It's me.. Juz me... Only me!

If you don't like my words, don't listen.
If you don't like my appearance, don't look.
If you don't like my actions, turn your head.
It's as simple as that.

A wife to a loving husband. A mum to a adorable daughters. A daughter to such a caring parents. A good friend to a good people. Homechef that cook like nobody business.

~I’M NOBODY.. but nobody perfect. So, I’mPERFECT!

My Love's Path

Daisypath Anniversary tickers

Monday, December 26, 2011

Rho Alif Mim Ba Wau Ta

Petang tadi aku saja-saja pintal rambut. Bulan ni aku baru tukar syampu. Sebelum ni aku pakai Pantene. Kadang-kadang aku pakai yang baby punya, Johnson's & Johnson. Ntah macamana bulan ni aku pakai Tresemme'.


Aku amik set For Dry and Frizz Prone Hair.
Sekali dengan conditioner dia.


Kalau ikutkan hasil pemakaian syampu ni memang memuaskan. Rambut aku kurang kusut, malah lebih lembut dan lurus kalau pakai conditioner sekali. Tapi kalau rambut dah memang kerinting macam Sathiya Si Babyface tu, kau jangan mimpi la nak dapat rambut lurus macam rebonding tu!

Aku ni suka cabut rambut gatal yang tebal-tebal dan kasar-kasar tu. Makin aku cabut makin lega kepala aku. Tapi kepala aku dah mula botak kat bahagian tengah. Tidak la botak sepenuhnya, tapi kalau tak control pencabutan rambut tu kompem akan jadi botak jua akhirnya. Kalau sekali pandang je dah memang nampak rambut aku pada bahagian tengah dah susut. Serius macam laluan untuk semut-semut untuk membawa makanan!


Semut-semut ni kalau lalu kat kepala aku memang bahagia.
Tak perlu susah-susah nak tebas rambut aku sebab 'laluan'nya memang dah tersedia ada.


Sedang aku tarik-tarik rambut, tetiba aku ternampak rambut putih berkilat. Terus aku cabut! Sekali tengok uban!!!!!! Uwaaaa.. Apasal rambut aku beruban ni? Then aku jumpa lagi 2 helai. So totalnya menjadi 3 helai, hokeh! Dan ketiga-tiga helai tu kat area yang sama. Aku tengok dari tekstur uban tu, bahagian umbi masih berwarna hitam, cuma keseluruhan rambut dah jadi putih. Macam rambut rosak, bukan uban semulajadi (masih nak pujuk hati tu..) Adakah aku sedang STRESS? Sampai rambut jadi beruban?


Warna putih dan hitam tidak sekata.
Luruh hati aku tengok uban ni... Huhuhu...

Berlekuk-lekuk pulak tu uban ni!


Then aku mms gambar rambut ni ke En Zul. Seperti jangkaan aku, jawapan balas dari En Zul memang menyakitkan hati (kalau tak sakitkan hati aku, macam bukan laki aku pulak!)


Aku : (MMS gambar) Uban Mummy ada 3 helai.. Huhuhu..


En Zul : Mummy dah tua! Hahahaha...


Aku : Bukan. Ni sebab Mummy stress. Lagi pun sebab asyik tukar syampu.


En Zul : Ye ke? Ooooo bukan dah tua ke?


Aku : Pasni ayah pulak kena cabut uban Mummy. Jangan mengelat!


En Zul : Tak nak lah. Rambut Mummy panjang!


Aku : Rambut panjang la senang nak cabut.


En Zul : Tak nak lah


Aku : Kena jugak!


En Zul : Rambut panjang senang nampak. Mummy leh cabut sendiri kan.


Aku : Wek!



P/s : Aku rasa rambut aku beruban sebab faktor berkahwin dengan orang tua. Ubat tu berjangkit dari rambut En Zul ke rambut aku. Hahahaa..

Walaupun aku amat berpuas hati dengan hasil pemakaian syampu Tresemme' ni (rambut jadi lembut da lurus), tapi aku mula takut bila tengok uban ni. Tak pe.. Tak pe.. Tunggu dulu sebulan dua, kalau masih beruban, better tukar je syampu tu. Pakai pulak syampu Bawang Jackie Chan tu. Boleh feeling-feeling macam aktress HongKong.



Makcik yang masih  muda remaja dan bergetah,

No comments :