It's me.. Juz me... Only me!

If you don't like my words, don't listen.
If you don't like my appearance, don't look.
If you don't like my actions, turn your head.
It's as simple as that.

A wife to a loving husband. A mum to a adorable daughters. A daughter to such a caring parents. A good friend to a good people. Homechef that cook like nobody business.

~I’M NOBODY.. but nobody perfect. So, I’mPERFECT!

My Love's Path

Daisypath Anniversary tickers

Friday, July 29, 2011

Secret admirer

Siapa pernah ada secret admirer? Atau dalam bahasa melayu kuno adalah peminat rahsia? Masa zaman sekolah dulu-dulu kalau muka cun bajet-bajet Lisa Surihani kompem ramai yang minat kan? Tapi kalau muka tahap berhingus berlendir, mintak mahap ye. Baik kau pergi lap hingus tu, then kau pergi cermin muka kau tu pulak.

Masa zaman sekolah dulu kalau ada peminat rahsia mesti dapat surat berguni-guni. Siap guna kertas berbunga-bunga, berkaler-kaler, siap taruk bedak atau sembur minyak wangi. Tapi masa zaman aku tu kira dah upgrade la. Kertas dah siap-siap ada pewangi . Kau cuma perlu beli je kat kedai stationery tu.

Kalau kat sekolah aku dulu, bila ada Hari Kantin ke, Apple's Day ke, Cupcake's Day ke, mesti aku berdebar-debar. Masa aku form 5 dulu aku Ketua Pengawas. Kompem la aku ramai adik angkat. Masa tu aku cuma perlu bawak paper bag @ wooven bag tu setiap hari. Kegunaannya adalah untuk mengangkut semua apple-apple, segala bagai jenis cupcake atau coklat yang adik-adik angkat aku bagi. Pernah dalam sehari tu aku dapat sampai 13 biji apples! Boleh jual balik kat kedai! Hahaha.. Sampaikan budak delivery tu cakap, "kak, esok datang amik sendiri kat Bilik PRS tu ye.." Aku pernah dengar desas-desus, mana-mana yang jeles sebab tak dapat macam aku dapat, mesti diorang cakap "eleh, beli sendiri boleh laa.. Beli borang ucapan, then taruk nama sendiri! Konon-konon orang lain yang hantar..."

Kau memang sial kan? Dah tak dapat, diam-diam sudah! Jangan nak meremban bisinng-bising tuduh aku yang bukan-bukan. Aku ni bukan je ramai adik angkat (sekarang ni haram pun aku tak ingat nama diorang), tapi aku juga ramai orang 'tukang kipas'. Ye la, aku kan Ketua Pengawas. Kalau diorang nak berbaik-baik dengan aku bukan sebab aku ni baik atau sebab aku cantik.. Tapi sebab diorang nak aku 'jek' nama diorang dalam organisasi disiplin. Reti?????

Ok, berbalik pada cerita peminat rahsia ni. Aku tak pernah ada secret admirer. Sebab aku tak cantik, mulut pulak puaka! Memang pakej lengkap untuk orang benci kat aku. Tapi pernah jugak la dua kali orang hantar surat cakap nak berkenalan dengan aku. Tapi yang sebenarnya aku tahu surat tu datang dari budak-budak lelaki yang anti dengan aku, dengan niat nak pedajalkan aku sebab aku selalu tangkap diorang merokok! Muahaha...

Bila teringat kembali zaman surat-menyurat ni, aku tak sangka masih ada lagi zaman sekarang yang menyukai seseorang, siap hantar-hantar surat.

Tak percaya?

Kat ofis aku ada! Dulu staf ni budak bahagian aku. Kiranya dia ni anak buah aku la. Sekarang ni dia dah benti keje. Dia ni kategori cantik jugak la. Sebelum ni ramai gak orang minat dia kat ofis. Dia akan kerja outstation untuk rekrut orang untuk buat saringan kesihatan.

Sampai dia kat satu felda, ada seorang peserta kami ni berkenan kat dia (rasanya lelaki ni bukan peserta pertama yang minat kat dia). Lelaki ni jadi peserta staf aku ni kat bahagian soal selidik. Ntah apa yang budak ni soal kat peserta tu, sampaikan peserta tu jadi angau kat dia.

Kenapa angau?
Yela, setiap 2 minggu lelaki tu akan hantar surat kat dia! Tapi surat tu dia akan pos ke ofis kami. Tapi sayangnya sekali pun surat tu tak pernah berbalas! Mungkin lelaki tu bukan taste dia, dah tua la katakan.. (Eh, lelaki tua best tau... Tak caya?? Laki aku best apeeeeee! Haha..)

Walaupun cuaca terik, hujan mahupun tsunami melanda, namun surat tu tak pernah missed sampai ke ofis kami. Sehinggakan staf aku ni malas nak terima lagi surat tu.

Tadi surat tu datang lagi. Konsep surat ni adalah 2 helai surat yang mewakili 2 tajuk. Dan surat tu bukan la mengandungi ayat-ayat romantik atau memuja kecantikkan staf ni, tetapi ayat seperti ceramah agama! Ha, kauuuu... Mungkin lelaki tu tiap-tiap minggu pergi dengar ceramah agama, jadi segala input yang dia peroleh, dia catat kat kertas dan hantar ke ofis kami. Alhamdulillah, ada jugak ilmu agama yang kami terima :)

Bila staf aku ni dah benti keje, maka tugas aku la yang membaca surat-surat tu kat depan kawan-kawan ofis yang lain.

Tapi, kenapa aku pulak yang sibuk-sibuk nak baca? (kau kan memang penyibuk!)
Kan kawan-kawan rumah staf ni ada, kenapa tak diorang je yang baca?

Sebab............
Tulisan lelaki tu MAHA CAKAR AYAM!
Hanya aku je yang mampu baca. Orang lain memang surrender nak baca. Mula-mula aku baca memang pening gila. Tapi, bak kata orang-orang tua, alah bisa tegal biasa.. Maka aku pun dah mencapai tahap phD untuk membaca isi kandungan surat tu. Orang lain just buka telinga luas-luas untuk dengar ceramah aku tu.





Konsep setem wajib terbalik :)


Ni add pengirim. Sesiapa yang berminat nak dengar ceramah boleh send kat dia ni.


Agaknya ada sapa-sapa yang boleh terjemahkan surat ni tak?


Page belakang. Ni baru 1 set surat. Selalunya dia hantar 2 set. Agaknya sikit hari lagi boleh jadi gila aku!


Haaaaaa kauuu...!!! Bapak gila tak senonoh tulisan dia kan? Muntah hijau kalau baca surat macam ni hari-hari. Nasib baik zaman sekarang ni pakai komputer dan sms je. Cantik jugak la fontnya!

Tapi aku ambil surat ni suatu yang positif. Ceramah agama yang banyak ilmu... (boleh percaya ke kau ni Chempaka?). Ah, lantak la kan! Benda baik takkan aku nak buruk-burukkan pulak.

Yang baik kita jadikan tauladan, yang jahat jadikan sempadan :)

No comments :