It's me.. Juz me... Only me!

If you don't like my words, don't listen.
If you don't like my appearance, don't look.
If you don't like my actions, turn your head.
It's as simple as that.

A wife to a loving husband. A mum to a adorable daughters. A daughter to such a caring parents. A good friend to a good people. Homechef that cook like nobody business.

~I’M NOBODY.. but nobody perfect. So, I’mPERFECT!

My Love's Path

Daisypath Anniversary tickers

Friday, December 30, 2011

Nasi Ayam Bakar

Tadi aku keluar lunch dengan Abang..
Wah, 'abang' gitu! Hahahahaha..

Sebenarnya hari ni aku malas nak masak. So aku umpan En Zul, buat suara gedik-gedik, buat aksi-aksi manja, terlentik-lentok, maka En Zul ajak makan luar. Wahh.. Berjaya jugak aku goda dia (read : dia bukan tergoda, tapi dia menyampah).

Kitorang cadang nak gi makan kat Uniten, Bangi. Kat situ ada nasi briyani Gam. Memang sedap. Siap ada live band. Tapi jam pun dah pukul 3pm lebih, En Zul ajak makan kat Bandar Tasik Selatan je. Kat situ kitorang selalu makan Nasi Ayam Bakar. Memang sedap. Harga pun ok je. Cuma dia kedai tepi jalan, bukan restoran besar pun. So far tekak aku dengan tekak En Zul tak 'menolak' nak makan kat sini.


Ni kedai Nasi Ayam Bakar.
Nama kedai aku tak tahu, tapi aku nampak ada banner tulis 'Nasi Ayam Bakar'.
Tu nama kedai dia la kot.



Lepas sampai, ternampak menu baru ----> Itik bakar.
Wah, bestnya.. Selalunya dia jual menu nasi ayam bakar or nasi daging bakar. Menunya sama macam nasi ayam, cuma ayam tu di perap dengan rempah dan di bakar. Memang sedap. So kitorang order 2 set nasi itik bakar dan 1 pinggan ayam bakar. Ayam ni saja order extra, untuk ratah-ratah. (Macamana la badan aku tak menggajah kalau makan macam bela hantu raya?)




Ni set aku.
Nasi, itik bakar, kuah asam, kuah cili, sup kosong.
Memang sedap, walaupun sup kosong je.
Harga set nasi itik bakar RM7.
Kalau nasi ayam bakar RM5 kot.



Ni itik bakar dicurah kuah asam.
Rempah dia memang sedap, cuma daging itik ni keras. Huhu..
Memang terbaik!




Extra ayam bakar. Harga RM5. Adalah dalam 3 ketul.
Rasanya pun sedap.



Terus terang memang sedap makanan kat sini. Even lebih sedap dari Nasi Itik Panggang kat Restoran Chan Abdullah. Last year En Zul naik pangkat, dia wat jamuan makan-makan pun order makanan kat sini. Kitorang selalu makan kat sini (nampak sangat aku jarang masak), tapi baru kali ni nak update buat kenangan. Hari tu aku nak update, tapi ada pulak perempuan gila meroyan pasal Hantu Tetek masa aku nak makan. Terus kansel nak update entri pasal makanan, terus aku update entri Hantu Tetek a.k.a Queen Control.