It's me.. Juz me... Only me!

If you don't like my words, don't listen.
If you don't like my appearance, don't look.
If you don't like my actions, turn your head.
It's as simple as that.

A wife to a loving husband. A mum to a adorable daughters. A daughter to such a caring parents. A good friend to a good people. Homechef that cook like nobody business.

~I’M NOBODY.. but nobody perfect. So, I’mPERFECT!

My Love's Path

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, May 5, 2012

Berus gigi

Tadi aku baru selesai perbincangan dengan kumpulan untuk susulan peserta Cohort.
Sebelum aku keluar dari bilik untuk ke bilik perbincangan, aku minta staff housekeeping untuk bersihkan bilik aku.
Sampai bilik, aku tengok bilik dah berkemas. Then aku terus ke toilet untuk amik wudhu' nak solat Asar.
Lepas aku keluar dari toilet, Kak Saly pulak masuk.
Elok tak sampai seminit, dia keluar. Masa tu aku tengah nak pakai telekung.
Then dia tanya aku.

Kak Saly : Eh Yati, cerita ni kau yang cerita ke, atau aku baca kat FB ye? Pasal housekeeping.


Aku : Hmm, ntah. Macam aku tak pernah cite je pasal housekeeping. Nape?


Kak Saly : Tak ada la. Aku pernah dengar cerita. Kalau kita tidur hotel, kita jangan tinggalkan barang-barang toiletries kita kat toilet. Kena sorokkan dalam beg. Sebab nanti staff tu pedajalkan kita, dia guna berus gigi kita untuk cuci tandas.


Aku : Bukan aku yang cita kat kau. Tapi aku pernah la dengar cita tu sebelum ni. Tapi budak tu buat ke kat kita macam tu?


Aku dan Kak Saly terus masuk tandas cari bekas toiletries aku.


Ni berus gigi yang aku beli kat Tesco masa nak pergi kursus intensif kat USM.
Aku bawa je yang ni untuk guna kat Royale Bintang. Walaupun hotel ada sediakan berus gigi, aku lebih suka guna yang sendiri punya.



Bila aku tengok berus gigi aku, berus gigi tu basah.
Siap keluar air yang banyak bila aku goyang dan renjis kan berus tu!
Macam baru dibasuh.

Padahal last aku guna berus gigi tu hari ni masa mandi pagi tadi jam 7am.
Masa solat Zohor aku tak sempat nak gosok gigi sebab nak kejar perbincangan jam 2.45pm.
Masa tu aku baru balik dari Asiatique. So agak kelam-kabut nak kejarkan Zohor dan perbincangan tu.

Bayangkan la berus gigi aku tu last guna jam 7am, tapi bila aku check balik kondisinya pada jam 5.45pm, berus tu masih basah seolah-olah baru saja digunakan!
Masa tu aku pandang Kak Saly, dia pandang aku.

Terus rasa nak maki pekerja tu!
Tapi aku cuba berfikir positif, mungkin diorang rajin nak tolong cucikan berus gigi aku tu.
Tapiiiii.... Apa motif?
Tak geli ke nak gentel-gentel berus gigi aku tu?

Yang berus Kak Saly pun basah jugak.
Tapi sebab Zohor tadi dia sempat gosok gigi. So memang la ada sedikit basah. Susah pulak nak bersangka buruk.
Cuma yang berus gigi aku ni hah!
Terang-terang masih basah. Aku siap renjis-renjis berus tu!

Huh, diorang ni memang dasar nak kena rendam kepala dalam mangkuk jamban gamaknya!

Nasib baik hotel ada sediakan berus gigi.
Bila aku check, masih ber'seal' lagi berus gigi tu.
Yang Kak Saly terpaksa mintak berus gigi kat Nazihah - bilik sebelah.

Berus gigi Tecso aku tu, dah selamat masuk dalam Cik Tom Sam.
Esok beli berus baru.



No comments :