It's me.. Juz me... Only me!

If you don't like my words, don't listen.
If you don't like my appearance, don't look.
If you don't like my actions, turn your head.
It's as simple as that.

A wife to a loving husband. A mum to a adorable daughters. A daughter to such a caring parents. A good friend to a good people. Homechef that cook like nobody business.

~I’M NOBODY.. but nobody perfect. So, I’mPERFECT!

My Love's Path

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, September 22, 2011

Suasana Hari Raya Di TMC

Kalau ikutkan semua gambar dalam entri ni sama je dengan dalam album 'Gotong-royong menghias office - Jamuan Hari Raya 2011' kat fb aku. Tapi aku tetapppp jugak nak upload the pictures and make it as an entry! Muahahaha... Peduli la kan? Ni kan blog aku, sukati aku la nak buat apa pun. :)

Sebenarnya persiapan ni dah bermula sejak minggu lepas. Tapi boosternya seperti tiada dalam diri masing-masing, maka semua staffs buat tak kesah je. Tapi sebab esok sudah tiba masa eventnya, so semua staffs jadi tak keruan bila tengok ofis masih macam sedia kala.

Lebih mengejutkan bila kami mendapat info mengatakan boss kami nak round ofis untuk melihat progress decoration kami.

Ok, kami memang cuak sebentar!
Hahahaha....

Petang tadi lepas habis rekrutmen, kami terus melakukan gerak gempur. Mana-mana ketupat yang masih tak cukup, makcik-makcik kat ofis ni kami kerah untuk anyam ketupat. Bukan la makcik-makcik yang sudah berumur tu, tapi staf yang masih muda tapi mulut bising macam makcik-makcik.

Termasuk la aku!

Masa nak anyam ketupat ni la, ada yang sibuk nak belajar mengayam. Hadoi laaa.. Masa ni jugak kau nak belajar kan? Tapi ok jugak la, mana-mana yang terror anyam tu, boleh la tunjuk skill depan mereka-mereka yang tak terror. Perghhh.. Sesi berlagak sudah bermula, maka dengan ini aku mendahului peserta-peserta Ustazah Pilihan untuk mengayam ketupat. Bab-bab berlagak ni kan aku memang sukeeeeeeee :))

Kalau bab panjat memanjat, aku memang tolak tepi.
Bukan aku yang menolak untuk memanjat, tapi orang yang tolak aku tak bagi panjat.
Walaupun aku tinggi bak zifarah, tapi aku juga berat umpama sebeban gajah!

Hahahaha....

Tahun ni decoration agak meriah sikit.
Ada lemang, ada block-block tulisan menggunakan styrofoam. Selalunya guna kertas A4 je. Kau print banyak-banyak, then kau tampal. Itu je la modal kau setiap tahun. Huhu.. Tapi tahun ni ada kelainan dan banyak idea baru. Seperti idea yang masih freshhhhhhh....

Jom lihat perkecohan sekitar office The Malaysian Cohort (TMC) :
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Dalam bilik meeting







Final touch deco dalam bilik meeting :)



Kaunter depan



Makcik-makcik sedang menghias ruang legar ofis



Makcik-makcik yang anyam.
Termasuk la aku.
Aku kan makcik-makcik :)







Pelita menghias dinding ofis



Semangat raya masih menebal :)



Hiasan luar ofis



Hiasan depan pintu masuk ofis TMC



Ada replika lemang buluh.. Bestttt....



Taukeh lemang.
Faizal & Ahmad



Makcik & pakcik caterer.
Hakhakhakkk...



Kawasan kerja staf aku pun dah ditutup.
Khas untuk meletak makanan



Laluan ke bilik meeting & Biobank



Final touch up untuk ofis
Sungguh bersemangat mereka semua ni :)



Ceria bersama Astro Ceria :)



Yang makcik ni aku pelik sikit. Orang lain anyam ketupat memang hasilnya jadi ketupat.
Tapi dia anyam ketupat, jadi tikar! Meleperrrr je...
Huhu....



Macam nak sambut besday party



Semoga majlis esok berjalan dengan lancar dengan rahmat-Nya. Aminnnnn... :)

No comments :