It's me.. Juz me... Only me!

If you don't like my words, don't listen.
If you don't like my appearance, don't look.
If you don't like my actions, turn your head.
It's as simple as that.

A wife to a loving husband. A mum to a adorable daughters. A daughter to such a caring parents. A good friend to a good people. Homechef that cook like nobody business.

~I’M NOBODY.. but nobody perfect. So, I’mPERFECT!

My Love's Path

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, November 29, 2011

Love Killer

Aku ada terbaca status sebuah group kat FB ni.
Eh, group ke ha? Ke fan page?
Ntah la..
Kat FB ni kan banyak fan page yang pelik-pelik.
Macam "Like status awak banyak-banyak!", "Tiap-tiap hari saya like status awak", "Saya suka like dan komen kat status awak" dan macam-macam lagi.

Yang pelik nya ramai pulak yang LIKE fan page tu.
Ntah apa bestnya, aku pun tak faham.

Ok, back to the story.
Aku terjumpa fan page ni : Sehari Tak Like Status Orang Aku Rasa Nak Demam Jer

Boleh?

I'm wondering, siapa la yang create fan page macam ni?
Huhuhu...

Kat status fan page ni, aku terjumpa satu post yang agak menarik bagi aku.
Sebabnya aku pernah mengalami peristiwa tu.
Memang ia satu pengalaman yang paling aku tak boleh lupa.

Jom tengok post yang aku jumpa tu :



TANDA-TANDA KORANG NAK KENA TINGGAL DENGAN AWEK / PAKWE.




   Malas angkat telefon..... (telefon sampai 2 biji, tapi nak angkat call aku punya la hazabbbb!!!)


   Ada apa-apa hal asyik cakap malas, malas, malassss ja... (memang dah bangsa pemalas kan? kalau dah kawin kang, makin menjadi-jadi pemalasnya tu! simpang la malaikat 44!)


   Bila ajak keluar asyik busy memanjang, macam la dia YB! (haktuihh! busy la konon.. bila dah terkantoi, muka pun dah macam China Great Wall tebalnya. tak tahu nak campak mana..)


   Sudah pandai bergurau secara kasar dan menyakitkan hati... (kalau tak bergurau pun dah memang menyakitkan hati aku)


   Mula mengelakkan diri dari berjumpa... (kalau dah kaki berhutang je dengan aku, memang la takut nak jumpa kan??)


   Dia dah tak kisah kalau tak jumpa pun... sebulan tak jumpa lagi bagusss.. (sebulan? apa ada hal derrr.. dia tak jumpa aku 3 bulan beb, aku maintain je.. siap standby cari pakwe baru lagiiii.. hahaha.. kau mampu?!)


   Bila dah janji date, tapi lupa nak datang. alasan lapuk diberi, lupa la, tertidur la.. (bab yang ini memang selalu sangat dia buat! cibs.)


   Apa kita buat dah tak betul dimata dia... (Aku ni kan angel. Memang la selalu salah di mata SETAN macam dia...)


   Dia nampak kelemahan kita lebih dari kebaikkan... (tu dah tak point lain la tu, nak break up dengan aku guna taktik kotor. Segala kelemahan orang lain pun dicampaknya kat aku. Lahabau betul jantan ni!)


   Taip sms pun pendek-pendek je... (dia buta huruf, tak reti nak eja panjang-panjang. bukan buta huruf je, malah buta kayu, buta hati!)


   Bila kita cakap 'I love u', dia balas 'K' je...?!! (dia tak faham English)


   Bagi alasan, 'awak ni terlalu baik untuk saya. saya tak layak untuk awak'. masa mengorat kita dulu tak ada pulak timbul hal tu! (Kau tak payah cakap pun aku dah tau laaaaa...)


   Bila ajak jumpa parents, macam-macam cara dia mengelak... (dia nerves kalau nak menghadap kerabat diraja. Kahhhh~~)


   Dah jumpa parents pun alasan banyak, nak cakap hal 'kawin' kejap je dia tukar topik... (Bodoh! Nasib baik aku tak kawin dengan kau, walaupun banyak kali kau merayu-rayu nak balik kat aku. Haktuihhh!!)


   Dia dah tak kisah apa yang jadi pada kita... (bagus la, kang tak pasal-pasal diri aku pun melingkup macam diri kau..)


   Susah nak senyum atau gurau-gurau macam dulu-dulu.. (dia memang muka bengis macam Taliban. Kalau kawin dengan dia kompem muka anak-anak macam muka Jin Afrit!)


   Dengan orang lain dia cakap 'single'...! (Kan dah bagitau tadi, dia bengap English. Dia tak tahu makna single or double. So pathetic~~)


   Dulu-dulu asal nak keluar dating je mesti nak pakai baju matching... sekarang dah tak nak.. Rimas katanya... Poyo pulak dah katanya sekarang...(dia sangat bengap untuk bergaya. Nasib ada aku, ada la rupa orang sikit dia tu. Sekarang ni pandai-pandai la kau nak hidup yeee..)


  Dulu sanggup tolak ajakan kawan semata-mata nak keluar dengan kita... Tapi sekarang dah terbalik... (dulu kawan-kawan dia yang tak nak keluar dengan dia, sebab aku pilih dia. hahahaha...)


   Dulu boleh jer bergayut berjam-jam.. Sekarang 5 min pun susah.. Katanya HP cepat panas.... (dulu masa nak ngorat kena la 'up' sikit depan awek. pastu tak sampai sebulan, mula la perangai KEDEKUT tu terserlah!)









Aku bersyukur sangat-sangat pada Allah sebab dia bukan jodoh aku.
Kalau tak, kompem aku akan jadi Punchbag untuk dia.
Then sebagai isteri, aku pulak kena 'tanggung' hidup dia.
Selama aku couple dengan dia, dia memang tak pandai manage financial dia.

Kalau bercakap tu, dia nak menang saja.
Tak pernah nak mengaku salah.

Benar la kata orang, masa bercinta semuanya indah.
Kentut pun bau wangiiii je.
Bila broke up, semua benda nak ungkit.
Yang indah-indah dulu semua berkecai.
Semua jadi mimpi ngeri!

Pas broke up, ungkit mengungkit sudah pasti.
Aku betul, kau salah, semua nak tunding jari!

Tapi, ada aku kesah?
Aku dah ada hidup aku.
Samada dia bahagia atau tak bahagia dengan hidup dia, bukan masalah aku.
Bagi aku dia adalah titik hitam dalam sejarah hidup aku.
Just a small black dot!










He is LOVE.
But that LOVE kills ME!










No comments :