It's me.. Juz me... Only me!

If you don't like my words, don't listen.
If you don't like my appearance, don't look.
If you don't like my actions, turn your head.
It's as simple as that.

A wife to a loving husband. A mum to a adorable daughters. A daughter to such a caring parents. A good friend to a good people. Homechef that cook like nobody business.

~I’M NOBODY.. but nobody perfect. So, I’mPERFECT!

My Love's Path

Daisypath Anniversary tickers

Friday, January 6, 2012

Kecewa!

Beberapa hari lepas aku buat Red Velvet. Tapi aku tak nak update sebagai entri From My Kitchen. Sebab rasanya kek ni macam tak menjadi je. Lebih-lebih lagi tang kaler dia. Dah bukan jadi red velvet, tapi CHOCOLATE VELVET!

Mungkin aku terlebih taruk serbuk koko. Ikutkan another recipe, cuma taruk 1 or 2 sudu serbuk koko je. Tapi recipe yang aku ikut tu guna serbuk koko sampai 1/2 cawan! Mahunya kek aku tu tak bertukar kaler jadi coklat?

Takpe takpe. Aku kan bibik kat rumah ni. So minggu ni boleh try buat lagi (kalau rajin la).

Sepanjang aku membuat kek ni, aku berasa sangat tension. Dah la first time buat kek ni, ditambah pulak dengan anasir-anasir luar, memang sengsara hidup aku. Tapi aku rasa kalau kek aku ni menjadi, aku tetap tak suka makan kek ni. Ntah la, aku tak tahu kenapa aku tak boleh nak telan rasa dia. Mungkin peranan cuka tu membuatkan aku 'menolak' kesedapan kek ni.

Masa tengah mengadun kek, En Zul tak habis-habis mengemukakan soalan-soalan cepu cemas kat aku.



"Kenapa kaler dia merah?"
"Kek ni taruk ape sampai jadi merah?"
"Berapa lama nak bakar?"
"Kenapa kena taruk cuka?"
"Ni kek apa? Sebab dia ada cuka, dia ada koko?"
"Kenapa nama dia velvet?"


Hoiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!! Apasal banyak sangat tanya soalan ni, hah??? Ingat aku ni dah tak ada keje lain ke?? Semata-mata nak menjawab soalan kau tu je! Tak nampak ke aku tengah busy buat kek ni, lagi mau kecoh-kecoh tanya itu, tanya ini! Dah-dah!! Jangan nak menyemak kat sini, pergi main jauh-jauh!!!!


Hmm.. Itu monolog aku. Mampu jerit dalam hati je. Kau nak mampus maki suami sendiri depan-depan? Kompem tak bau syurga, hokehhh!





Masa pembakaran. Nampak macam menjadi.



Chocolate Velvet.



Kawan-kawan cakap sedap.
Sudah-sudah la mengambil hati saya ye..
(Ke, memang tekak aku yang prob? Ntah-ntah sedap, tapi aku je yang rasa tak sedap!)





No comments :