It's me.. Juz me... Only me!

If you don't like my words, don't listen.
If you don't like my appearance, don't look.
If you don't like my actions, turn your head.
It's as simple as that.

A wife to a loving husband. A mum to a adorable daughters. A daughter to such a caring parents. A good friend to a good people. Homechef that cook like nobody business.

~I’M NOBODY.. but nobody perfect. So, I’mPERFECT!

My Love's Path

Daisypath Anniversary tickers

Friday, May 25, 2012

Less fat, less salt, less calories.. Tapi kalau portion ayam pun dah quarter, tang mana yang less tu??

Dah lama tak makan Kenny Rogers Roaster.
Selalunya kalau aku & En Zul lepak kat Leisure Mall, kadang-kadang kitorang makan kat situ.
Itu pun sementara tunggu tayangan movie. Hehehe...

Kelmarin aku keluar dengan Kak Ain atas urusan pejabat.
Ulang suara, URUSAN PEJABAT.
Then pergi ke CIMB untuk setelkan cheque staff.
Sambil-sambil tu aku buka akaun CIMB sekali.

Ye, aku belum ada akaun CIMB. Batak betul kan??
Hahaha...

Lepas setel urusan kat CIMB, kitorang pergi lunch.
Serius lapar. Kesian Kak Ain, perut dah memulas-mulas mintak diisi.

Takpe kak... Jom kita pergi makan pizza.
Tapi sayang... Kat area Leisure Mall tak ada Pizza Hut.
So kita makan KRR la eh?






Fruit Passion.
Sedap gak air ni. Pandai aku order. Hehehe...
Harga RM7.00





Can u see the layers?
It's mango juice actually. Then dia tambah perisa strawberry kot.
Ntah, lupa dah apa yang dia tulis kat menu tu.





Kalau makan kat KRR, aku paling suka makan muffin choc ni.
Kan muffin ni pakej kat dalam menu yang sedia ada. Mesti aku pilih choc flavor.
Luar dia keras, dalam dia lembut. Yang paling best rasa dia bukan exactly choc, tapi ala-ala mocha.
Sebab ada rasa kopi sikit. Itu tekak aku la, tekak orang lain aku tak tahu.

Yang satu lagi tu vanilla flavor, pilihan Kak Ain.





Ain's muffin.





Mentang-mentang hari ni gaji dah keluar, bukan main lagi kakak-kakak nurse ni berkenduri-kendara kat sini. Kak, jangan makan banyak sangat. Kalori tuuuuu.....
Eh? Macam la aku makan makanan yang kurang kalori. Haha...





Tengok ayam yang tengah golek tu, nampak debab-debab. Rasa macam nak terkam je.





Kak Ain dengan senyuman laparnya....





Ni set aku. Harga RM18.90.
Ada nasi, ayam quarter dan salad. Salad tu not bad jugak laa..
Walaupun salad sos tu agak masam, tapi bila makan dengan tomato dan roti garing tu memang sedap.
Good combination.

Tengok salad aku, mayo dia melimpah-limpah!





Ni set Kak Ain. Harga RM17.90
Ayam quarter (eh, apasal ayam dia nampak macam seekor?), then three of side dish's choices.
Nasi, smashed potato & salad.
Air pulak Kak Ain pilih hot cappucino (RM7.00)




Untuk gravy, masuk ni aku dah 2 kali aku tersalah pilih perisa.
Aku nak black pepper, tapi termintak barbeque.
Bila ayam dah sampai, baru teringat balik "eh, aku ni order BP ke, BBQ yerrr???"
Bila ayam dah tergolek depan mata, dah terlambat untuk mintak tukar.
Padan muka aku. Penyelamatnya, aku minta extra gravy perisa BP.
Setel.





Menarik salad aku kan?
Dah mentekedarah ayam quarter, kena la kasi balanced diet aku tu. Baru la sihat pemakanan aku. Hihi...
(Kononnnnn! Padahal salad ni come together with chicken. Kalau tak ada, kompem aku tak order.)





Muka laparrrrrrrr.. Bila aku nak snap pic, cepat-cepat dia masukkan sudu dalam mulut.
Selagi aku tak snap, selagi tu dia biarkan sudu tu dalam mulut.
Motif?



Total harga untuk 2 orang = RM 51.00++
Total harga untuk aku = RM28.65
Total harga yang aku kena bayar = RM20.00 (RM8.65 tu Kak Ain bagi subsidi sebab dah temankan dia)

Thanks Kak Ain.... =)


Tapi persoalan aku, kalau makan ayam portion quarter, walaupun kurang garam dan kurang lemak (ye ke kurang lemak? Kulit ayam tu aku belasah je telan!), tang mana yang boleh dikurangkan kalori pada pemakanan aku ni?


No comments :