It's me.. Juz me... Only me!

If you don't like my words, don't listen.
If you don't like my appearance, don't look.
If you don't like my actions, turn your head.
It's as simple as that.

A wife to a loving husband. A mum to a adorable daughters. A daughter to such a caring parents. A good friend to a good people. Homechef that cook like nobody business.

~I’M NOBODY.. but nobody perfect. So, I’mPERFECT!

My Love's Path

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, September 13, 2011

Si BANGKAI tu pagi-pagi lagi dah buat aku mengamuk!!



Hari ini hari SELASA, 13 SEPT 2011.


Senang kan statement tu? Agak-agak aku, budak umur 5 tahun pun faham. Tapi kalau umur 38 tahun pun masih bengapppppp... Aku rasa baik kau pergi mampos je!

Kan aku dah melahar pagi-pagi ni!
Kannnn?????

Aku memang marah sangat pagi ni. Sampaikan pagi tadi sebelum aku pergi kerja, naluri wanita aku memberi hints yang si bangkai tu akan cari pasal dengan aku. Dari aku start bangun pagi sampailah ke pukul 8am,naluri aku kuat mengatakan yang dia akan membuatkan aku mengamuk.

Dan naluri aku memang tepat!
Aku rasa macam nak telan je si bangkai tu hidup-hidup!

Eh, kalau dah bangkai still hidup lagi ke?

Ah, persetankan! Aku sampaikan tak boleh tengok si bangkai tu, hatta bayang-bayangnya sekali pun! Aku rasa hal ni bukan je aku yang marah, tapi Arman & kak Ifah pun marah bila dapat tahu perangai si bangkai ni.

Jumaat lepas aku dah email sorang-sorang untuk aku buat validasi Inbody. Cadangan pengukurannya adalah pada hari ini, SELASA 13 SEPT 2011. Modus operandi nya adalah berpuasa (kecuali boleh minum air masak) bermula jam 12tengah malam sehingga pukul 8 pagi esok. Pukul 8am tu, kena buat Inbody dan boleh sarapan. Jam 9am kena start puasa balik (still boleh minum air masak, okeh!) sampai pukul 11am. 11 am kena buat Inbody untuk kali ketiga. Dan pukul 11am masih teruskan berpuasa sehingga pukul 1pm. Ok, pukul 1pm kena buat balik Inbody untuk kali ketiga dan boleh lunch.

Maknanya, kalau kau berpuasa sekali pun kau masih tetappppp boleh minum air masak. Bukannya aku suruh kau berpuasa cara orang Islam, sampaikan minum air kosong pun tak boleh, nak usha perempuan seksi pun tak boleh, nak mengumpat ke, nak memaki hamun ke, semuanya aku tak larang. Ikut kau la nak buat apa-apa pun, asalkan kau jangan makan or minum minuman yang manis sampai waktu yang ditetapkan. Dan dalam selang masa berpuasa tu, masih ada lagi slot masa yang aku benarkan diorang makan.

So, adakah aku kejam? Adakah aku Hitler? Nehi.

Semalam aku email lagi kepada semua orang as a reminder. Dan untuk membuatkan semua orang alert dengan program ni, aku siap buat check list untuk diorang. Aku pergi jumpa setiap orang dan maklumkan balik pada setiap orang yang aku jumpa, termasuk la this bangkai! Then lepas diorang ingat dan faham, aku suruh diorang sign kat ruang nama dalam check list tu.


Ok, kat sini tang mana salah dan silap aku? Aku dah email jumaat lepas, semalam aku dah pun email lagiiiiiii as reminder, siap aku pergi jumpa lagi sorang-sorang umat, semata-mata nak diorang faham. Alhamdulillah memang semua manusia kat ofis ni faham peraturan dan gerak kerja validasi ni, kecuali that bastard bangkai!

Pagi tadi selepas aku melawan perasaan negatif pasal bangkai ni, aku pun round ofis dulu untuk suruh budak-budak ni pergi buat Inbody (1st measurement) selepas berpuasa dari pukul 12tgh malam tadi. Sampai kat meja Arman, dia dah buat hints dengan 'bahasa muka' sambil pandang ke arah meja bangkai tu. So aku faham la yang bangkai tu tak nak buat Inbody tu. Pastu si bangkai cepat-cepat makan sarapan dia, so that aku tak boleh nak buat Inbody pada dia.


SIALLLLLLL....!!!!!!!!!!!!!!!!!



Aku serius tak faham kenapa ada yang berperangai busuk hati macam ni? Bila orang mintak tolong kat kau, memang tersangattttt la susah kau nak menghulurkan bantuan. Siap buat muka bangsat bila orang datang mohon bantuan. Tapi bila masa kau nak mintak tolong pada orang, then orang malas nak layan kau, bukan main lagi kau mengugut guna nama Datuk. Haram jadah kau ni, kan?

Aku bukan nak mintak kau bukak baju, bukak seluar. Aku pun tak hingin nak tengok kote kau tu. Kompem kecik, kan??? Aku cuma mintak kau buat Inbody je. Paling bangsat pun kau kena buka kasut dan stoking. Tapi aku tak tahu la kalau kaki kau ada berbau babi kan??

Kalau bab makan free, muka kau la yang terpacak dulu beratur ambil makanan, padahal kau tak terlibat pun dalam kursus or meeting tu. Alih-alih bila time makan, muka kau yang beratur dulu. Aku pernah terkena sekali dengan perangai babi kau ni. Masa aku handle kursus ni, aku siap email, siap cakap depan-depan mintak masuk kursus tu. Kau boleh jawab, 'tengoklah nanti..' But lagi 15minit nak tiba waktu lunch, kau masuk bilik meeting dengan muka selamba, dan bila sampai waktu lunch, kau terus pergi beratur ambil makanan.

Babi kan??

Serius aku bagitahu kat Arman, lepas ni kalau ada apa-apa hal yang melibatkan aku dan si bangkai tu, aku mintak si bangkai tu hantar wakil untuk berjumpa aku. Tak hingin aku nak jumpa kau, nak bersembang dengan kau, nak beramah-tamah dengan kau! Bagi aku kau dah mampos!


Kalau ikutkan hati aku, nak je aku kasi pelempang kat 'antertu' tu...
Antertu?
Anak Ter*** Tua! Kahhh...

Aku memang benci kat dia. Kalau boleh aku nak bomohkan je si bangkai tu, biar sengal terus jadinya!


-----> Kecik-kecik tak nak mampos, dah tua asyik menyusahkan orang!

No comments :