It's me.. Juz me... Only me!

If you don't like my words, don't listen.
If you don't like my appearance, don't look.
If you don't like my actions, turn your head.
It's as simple as that.

A wife to a loving husband. A mum to a adorable daughters. A daughter to such a caring parents. A good friend to a good people. Homechef that cook like nobody business.

~I’M NOBODY.. but nobody perfect. So, I’mPERFECT!

My Love's Path

Daisypath Anniversary tickers

Friday, June 21, 2013

Mengigau

Kejadian : Rabu (19/06/13), 11.30pm

Lepas maghrib, Aleeya tertidur kat ruang tamu masa tengok TV. Dia punya lena sampai tak gerak-gerak dari tidur. Dah pukul 11 lebih, aku kejutkan Aleeya.

Aleeya, bangun. Pergi masuk bilik tidur.


Aleeya bangun, duduk, pastu termenung. Lepas 2 minit, dia sambung balik tidur kat ruang tamu.


Aleeya!! Bangun!!! Pergi masuk bilik tu!


Aleeya bangun, masuk bilik. Then dia keluar bawa tuala. Terus dia masuk toilet. Dalam hati aku, mungkin dia  panas, so dia nak mandi sebelum tidur. Aku yang tengah angkat baju kat penyidai terus buat kerja. Tapi dalam hati aku dapat rasa ada something wrong dengan Aleeya.

Lepas Aleeya siap mandi, dengan masih berkemban dia datang kat aku.


Mummy, mana nak letak baju ni? Bakul baju kotor tak ada dalam bilik.

Kan adik baru pakai baju tu petang tadi. Kenapa nak tukar baju?

*diam*

Kenapa adik nak tukar baju ni? Kenapa adik mandi?

*diam*

Adik nak pergi sekolah ye?

*angguk-angguk*

Adik.... Sekarang baru pukul 11 lebih. Nak pergi sekolah tu lambat lagi, pukul 6am esok baru siap-siap pergi sekolah. Ni kau mengigau ni! Dah-dah, pergi pakai balik baju tu. Pastu tido!


Terus aku & Ika gelakkan Aleeya kaw-kaw!!



Teringat masa aku darjah 3, aku pun pernah mengigau macam Aleeya ni. Tidur lepas Maghrib, pastu bangun pukul 11pm siap-siap mandi nak pergi sekolah. Bila tengok barang-barang yang nak kena bawa ke sekolah tak ada, melalak la aku. Sebab hari esok nya ada jamuan hari raya, kena bawa makanan ringan. So minta Maklang belikan jajan malam tu. Bila tengok jajan tak ada, terus melalak macam orang gila. Padahal malam tu Maklang pun tak balik kerja lagi. Memang la jajan tu tak ada kan... Tak pasal-pasal Leen & Paklang gelakkan aku. Eeee... Macam sakai.



Siap nyanyi lagu Gummy Bear kauuuu!
Jangan pandang rendah dengan ngigau anak aku ni.
Even Siti Nurhaliza pun tak pernah tidur ngigau sambil nyanyi, hokeh!





Mari kita nyanyi lagu Gummy Bear sama-sama.
Mari kita selami hati Aleeya yang suka nyanyi lagu GB ni.
Agak-agak apa yang best ek?





1 comment :

Unknown said...

Salam sister.. jemputlah berkunjung ke blog Hijab Valley. Banyak koleksi tudung2 dan shawl2 yang menarik dari HV collection. Harga yang ditawarkan murah dan berpatutan. Jangan lupa follow juga ye..

Terima kasih =)
http://hijab-valley.blogspot.com