It's me.. Juz me... Only me!

If you don't like my words, don't listen.
If you don't like my appearance, don't look.
If you don't like my actions, turn your head.
It's as simple as that.

A wife to a loving husband. A mum to a adorable daughters. A daughter to such a caring parents. A good friend to a good people. Homechef that cook like nobody business.

~I’M NOBODY.. but nobody perfect. So, I’mPERFECT!

My Love's Path

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, July 12, 2011

4D

Tajuk entri tu bukan aku nak support main no ekor ye.
Bak kata pelakon cerita Nyangkung, "KTM"
Kuda.
Toto.
Magnum.


Hahaha..


4D yang aku nak cerita ni adalah mengenai wayang yang menggunakan teknologi 4D.


Minggu lepas aku dan En Zul pergi Ke VIVA.
First time aku pergi sana.
Nak tengok wayang Transformers, tayangan pukul 10pm lebih.
Yang available adalah 3D Transformers pukul 9pm.
Tengok jam pukul 8.15pm. Ok, set.. Kami ambil movie 3D.


Sebenarnya aku tak berapa suka tengok 3D.
Jakun la katakan.
Aku ni tak berapa suka tengok tv ke, wayang ke, kalau yang siap kena pakai spek macam Robocop tu.
Serius pening kepala aku dibuatnya.


Tadi aku baca myMETRO.
Tetiba mata aku tertancap pada entri ni :


Pawagam teknologi 4D diperluas


Terbaru.. Filem Kung Fu Panda 2 4D ditayangkan di Seoul minggu lalu
LOS ANGELES : Disebabkan sesetengah penonton wayang kurang berminat dengan filem tiga dimensi (3D) yang dianggap mahal, Hollywood kini dilaporkan dalam proses mengubah produk mereka kepada format empat dimensi (4D).


Bagaimanapun, sebahagian peminat berasa loya atau pening selepas menonton filem 3D seperti Kung Fu Panda dan yang terbaru, Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides. (aah.. macam aku. selalu pening selepas 15min yang pertama tayangan. Tak payah nak tunggu sampai habis movie!)

Sebuah syarikat Korea Selatan kini giat membina pawagam dilengkapi kerusi yang mampu bergegar mengikut keadaan dalam filem (wahhh.. Best nih!)
Melalui teknologi 4D itu, penonton juga bakal merasai pelbagai kesan khas yang dimasukkan ke filem, seperti angin, kabus, kilat serta bau-bauan..


Dikenali sebagai CJ 4DPlex, syarikat Korea Selatan itu baru membuka pejabatnya di Los Angeles bagi membolehkan pengaturcara komputer menyiapkan filem aksi.


Syarikat itu bercadang membina kompleks pawagam dengan kemudahan 4D pertama di Amerika Syarikat dengan New York sebagai lokasi utama.
Jurucakap syarikat itu berkata, jika mendapat sambutan, kemudahan itu akan diperluaskan ke Eropah. (What about Asia? Hmm.. Kena pergi New York la lepas ni!)


Di Seoul, penggemar wayang di situ menikmati filem 4D terbaru - Kung Fu Panda 2 - pada minggu lalu.
Seorang penonton berkata, dia merasai kesan gerakan di pinggang atau pinggul ketika watak dalam filem animasi berkenaan bergaduh. (Kalau ada aksi romen-romen, boleh rasa gak ke?? Whohooooo...!!!!)


“Di akhir filem, ada buih jatuh dari siling bagi menimbulkan kesan percikan bunga api,” katanya.


Untuk melalui pengalaman itu, dia tidak keberatan membelanjakan hampir RM48 untuk harga tiket. (tapi kalau campur dengan popcorn & softdrink, gedabak gedebuk dalam RM60 la..)


Bagaimanapun, tidak semua gemarkan kesan fizikal itu.


Sesetengah penonton rimas akibat kesan basah ketika menyaksikan filem Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides walaupun sukakan bau tertentu seperti badan Kapten lakonan Johnny Depp. (Oh, really...???)


Sebahagian penonton pula mengalami masalah pendengaran sementara selepas menyaksikan Transformers: Dark of the Moon. - DM (Nasib baik bukan masalah pendengaran kekal!)






Haa... Menggelupur aku baca news ni.
Kalau tiket harga macam tu, dapat pergi sekali seumur hidup pun tak apa.
Asalkan aku enjoy tengok movie macam tu.
Ditambah pulak dengan cerita Hollywood yang tidak pernah sama sekali mengecewakan, siap ada bau-bau lagi, siapa yang tak teruja??






Jom tengok cerita Scary Movie! Yessss..!!!!




No comments :