It's me.. Juz me... Only me!

If you don't like my words, don't listen.
If you don't like my appearance, don't look.
If you don't like my actions, turn your head.
It's as simple as that.

A wife to a loving husband. A mum to a adorable daughters. A daughter to such a caring parents. A good friend to a good people. Homechef that cook like nobody business.

~I’M NOBODY.. but nobody perfect. So, I’mPERFECT!

My Love's Path

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, November 8, 2011

Tahniah, Baman!












Tadaaa~
Surprise gila pagi tadi dapat undangan kahwin.

Mohd Arman & Nurul Husna

Hohohooo..
Akhirnya Baman (panggilan aku pada En Arman) bertemu jua jodohnya!

Baman ni sebenarnya ofismate aku.
Umur dia 3 tahun lebih tua dari aku.
So umur aku adalah?
Jeng..Jeng..Jeng..!!!

Dulu masa aku nak lapor diri kat Cohort ni, Baman la orang pertama yang mata aku mula-mula terpandang.
Dia tak la hensem (kurang hajar kan mulut aku? Hekhekk..), tapi keperibadian dan kepimpinan dia memang terserlah!

Bermula aku masuk kerja, aku terus menaruh hati kat Baman.
Hah, gila tak aku ni?
Terang-terang mengaku syok kat Baman secara online!
Kalau En Zul tahu, mati aku!
Hahahaha...

Tak de la.
Masa zaman muda-muda dulu, masa aku tengah single, memang la aku syok kat dia.
Serius aku tak tahu kenapa aku boleh suka kat dia pada pandangan pertama.

Agak lama jugak aku pendam rasa.
Akhirnya orang yang pertama tahu aku suka kat Baman adalah Kak Amy.
Ntah macamana terkantoi pulak nama Arman kat HP aku.
Hantu jembalang betul la!

Lepas dah terkantoi, ramai pulak la kawan-kawan lain yang tahu.
Julia, Zura, Kak Fazi, Kak Tin, Kak Norina, semua tahu.
Tapi diorang bagi support la..

Kau nak mampus kalau tak bagi support kat aku?
Kang tak pasal-pasal aku smack down kepala diorang, sah-sah berkecai!
Aku kan badan mengalahkan Adibah Noor.

Masa waktu tu, Baman tak tahu aku suka kat dia.
Cuma dia dapat rasa yang aku memang ada hati pada dia.
Dia pulak rapat dengan aku.
Kadang-kadang kitorang pergi makan Kuew teow Kungfu kat kedai Awe.
Dating berdua je la...
Kalau terserempak dengan budak-budak Cohort lain, aku buat-buat tak nampak je.
Kang Baman ajak diorang join kami, tak syokkkk la!
Sampai ramai budak-budak ofis ingat kami ni bercinta.
Kalau betul bercinta pun apa salahnya?
Test market la katakan.....



Nasib baik kuew teow tu sedap.
So ada la alasan nak ajak Baman dating.
Wink! Wink!
(gambar : Ehsan dari En Google)


Tapi yang tak syokkk nya bila dating cerita pasal kerja.
Kerja.. Kerja.. Kerja....
Kadang-kadang terselit jugak cerita peribadi.
Tapi yang tak sebanyak cerita kerja la..

Kalau time bulan puasa pun aku dating jugak!
Lepas terawih je, kitorang melantak kuew teow kungfu tu.
Jahat kan aku?
Hahahaha...

Tapi aku pernah jugak terfikir...




KALAU AKU BERKAHWIN DENGAN BAMAN, BAHAGIAKAH AKU?



Ha...
Apsal aku fikir macam ni pulak?
Kalau dah suka, takkan la tak bahagia kan?

Baman ni seorang yang workaholics.
Datang kerja pukul 7am, sedangkan orang lain datang pukul 8am.
Dia balik pukul 6pm, sedangkan orang lain balik tepat jam 5pm.
Malam orang lain pergi dating, rehat-rehat kat rumah.
Sedangkan dia datang ofis semula jam 9pm sampai pukul 11pm-12am!
Bukan main internet, tapi buat kerja!




Trade mark Baman :
Ofis Ku, Syurga Ku


Dalam sebulan, ada la dalam 2 kali je kami makan kuew teow kungfu.
Selebihnya dia dengan dunia KERJA nya!
Aku terfikir, kalau aku kahwin dengan dia, ada ke masa dia untuk aku?
Ke, aku ni terpaksa ikut dia ke ofis untuk luang masa sama-sama?

Eh, gilo ke hapo???
Takkan la macam tu life aku?

Aku nak jugak spend masa dengan suami kat rumah, lepak-lepak depan tv, gentel-gentel rambut...
Hujung-hujung dah terbaring atas katil keletihan.
Eh??

Oppsss..


Dulu Baman pernah cakap, "Yati ni ibarat pari-pari yang berterbangan sekitar ofis. Kalau Yati tak ada kat ofis ni, maka sunyi dan suram la Cohort ni.."






Pari-pari macam ni ke, Baman?
Cantiknya hakuuuuu~~


Ha, kau...
Romantik jugak Baman ni walaupun dia gila kerja.
Baman ni penyayang jugak orang nya.
Kalau dengan family dia, rapat betul.

Aku pernah ajak Baman datang rumah masa raya.
Maklang dah berkenan sungguh dengan Baman ni.
Dah beriya-iya mengarah kepala otak dia untuk berangankan aku berkahwin dengan Baman.
Over, kan?
Hehehe..

Seingat aku, masa tahun 2008 aku tekad untuk lupakan Baman.
Sebab aku rasa hubungan tu takkan kemana.
Dengan keadaan Baman yang gila kerja, dengan aku yang tak matang-matang.
Memang tak sesuai untuk aku tunggu dia.

So aku nekad untuk outstation.
Aku ambil masa 2 bulan kerja kat luar.
Bila tak nampak dia, so aku tak perlu nak ingat kat dia lagi kan?

Tapi melarikan diri dari masalah bukan penyelesaiannya.
Sejak aku 'lari' dari ofis, dia rajin pulak contact aku.
Selalu call, selalu sms.
Paling tak boleh blah, dia selalu keluar dengan team Publisiti dia ke tempat rekrutmen aku.
Hadoiiiii...
Mana nak lari lagi?

Kak Amy pernah tanya Baman, "Kenapa sejak dua menjak ni Baman lain je? Ada hilang 'sesuatu' ke?"

Dan jawapan yang diberi oleh Baman, memang tak duga!

"Hmmm.. Memang rasa kehilangan. Dulu depan mata, tak hargai... Bila dah tak ada, tercari-cari..."


Ooooooo..
Kenapa la baru nak cakap macam tu?
Masa kau luahkan ayat tu, aku dah tawar hati dengan kau.
Dan yang paling penting, AKU DAH JUMPA PUN PENGGANTI KAU!

Yessss!!
Aku dah ada pakwe baru.
Laa...Laa...Laa~~~~

Pakwe aku tu namanya N.
Eh, sekarang ni bekas pakwe ye.
Lepas bercinta dengan N, jumpa pulak Z...
Haaha... Murahnya rezeki aku!

Gilooo!!

Tapi, lepas 2 bulan aku balik ke ofis.
Alhamdulillah aku dah boleh lepaskan Baman dengan rela.
Muka bahagia je balik ofis.
Orang balik ke ofis siap ada pakwe.
Mesti la hepi kan?
Huahuahuaaaaaaa...

Lepas aku clash dengan N, aku couple dengan Z pulak.
Lepas putus dengan si GILA Z tu, baru la aku berkawan dengan En Zul.
Kalau ikutkan, aku kenal En Zul masa aku kat Bahau.
Di Bahau tu adalah dalam tempoh aku melarikan diri dari Baman.
Masa tu kami sama-sama ikut Cohort outstation ke Bahau.
Tapi masa kenal En Zul, kami sama-sama bergaduh.
Masing-masing tak suka antara satu sama lain.
Tak sangka kan?
Aku larikan diri dari Baman, rupanya aku terjumpa dengan jodoh sebenar aku.
Cuma, sebelum aku 'kenal' siapa jodoh aku yang sebenar, aku jumpa dulu 2 orang lelaki yang bukan jodoh aku.

Itu memang dah tertulis dari azali tentang jodoh aku.

Sekarang, aku dah bahagia dengan En Zul.
Kami selalu spend masa sama-sama tengok tv, jalan-jalan, makan-makan., gentel-gentel rambut, geletek-geletek antara satu sama lain.
Hujung-hujung kami dah atas katil.
Ye la... Dah penat main gentel-gentel rambut, dah tak tahu nak tengok movie apa kat tv, so masuk tidur la jawabnya!
Hari esok nak kerja kan?
Jangan la fikir yang bukan-bukannnnnnn.....

Haahahhahaa..




Hish..Hish..Hishhh...
Malu mak, nyahhh! Korang selalu fikir yang bukan-bukan...



Kepada Baman, aku ucapkan Selamat Pengantin Baru.
Selamat menjalani kehidupan berumah tangga.
Aku bersyukur sebab hubungan kami lebih erat sebagai abang dan adik.
Dan aku berharap kami akan menjalani kehidupan yang lebih bahagia di masa akan datang.


Tepat jangkaan aku.
Tema kahwin Baman adalah Ungu Putih.



Baman, nak tips tak??
Yati boleh bagi tips yang best-best!
Hahahaha..

No comments :