It's me.. Juz me... Only me!

If you don't like my words, don't listen.
If you don't like my appearance, don't look.
If you don't like my actions, turn your head.
It's as simple as that.

A wife to a loving husband. A mum to a adorable daughters. A daughter to such a caring parents. A good friend to a good people. Homechef that cook like nobody business.

~I’M NOBODY.. but nobody perfect. So, I’mPERFECT!

My Love's Path

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, September 10, 2011

Wahai anak, sudah-sudah la tanya soalan tu. Mummy rasa macam nak mati menjawab soalan ituuuuu....




Dalam perjalanan pulang dari ambil anak di rumah babysitter..... (En Zul bekerja, Ika pulak tengah tidur. Ini adalah perbualan aku dan Aleeya).



Aku : Semalam Mummy dengan Ayah pergi makan-makan kat rumah uncle Isman Kurus.

(Isman adalah bekas housemate En Zul. Diorang duduk bertiga. En Zul, Isman dan my-Ex!)

Aleeya : Ye ke? Kenapa Mummy tak bawak adik sekali?

Aku : Adik kan tak ada, sebab tu Mummy pergi dengan Ayah je.

Aleeya : Oh.. Mummy kenal tak pakcik yang gemuk tu? Dia dah kurus kan? (pakcik gemuk itu adalah my-Ex)

Aku : Hm, kenal.

Aleeya : Dia dah kurus... Dulu dia gemukkk sangat.... Kenapa dia kurus Mummy?

Aku : Dia kena tinggal dek makwe dia! (makwe dia tu merefer pada aku laaaa)

Aleeya : Kenapa makwe tu tinggalkan pakcik gemuk?

Aku : Pakcik gemuk tu yang tinggalkan makwe dia dulu. Dia tipu makwe dia, sebab dia cari perempuan lain. Bila makwe dia dah ada pakwe baru (pakwe baru tu En Zul laaa..), tiba-tiba dia nak kawan balik dengan makwe dia tu. Tapi makwe dia tak nak, sebab makwe dia dah sayang sangat kat pakwe baru dia.

Aleeya : Oh... Tapi jahatkan makwe dia tu!

Aku : KENAPA PULAK JAHAT?? (mak sentap okkk!)

Aleeya : Yela, dia tinggalkan pakcik gemuk tu, tak mintak izin pakcik gemuk tu dulu. Mana boleh macam tu kan? Kena minta izin dulu...


(kau ni mazhab mana, Aleeya???)


Aku : Eh, apa pulak dik... Diorang belum kawin lagi, baru couple je. Makwe tu tak payah mintak izin pun. Lagipun pakcik gemuk yang jahat, sebab tinggalkan makwe dia dulu. Dia tipu macam-macam kat makwe dia, pastu dia curang.. Dia ada makwe lain. Bila makwe baru dia dah tipu dia pulak, baru dia nak kat makwe lama dia. Makwe lama dia tak nak la, sebab dia sedih dengan perbuatan pakcik gemuk tu. So pakcik gemuk kecewa la, sebab tu dia kurus.


(mak sebakkk nakkk, bila mengenangkan nasib mak ni...... Huk huk hukkk..)


Aleeya : Dia jadi kurus sebab dia tak makan ye, Mummy?

Aku : Aah.

Aleeya : Siapa nama makwe lama dia, Mummy?


Aku : ......... *diam*



Ok, cuak!

No comments :