It's me.. Juz me... Only me!

If you don't like my words, don't listen.
If you don't like my appearance, don't look.
If you don't like my actions, turn your head.
It's as simple as that.

A wife to a loving husband. A mum to a adorable daughters. A daughter to such a caring parents. A good friend to a good people. Homechef that cook like nobody business.

~I’M NOBODY.. but nobody perfect. So, I’mPERFECT!

My Love's Path

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, July 23, 2011

Memang rezeki aku

Tadi Leen sms aku ajak teman dia beli bateri kereta. Katanya kereta rosak dari semalam. Memandangkan aku tak buat apa-apa hari ni, aku pun ikut dia.

Lepas aku siap basuh baju, kemas rumah dan masak lunch untuk En Zul, aku siap-siap. Then aku hantar nasi goreng ke HUKM untuk En Zul. Dia kena keje hari ni. So aku pergi jumpa Leen sorang-sorang. Masa nak masak nasi goreng tu, En Zul dah pesan siap-siap suruh aku masukkan bunga kantan sekali. So menu hari ni aku masak Nasi Goreng Bunga Kantan la. Tengah aku duk korek-korek esbok aku tu, ternampak la udang-udang saiz besar yang En Zul beli bulan lepas (nampak benar kau malas memasak, kan Chempaka?). Memandangkan aku nak cepat, aku pancing semua udang yang ada, aku tapau semua untuk En Zul. Hmm.. Memang rezeki En Zul la hari ni dapat makan udang yang besar-besar. Tak pe la, bukan rezeki aku la tu..

Lepas Zohor aku ke HUKM hantar makanan Then aku terus ke Selayang untuk ambil Leen yang ada kursus kat sekolah dia. Lepas tu Maklang call Leen. Dia cakap kereta tak rosak. Then? Apasal ajak aku gi repair? Leen ajak aku balik rumah Maklang ambil kereta dan nak bawak juga pergi repair. Ok, fine.. Aku ikut je.

Lepas repair, rupanya screw bateri dah pecah. Tu yang dia tak touch bateri betul-betul tu. Lepas bayar bil, Leen ajak aku pergi makan Mee Udang Mak Jah. Restoran tu kami cadang nak pergi masa besday Paklang. Tapi tak jadi kan.. So petang tadi kami pergi berdua. Restoran tu terletak di belakang Wangsa Walk, berdepan je dengan restoran Cheng Ho Amy Search tu.

Leen cakap Mee Udang tu sedap. Ala-ala mee udang Kuala Sepetang kat Taiping tu. So hari ni kami order 2 mangkuk kuew teow udang special dan 1 nasi nasi goreng udang. Punya la tamak sampai order 3 set, padahal yang nak makan cuma 2 orang je. Dah Leen cakap nak rasa Nasi Goreng Udang tu, tambahan pulak dia yang tukang bayar bil, so aku orait je laa...

Ok, lepas sampai je makanan yang kami order, aku terus memainkan peranan sebagai blogger. Yes, aku ambil gambar! Selama 15 minit aku tak sentuh pun makanan tu, semata-mata nak ambil gambar. Tak ada la cantik pun gambar yang aku ambil, cuma teruja dengan makanan yang best tu.

Jom layan gambar pulak......



Suasana restoran Mee Udang Mak Jah




Nasi Goreng Udang dan Kuew Teow Udang Special



Nasi Goreng Udang (RM8.00)



Kuew Teow Udang Special (RM12.00)



Leen dah tak sabar. Dia memang dah ketagih mee udang ni



See...?? Memang pelahap ni...



Kusyuk bersama udang nya!



Dah tak kuasa nak layan aku la tu!



Memang fresh udang kat sini.



Leen order tembikai laici, aku order green apple.



Hasil kekenyangan Leen! Hebat, kan? =)



Pergghh.. Memang mantap!
 

Harga? Berpatutan dengan saiz udangnya!


Personally aku rasa kuew teow udang ni memang sedap. Cuma masa aku datang ni, kuah dia kurang sedap sikit. Sebab rasanya macam guna sos cili Maggi tu je. Ha, kalau yang betul-betul sedap, kuah tu mesti ada rasa manis udangnya. Masa first time Leen datang, kuah dia memang superb!

Tak apa la. Walaupun aku tak ada rezeki nak makan udang kat dalam nasi goreng kantan tu, tapi Allah tu maha pemurah. Aku dapat jugak makan udang saiz besar hari ni. Yang paling best bile aku sesen pun tak keluar duit. Hehehehe....

Thanks ye Cik Leen sebab belanja i. Next time belanja lagi nyeeeee....

Errrkkk..!! Alhamdulillah... =)

No comments :