It's me.. Juz me... Only me!

If you don't like my words, don't listen.
If you don't like my appearance, don't look.
If you don't like my actions, turn your head.
It's as simple as that.

A wife to a loving husband. A mum to a adorable daughters. A daughter to such a caring parents. A good friend to a good people. Homechef that cook like nobody business.

~I’M NOBODY.. but nobody perfect. So, I’mPERFECT!

My Love's Path

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, June 19, 2013

Burger Bakar Abg Bakar a.k.a Burn

Sekarang ni kan tengah glamer burger bakar.
Antara yang selalu orang sebut-sebut Burger Bakar Abang Burn (BBAB).
Haaa... Sesuai sangat la dengan nama dia kan?
Kalau taruk nama Burger Bakar Abang Bakar, kang orang pun konpius.
Ni sapa yang kena bakar?
Burger ke, abang Bakar?
Hehehee...


Sabtu lepas aku ada exam paper JIF315 - Mathemaical Method.
Tak sangka-sangka dalam dewan exam aku duduk betul-betul sebelah Wazli!
Walaweiiii.. Hepi gila mak! Haha!!

So lepas exam aku gi makan dengan Wazli kat Pusat Komersial Shah Alam.
Kat belakang UiTM tu je.
Maka kami membawa perut masing-masing yang lapar ni ke Restoran Burger Bakar Abang Burn.

Sampai je sana, tengok kedai dah buka. Tapi kerusi masih ada atas meja, belum diturunkan.
Then kitorang masuk tanya dah buka ke belum.
Nasib baik staff tu cakap dah bukak, kalau tak terpaksa la aku bekerja part time kat BBAB tu.
Sebab nak bior cepat bukak kedai punya pasal, kena la buat kerja apa yang patut.
Lap meja ke, mop lantai ke, cuci pinggan ke, susun kerusi ke...
Janji kedai bukak cepat. Kahhh~



Staff masih menyiapkan order. Kena order kat kaunter ni, lepas ambil order dia akan bagi no meja.
Sebab kami orang pertama yang sampai,
maka kami mempunyai privilege untuk pilih meja yang kami suka.




Burger bakar in the making.





Ni burger aku. Burger daging supermo ke hape ntah. Lupa plak namanya.
Roti dia tak sedap. Keras. Sori la ye... Aku taruk tepi je roti dia tu.



Ni burger Wazli. Burger kambing special kot.
Ada onion ring dan 1 lagi bahan kat dalam tu. Aku lupa apa kebenda bahan tu.
Cendawan kot? Hahaha.. Tembak je la!!!




Tadaaaa!!!
Ni meatball BBAB. Sedappppp...
Sos dia pun sedap gak. Walaupun sedikit cair, tapi kira sedap jugak la.
Bebola daging tu moist dan besar.
Cheesy sos tu tak masin, mayo tu pulak tak masam.
Just nice je menu tu. Harga RM10.90.
Yang ni je aku ingat harga. Nasib baik meatball ni sedap,
penyelamat rasa roti burger yang keras kematu tu. Hahaha...




Seeeee... Moist gila meatball ni kan?
Sedapppp!!
Memang terasa daging dia, tak macam sesetengah meatball yang terasa tepung je.
Rasa daging tu pulak cuma kat celah-celah gigi je.



Air pulak dia kira RM1 untuk satu cup. Dan konsep nya adalah BOTTOMLESS!
Yes, bottomless. Boleh minum banyak-banyak. Memang sesuai untuk aku yang kuat minum air ni.
Ada air gas dan air kordial. Ice lemon tea pun ada. So aku rembat semuanya.




Memandangkan lunchion hari tu Wazli yang belanja, maka harus la beli burger black pepper tapau bawak balik rumah. Kenyang aku sampai ke malam! Kehkehkehhhh!!!


Thanks Wazli, kau memang baik. Selalu belanja aku. Semoga murah rezeki kau ye.
Aminnnn... :)


P/s : Rupanya kat area rumah aku ada cawangan BBAB ni. Dekat sangatttt... Nampak sangat aku ni rajin masak kat rumah, jarang-jarang je makan luar.

Tuiiiii...!!



No comments :