It's me.. Juz me... Only me!

If you don't like my words, don't listen.
If you don't like my appearance, don't look.
If you don't like my actions, turn your head.
It's as simple as that.

A wife to a loving husband. A mum to a adorable daughters. A daughter to such a caring parents. A good friend to a good people. Homechef that cook like nobody business.

~I’M NOBODY.. but nobody perfect. So, I’mPERFECT!

My Love's Path

Daisypath Anniversary tickers

Friday, May 4, 2012

Terengganu (Hari 1)

Cakk!
Lega rasanya bila perjalanan dan percutian kami selamat dari hari pertama sampai la hari terakhir.
Tapi yang tak leganya bila banyak $$$$ dah 'terbang'.
Adessss... Baru nak merasa naik gaji, then tak sampai 2 hari gaji kat dalam acc, terus selesai kat Terengganu.

Percutian ni aku dan Leen dah plan lama dah.
Mula-mula nak ke Aussie. Then duit macam tak cukup.
So plan pulak ke Bandung. Tapi kena ambil cuti panjang. Tak boleh time sekolah. Sekurang-kurangnya kena dalam duration cuti sekolah. Baru seronok nak berjalan-jalan dengan anak-anak.
Pastu plan pulak ke Pangkor. Tak jadi sebab aku tak minat ke sana.
Last-last kitorang plan ke Terengganu je.
Memandangkan kitorang tak pernah berjalan-jalan lama kat sana.

Kitorang gerak dari KL malam 27/04/12.
Petang tu lepas ofis hour aku & En Zul amik anak-anak kat rumah babysitter, terus balik ke rumah Maklang.
Anak-anak dengan tak mandi, so aku suruh diorang siap-siap kat rumah Maklang, sambil-sambil aku boleh basuh baju kerja dan baju sekolah anak.
Dalam pukul 11pm, kitorang gerak ke Terengganu. Sebelum gerak, aku sempat paw Leen pergi pasar malam beli kuey teow. Huhuhuuu.. Mak lapar nakkkkk!

Sepanjang perjalanan, En Zul je yang memandu. Aku tak sentuh langsung stereng kete.
Aku just duduk kat co-pilot seat, berdengkur sepanjang malam!
Hahahaa...

Sampai RnR Gambang (eh, ke namanya GAMPANG?) dalam pukul 2am. Kitorang tidur dulu dalam kereta untuk rehatkan badan. (Leen & En Zul yang perlu rehatkan badan. Aku dan anak-anak memang dah lama berehat-rehat. Hehekkkk..)
Dalam pukul 4am aku terjaga. So aku dengan dengki nya terus kejutkan En Zul dan Leen untuk teruskan perjalanan.
Lepas 5min kami meneruskan perjalanan, aku sambung berdengkur balik.
Hahahaa.. Bahagianya percutian kali ni!!!!






Kitorang sampai dalam pukul 6am, tapi nak mencari masjid untuk solat Subuh punya la lama.
Last-last aku jumpa masjid kat area Teluk Duyung (if im not mistaken).
Ni Leen yang snap pic. Nampak kepala aku je kat dalam kete.




Lepas Subuh terus ke Kuala Terengganu. Singgah Pasar Payang. Tahu tahu nak buat apa, anak-anak main balloon kat tepi laut. Thanks Leen sebab belikan balloon kat pasar malam.






Ni signboard kat tandas dalam Pasar Payang. Apasal PEPEK kena bayar 50sen? Mahal!!!!
Bukan nak mandi ke, nak beromen ke. Gila siapa yang conteng tu.





Ni telur penyu. Leen punya la kemaruk nak makan telur ni. Siap beli 3 biji.
Sebiji RM4 kot. 




Hah, ni la telur penyu lepas direbus. Dia tak keras macam telur ayam. Kalau nak makan, just koyakkan kulit telur, then hirup telur tu. Haaa.. Leen, kau telan la sorang-sorang. Aku tak sanggup!



Ni la hasil anak-anak aku kat Pasar Payang. Kira ok la dia mintak belikan patung penyu. Sebelum tu Ika buat perangai mintak belikan PlayDoh. Dalam banyak-banyak benda, itu yang kamu mintak?
Macam la kat KL tak ada benda tu!





Lepas pergi ke Pasar Payang, kitorang ke Mydin. Nak beli minyak masak. Boleh buat goreng-goreng kat homestay. Singgah nak beli cendol. Tapi peniaganya tak de pulak. Ke nak aku tolong jualkan?




Lepas pergi Mydin, kitorang singgah beli air dan apam balik. Ni adalah apam balik telur. Lepas curah bancuhan tepung, dia pukul telur ayam dan curah atas tepung. Ni orang lain punya order, aku tukang amik gambar je. So jangan tanya macamana rasanya.




Sebabkan tak boleh check in lagi, kitorang singgah Pantai Batu Burok. Ada Jetrace 2012. Best jugak. Tapi aku tengok dari jauh je la... Panas la kat pantai ni.





Hujung-hujung anak aku main pasir pantai je.









Berlemuih (slang orang utara. maknanya comot.)


Ni la tempat lunch kami. Specialnya sebab ada itik serati. Kedai ni kat area Gong Badak, otw nak ke homestay kami. Semua amik lauk tu, aku je yang amik ayam.
Aku kan lain dari yang lain.



Haaa, ni la homestay kitorang. Murah je. Hanya RM140 untuk 1 malam. Kalau nak duduk untuk lebih dari satu malam, boleh dapat harga RM130 untuk malam seterusnya.
Berminat? Boleh klik kat SINI.

Dapur dan ruang tamu.
Dapur lengkap dengan alatan memasak. Gula, garam, ajinomoto, teh, sabun pinggan, semua ada.
Tapi minyak beli sendiri.




Luas jugak rumah ni. Rumah ni adalah sambungan dari rumah owner (kat sebelah). Tapi masuk ikut pagar berasingan. Siap ada garaj berbumbung. Serius berbaloi.




Rumah ni bersih. Siap pasang tiles satu rumah. Memang selesa.
(Eh, beriya aku promote rumah ni. Jangan risau, aku tak amik komisyen pun)








Ni bilik aku. Ada katil queen, aircond, kipas, almari solek, bilik air.
Kalau nak mintak extra toto, dia bagi free. Tapi kalau nak mintak banyak, dia akan charge untuk duit dobi.




Bilik air aku. Siap ada heater.




Pintu sebelah kanan - Bilik Leen
Pintu sebelah kiri - Bilik Maklang
Pintu tengah - Tandas
Siap ada washing machine.




Tandas kedua.





Bilik Maklang. Besar jugak bilik ni.




Lepas check in, semua tidur.
Pukul 7pm baru sedar.
Then bersiap-siap nak dinner sambil celebrate besday Maklang.
Kitorang cari Secret Recipe kat KT.
Beli Creme Brulee' sebiji.
Besday Maklang, tapi cake ikut selera tekak aku. Hahaha...



Ni anak-anak aku punya perangai. Ada hati nak jadi blogger. Tapi record video pun hancur!




Kami makan kat Medan Ikan Bakar. Restoran ni betul-betul berdepan dengan Masjid Kristal @ Masjid Sultanah Nur Zahirah. Restoran ni kat selekoh bawah fly over.




Jom bergambar. Tak jelas gambarnya.



Leen 'menangkap' lobster.





Takut pulak budak ni. Tapi lama-lama dia jadi berani.





En Zul temankan diorang bergambar dengan lobster :)




Muka Ika ketakutan lepas En Zul tinggalkan diorang dengan lobster. Hahaha!!!




Nangissssss~





Hasil tangkapan kami...
Lobster, sotong, siakap.




Tadaaa~
Ni la kek creme brulee' untuk Maklang.
Happy besday mak!




We love u, mum!!
Muahhhh!




Siakap masak 3 rasa.
Tak sedap. Ni bukan 3 rasa, tapi 10 rasa!
Rasa nak maki, rasa nak carut, rasa nak muntah, rasa nak hamun!
Dan macam-macam lagi rasanya.




Lobster masak pedas. Sungguh kecewa sebab bukan seekor udang tertonggek atas pinggan!
Dia dah siang udang tu... Uwaaaa... Kecewa tak boleh nak kokakkkk kepala udang tu..





Sotong bakar





Alhamdulillah. Kenyang..
Nasi 6, ikan, sotong, udang, sup sayur, air tembikai, air apple.
Semua RM94.00


Balik rumah, terus membuta..


Untuk entri HARI 2, nanti kan sebentar lagi.
Nak mandi, then nak dinner.
Chow chin chowwww~
=)








Love,

No comments :