang buta kayu ni, aku tak nampak pun tang mana yang tak cantik tu? Aku tengok cantik je... Ye la, aku bukan orang seni. Mata aku memang kero. Senang cite. Hahaha..

Apa-apa pun, thanks a lot my dear Nadia sebab sudi buatkan tempahan Yati. Walaupun busy dengan kerja dan study, tapi masih sudi luangkan masa untuk buat tempahan Yati tu. Tapi Nadia suka kan? Sebab dapat menjahit. Hehehee.. Yang dapat free tu pun, thanks banyak-banyak. Lain kali buatkan yang tak kemas lagi. Boleh dapat freeeeee.. (bagi mata aku, kemas atau tak, takde beza pun kan??)




Cekak bunga ros. Aku beli sepasang untuk Ika dan Aleeya.
Cantik kan? Bunga dia memang besar.. Berbaloi beli ni.
Terletak je bunga tu terjojol atas kepala. Kalau ada mak janda berhias lalu depan anak-anak aku, kompem dia bunuh diri melihat kemekaran bunga ni. Heh!



Key chain Doraemon pilihan Aleeya. Yang ni dapat free.. Ntah apa yang tak cantik, aku pun tak tahu.
Asal ada rupa Doraemon, jadik la kan?



Comel tak sheeps ni? Ika & Aleeya yang pilih. Aku tukang bayorrr je..
Murah je. Nadia memang baik sebab bagi harga yang berpatutan.
Kalau aku yang niaga, kompem mahal. Sebab termasuk sekali harga cas hospital akibat jari tercucuk jarum.



Haaaa.. Besar kan bunga dia? Takkan layu sampai bila-bila.
Yang bestnya, bunga tu diikat dengan kemas kat cekak tu, bukan main tampal je tau.
So risiko untuk tercabut pun kurang la.



Comel tak Ika? Eh.. Silap.. Comel tak cekak Ika?
Walaupun cekak itu cantik, tapi kepala mu berkutu wahai anak ku.
Hahaha...




Ni ada beberapa hasil kreativiti Nadia yang cantik-cantik dan comel. Mak ciplak dari album Kraftangan kat FB Nadia. Hehehe... Ampunkan mak, nak!











Kalau ada sesiapa yang berminat nak beli, boleh usha-usha kat blog Nadia kat ---> SINI
Nadia's email : along_iya@yahoo.com

Love,

No comments :