It's me.. Juz me... Only me!

If you don't like my words, don't listen.
If you don't like my appearance, don't look.
If you don't like my actions, turn your head.
It's as simple as that.

A wife to a loving husband. A mum to a adorable daughters. A daughter to such a caring parents. A good friend to a good people. Homechef that cook like nobody business.

~I’M NOBODY.. but nobody perfect. So, I’mPERFECT!

My Love's Path

Daisypath Anniversary tickers

Friday, June 7, 2013

Paradigm Mall - Fish & Co - Ajmal

Semalam lepas exam, aku & Nadia terus singgah ke Paradigm Mall (PM). Sebelum tu planning kitorang nak ke Giant Kelana Jaya je. Tapi sebab dah lalu kat sebelah PM, so kitorang singgah makan kat situ je la. Kat PM ada banyak kedai best-best. Antaranya kedai roti KOMUGI dari Jepun ni. Cantik-cantik weh roti dia. Harga pun tak la mahal sangat. Jom tengok roti yang sempat aku snap.



Semua roti ni berbentuk buah-buahan.
Orange, pumpkin & apple. Nice kan??




Aku berkenan betul caramel nuts danish ni.
Sumpah nampak sedap tengok walnuts dia banyak kat atas roti.




Ni anatara roti yang jarang aku jumpa. Ala-ala biskut pun ada jugak.




Tadaaa! Sempat beli satu fruit tart.
Sebenarnya aku nak beli 2 jenis. Tapi dia masukkan satu jenis je.




Meriah gila buah-buahan atas tart aku kan?
Kulit pastry ni dia guna digestive cookies rasanya. Ala-ala macam biskut Farleys Rusks baby tu.
Sedapppppp sangat!! Dan aku dah jatuh cinta pada pastry ni. Hahaa!


Lepas beli fruits tart, kitorang pegi lunch kat Fish & Co.
Kedai ni ala-ala Manhattan Fish. Semua makanan adalah fish based.



Bapak gila besar menu book dia. Macam fishing magazine je kan?
Ada satu menu yang agak 'wild' pada aku.
Dia guna swordfish. Tahu sword fish?


Ni dia swordfish.
Agak-agak korang tekak korang boleh telan ke ikan ni?







Nadia sedang memilih menu untuk ditapau kepada chinta hati nya.
Pilih Nadia... Pilihhhh.. Jangan sampai salah pilih sudah!



Ni fish shoulder soup. Ntah apa ke benda soup ni aku pun tak tahu.
Sedap jugak, cuma soup ni agak pekat & sangat creamy.
Betul-betul sangat creamy!




Ni add-on aku. Lychee Mojito namanya.
Sebutan mo-hi-to.
Jangan salah sebut, okay? ^_^
Sedap!! Siap ada laici, memang refreshing!




Here is our Seafood Platter for 2!
Harga RM52.95. Boleh share untuk 3-4 orang.
Kalau tambah RM7.95 boleh dapat side menu --> soup of the day & passion fruit.



It's temping, isn't it?

Aku paling suka butter sause kat blue mussels tu. Tak muak sangat bila perah dengan lemon tu.
Kalau tak perah lemon pun still tak muak. Sebab butter dia slightly je dia taruk.
Menggunakan ikan calamari dan digoreng dengan sempurna.
Udang pun masih moist. Cuma sotong dia agak lembut macam half cooked.
Walaupun sotong tu macam tu, tapi sedap jugak kalau makan dengan mayo yang dia sediakan.

Overall, aku memang suka platter ni berbanding platter di Manhattan Fish Market.
Kat MFM, semua benda dia goreng dengan tepung. So agak dried sikit makanan dia.
Nasi dia pun just nasi goreng cina biasa.
Kalau set yang aku pilih ni, nasi dia sedap, terasa macam nasi beriyani.

Aku bagi 4/5 bintang. Hilang 1 bintang sebab set ni ada fries.
Fries?? Apakah?
Macam la aku tak biasa makan fries. Padahal fries tu aku boleh beli dan goreng sendiri.
Cuma masalahnya aku malas nak goreng. Hahaha...




Ni mayo untuk dibuat cicah. Sedap!




Alhamdulillah, selesai...




Lepas bayar bill, dia bagi mint candy.
Nak buang muak la agaknya kot.


Ni antara menu yang aku gugel.
Sape-sape nak tengok menu lain, sila click SINI










Lepas makan, kitorang ke Ajmal.
Saja nak survey-survey.
Survey hokeyyyy... Bukan nak shopping pun~

Tak sampai 10 minit aku survey-survey kat situuuuu.........





Terus sambar 2 botol!!

Huwaaaaa.. Melayang pitis aku.




Aku amik Prose dan Sacrifice.
Dua-dua wangi ^_^

Tapi aku lebih suka bau Sacrifice. Tak salah kan nak pakai perfume lelaki?
Hehehe..




Pastu dapat tester jugak. Hehehe...
Kalau beli sebotol harga RM175. Tapi kalau ambil 2 botol, harga jadi RM190.
Tapi sebab aku ambil dua-dua yang paling laris & paling disukai, maka harganya tidak menjadi RM190.
Harganya RM220. Kira ok la untuk harga 2 botol kan.
(En Zul balik aku nak claim kat dia. Haha)




Ni dia rupa bentuk perfume. Aku saja tak nak bukak kotak dia.
Nak surprise kan untuk En Zul.
So aku gugel je la gambar perfume ni ye. Yang paling atas sebelah kiri tu, aku pernah beli untuk someone.
Tu pun wangi jugak. Tapi Prose & Sacrifice lagiiiiiii wangi.
Tu yang terus beli tu! Huhuuu...







No comments :