It's me.. Juz me... Only me!

If you don't like my words, don't listen.
If you don't like my appearance, don't look.
If you don't like my actions, turn your head.
It's as simple as that.

A wife to a loving husband. A mum to a adorable daughters. A daughter to such a caring parents. A good friend to a good people. Homechef that cook like nobody business.

~I’M NOBODY.. but nobody perfect. So, I’mPERFECT!

My Love's Path

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, September 22, 2011

Aku benci bila .....

Ni adalah perkara yang aku benci. Dan paling aku bengang bila semua ni terjadi berturutan dalam masa sehari.

Cibai.



Aku benci bila.....

Aku bangun lewat, sedangkan aku dah kunci alarm, siap tepuk-tepuk bantal mengikut petua orang-orang tua, tapi aku tetapppp terlewat bangun. Arghh! Dah la lewat, pastu bila nak pakai tudung, masa tu la tudung nak buat hal. Itu nasib baik baju dah iron & aku ni jenis yang suka iron baju sehari lebih awal. Kalau tak, lagi la aku tak keruan. Tapi bila sampai tang nak pakai tudung, masa tu la dia nak terkelepet sana, terkelepet sini, senget pulak tu, memang sengaja nak tekan red button aku! Time tu aku tak peduli dah, tudung jadi lahabau macam ampaian kain pun aku tak peduli dah! Janji aku dah siap & tak lewat untuk next schedule.


Aku benci bila.....

Aku start enjin kereta tengok alarm minyak dah nyala. Sial la! Aku dah la lewat, minyak pulak dah nak habis. Arghhhh!!! Bila nak isi minyak, masa tu la stesen minyak ramai orang. Dah la kena beratur (of cos la kan? Takkan main redah je?), pastu orang yang kat depan kereta kita sengaja melengah-lengahkan masa. Pergi tandas dulu, pastu pergi pusing beli barang kat mart dalam stesen minyak tu, padahal kau tak membeli apa-apa pun, then baru bayar duit minyak! Rasa macam nak curah sikit minyak yang berbaki dalam tank kereta aku kat kereta kau, then nyalakan api kasi bakar! Pastu aku blah, sambil drive aku lambai-lambai tangan ala-ala ratu Britain. Hahahaha... (moral : jangan tunggu sampai minyak dah habis baru kelam-kabut nak isi. Bila minyak dah tinggal 1 bar, terus je isi minyak. Kan senang? Tak perlu nak sakit hati dengan orang lain kat stesen minyak tu... Hahaha)


Aku benci bila.....

Aku stuck dalam traffic jammed yang sangattttttttt hazab, tapi jalan raya the other side sangatttttttttt clear! Waaaaa... Kenapa tak sebelah aku yang clear? Dah la kelancaran jalan raya tersengguk-sengguk. Yang aku pula masih mengantuk, pun duk ikut tersengguk-sengguk jugak. Pastu kena pulak berhadapan dengan manusia yang sangat kurang hajar, main masuk mencelah tanpa bagi signal, pastu mana yang bengap duk main-main hon! Apa kau ingat kau sorang je yang stuck? Orang lain tak stuck tapi sengaja nak drive lambat-lambat? Kemonnnnn la wahai si bengapppppp...... Jangan nak menunjuk sangat awak tu ada hon. Kami pengguna jalan raya ni pun ada hon jugak, tak cukup dengan hon jari tengah pun aku boleh bagi. Nak?


Aku benci bila.....

Hari cuti sangat pantas masa berlalu. Tapi hari bekerja, masa sangat lembab tak hengattt!! Pejam celik, pejam celik, tengok jam baru pukul 8.30am. Padahal aku dah bersengguk-sengguk depan pc macam burung belatuk. Tunggu masa je untuk Datuk datang tujah kepala aku kasi hantuk ke screen, baru nak tersedar mata aku ni! Agak-agak dah berpuluh ribu kali aku pejam pelik mata, tapi jam belum pukul 5pm! Tapi kalau hari cuti, asal aku pejam nak lelap mata je, bila terjaga tengok dah berjam-jam aku tidur! Sungguh cemburu masa pada ku... Hahaha... Kadang-kadang aku terfikir, kalau hari cuti betul ke ada 24 jam dalam sehari? Ke cuma ada 8 jam je, then terus masuk ke hari yang lain? Huhuhu..


Aku benci bila.....


Rumah aku terputus bekalan air! Terasa tertekan yang teramat sangat! Aku lebih rela kalau terputus bekalan elektrik (walaupun tak la rela sangat punnnn). Tapi itu lebih baik dari tak ada air! Bayangkan kalau stock air dalam tank semakin berkurangan? Jangankan nak memasak ke, nak cuci kereta ke.. Nak kencing pun fikir banyak kali. Belum lagi kes nak terberak, pastu berak pulak jenis yang cherry berry! Kan haru sepanjang hari! Serius aku benci keadaan hidup tanpa air. Tak dapat aku bayangkan kalau aku hidup zaman batu or zaman dulu-dulu. Nak mengangkut air bagai nak gila! Sekali cebok je dah habis sebaldi! Kompem nak mandi pun seminggu sekali je. Tak pun aku berumah je tepi sungai. Hari ni aku bina rumah, esok aku kena ngapppp dengan buaya. Tak sempat nak berkemban mandi dalam sungai :)




Dan aku palinggggg benci bila.....


Orang cakap jangan baca blog aku, nanti 'mulut puaka' aku berjangkit kat korang!




Wadefak!

No comments :