It's me.. Juz me... Only me!

If you don't like my words, don't listen.
If you don't like my appearance, don't look.
If you don't like my actions, turn your head.
It's as simple as that.

A wife to a loving husband. A mum to a adorable daughters. A daughter to such a caring parents. A good friend to a good people. Homechef that cook like nobody business.

~I’M NOBODY.. but nobody perfect. So, I’mPERFECT!

My Love's Path

Daisypath Anniversary tickers

Monday, September 12, 2011

Make up artis gitu

Kelmari masa aku nak update entry, anak-anak sibuk nak tengok blog aku. Aku just bagi diorang tengok secara rambang je la.. Nak bagi tengok siap baca sebutir-sebutir ayat aku, baik tak payah! Kang ada yang mengadu kat En Zul pasal aku mencarut dan melucah dalam blog. En Zul pun mana pernah baca blog ni. Kang kalau dia tau isi kandungan page aku ni, tak pasal-pasal je kena deactivate account pulak!

Bila anak-anak tengok gambar aku yang kat tepi entry pakai tudung kaler putih ni, first thing first adalah-------------> Wah, Mummy cantik laaaa...  *yee.. yee... Mummy tahu, nakkkk... kahhh!*


Ika : Mummy, kenapa muka Mummy cantik?


Aku : Hello... Mummy memang cantik, okeh!


Ika : Alaa.. Mummy... Cakap la betul-betul.. Kenapa muka Mummy lain kat sini? (jari tunjuk kat screen lappy)


Aku : Itu kan muka Mummy make up, sebab tu lain. Kalau tak make up muka Mummy macam sekarang ni la.


Semalam aku penat sangat lepas masak, lunch, basuh baju, lipat baju, kemas rumah.. Jadi aku tertidur kat ruang tamu sambil temankan anak-anak tengok tv. Si Aleeya pulak sibuk nak dandan rambut aku. Aku biarkan je dia dengan sikat dan getah rambut untuk mendandan rambut aku.

Dalam diam-diam, dia keluarkan semua alat make up aku. Then dengan beraninya dia mencalitkan segala bagai alat make up yang ada kat muka aku. Yang blusher dia taruk kat dahi, eye shadow dia sapu kat pipi... Nasib baik lipstik dia sapu kat tempat yang betul, walaupun comot. Si Ika pun join jugakkkk.. Siap snap pic muka aku senget macam gambar kat blog ni. Hantu betul la budak-budak ni!

Bila aku sedar, diorang tunjukkan gambar aku selepas diorang make over. Hishhh.. Tanjat boboiiiiiii....


Pandai jugak diorang make up, ada la iras-iras muka aku kat gambar blog ni. Nak tengok?
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


Opocot! Tanjat boboii.. Cun tak aku?? Kahhhhh...
.

No comments :