It's me.. Juz me... Only me!

If you don't like my words, don't listen.
If you don't like my appearance, don't look.
If you don't like my actions, turn your head.
It's as simple as that.

A wife to a loving husband. A mum to a adorable daughters. A daughter to such a caring parents. A good friend to a good people. Homechef that cook like nobody business.

~I’M NOBODY.. but nobody perfect. So, I’mPERFECT!

My Love's Path

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, October 30, 2012

From My Kitchen : Blueberry Muffin


Hari tu aku ada buat Rainbow Muffin.
Belum sempat nak amik gambar, anak-anak aku dah ngappp!
So kali ni tukar selera, buat blueberry muffin plak.
Malam tadi aku buat pukul 9.10pm, siap bancuh adunan dalam pukul 9.30.
15 min je buat adunan ni. Pukul adunan pun ala kadar je.
Tak de sampai kembang macam rambut Hafiz Awan Nano tu.
Aku kan pemalas. Muahahaa...



Bahan-bahan :

- 1 1/2 cawan tepung gandum
- 2 sudu kecil baking powder
- 1/2 buku butter
- 1/2 sk garam (aku tak masuk)
- 3 biji telur
- 1 sk esen vanila
- 3/4 gula castor
- 3/4 cawan fresh milk (aku guna full cream milk)
- Blueberry jam (nak guna strawberry @ pineapple pun boleh)


Cara-cara :

- Pukul butter dengan gula sampai kembang.
- Masukkan telur sebiji demi sebiji, then masukkan esen vanila.
Pukul sampai sebati.
- Tutup mixer, masukkan tepung berselang-seli dengan susu.
Gaul guna spatula je. Mulakan dengan tepung, akhir pun dengan tepung jugak.
- Masukkan 2 sudu adunan ke dalam cup (3/4 penuh).
- Masukkan blueberry jam ke dalam adunan.
- Bakar selama 25 min (atau sehingga muffin masak), guna kepanasan 180 darjah celcius.
(ikut kepanasan oven masing-masing)




Sesi membakar




Tadaaa~ Dah siap! Sejukkan sebentar




Dah boleh makan.
The filling is melting! Yummy~





No comments :