It's me.. Juz me... Only me!

If you don't like my words, don't listen.
If you don't like my appearance, don't look.
If you don't like my actions, turn your head.
It's as simple as that.

A wife to a loving husband. A mum to a adorable daughters. A daughter to such a caring parents. A good friend to a good people. Homechef that cook like nobody business.

~I’M NOBODY.. but nobody perfect. So, I’mPERFECT!

My Love's Path

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, January 20, 2013

Semoga selamat hendaknya..

Sekarang dah pukul 1am. Tak terasa nak tido pun.
Ntah la, nak kata eksited, tak jugak..
Mungkin rasa sayu nak berjauhan dengan En Zul kottt.

Tahun pertama 3 minggu kat sana, masa tu baru nak start study.
Semangat tu membara-bara (kononnya!)
Tak terasa rindu sangat dengan En Zul. Sebab masa banyak digunakan untuk hafal rumus & berdating dengan buku.

Tahun kedua sekejap je.
2 minggu je kat sana. Macam tak cukup pulak.
Tambah bila bawak kete ke sana.
Panjang langkah, memang seronok la kan?
Bila jalan-jalan cari makan, memang lupa laki kat KL. Hahaha!

Tahun ke tiga dah start balik 3 minggu.
Sebab Kementerian Pelajaran Tinggi dah selaraskan cuti sem sama untuk semua U.
So tahun ni kena 3 minggu berjauhan dengan En Zul.

Redhooo kan je la..


Minggu ni En Zul tak berapa sihat.
Tambah lak dia keje malam minggu ni.
So aku jarang sembang dengan dia.
Jumaat (kelmarin) masa En Zul nak pergi keje, aku cakap kat dia, "ayah, malam esok tak payah la keje ye.. temankan mummy malam esok"

Punya baik la laki aku sampai tak gi keje malam semalam. Mendengar kata sungguh.. Hehe..


So semalam kitorang spent masa sama-sama.
Terasa lain sangat dating kali ni.
Mungkin sebab niat dating untuk berjauhan selama 3 minggu, so feeling tu lain sikit.

Pagi semalam aku tak sedap badan.
Walaupun dah bangun tapi minda aku masih lemah.
Tidoooo je keje aku. Hahaha!
(Kalau badan sihat pun keje aku tido jugak!)


Lunch semalam kitorang ke Fullhouse.
Temanya nak celebrate besday En Zul.
Besday dia 1 Feb, tapi time tu aku tak ada kat KL. So kena celebrate awal la..
Aku cadang nak ke Leisure Mall je.
Nak makan cake eskrem Baskin Robin, then tengok wayang.
Pastu nak beli jam tangan untuk En Zul.
Sebab kat situ ada kedai jam yang selalu En Zul beli jam.
Kiranya sekali jalan laaa..

Last-last makan kat Fullhouse je.
Bukan makan western, tapi makan mee kari.
Hahaha! Aku suka mee kari dia.
Order skali dengan baby octopus.




Happy birthday in advanced darling!!
I loveeee u soooo much!!
*kiss both of ur cheeks, sayang~ muah! muah!*





Faverate aku ni - baby octopus ;)





Lepas lunch kitorang tengok wayang The Last Stand. As usual, aku tido je dalam cinema.
Malas nak tengok. Siap berdengkooo lagi.
Haha!

*comel kan aku?*
Pitammm..


Lepas tengok wayang, jalan-jalan cari jam.
Tahun ni En Zul demand sikit.
Nak jam tangan baru & electric shaver.
Hadoiiii... Paling tak best dia asyik ajak aku beli kereta baru. Yang Vios ni dia bayar, kereta baru aku yang bayar.

Kalau aku yang keluar duit, kena fikir panjangggg sikit!

Lepas survey jam, tak ada yang berkenan.
So terus balik Gombak jumpa Maklang & Paklang.

Aku belikan purse baru untuk Maklang.
Kemain suka lagi orang tua tu.
Alhamdulillah.. semoga Mak sentiasa hepi.

Paklang? Dia tengokkkk je la.
Aku tak beli apa-apa pun.
Jahatkan aku?

Hahahaa..

Cadang nak beli lepas habis kursus.
Sebab dah plan nak holiday.
Boleh beli presen sekali.

Kat rumah Maklang makan laksa.
So jimat la duit kitorang unuk dinner malam tu.

Balik rumah dalam pukul 9 lebih.
Call Wazli sekejap. Dengar kata mamat Kpop tu dah sampai USM.
Wahhhh.. lajunya!

Pas sembang-sembang aku start packing barang.
Sumpah penattttt!
Tahun lepas pun macam tu jugak.
Tapi tak de rasa beringat pun nak kemas dari awal. Semua nak buat last minute!

Well, that's me!
Hahaha..

Aku packed sekali baju En Zul.
Senang nanti dia datang USM lepas 3 minggu, dia bawak baju sikit je la..
Sebab aku dah bawak siap-siap.
Kitorang plan nak ke Langkawi.
Saja nak honeymoon kali ke..?
Ntah, lupaaa...

Lepas honeymoon kitorang nak balik kampung En Zul. Pastu nak singgah Cameron.
Wah, bestnya!!!!

Tapi...
Tadi masa tengah kemas-kemas barang,
En Zul tarik tangan aku..
"Mummy, jangan la pergi.. Ayah demam ni. Jangan tinggalkan ayah sorang-sorang...."


Alahai banggg..
Kau saja je nak sentapkan hati aku ni kannn...
Saje je nak buat aku sayu..
Jahat laaaaa....

Sabar la..
Mummy pun tak nak jauh dengan ayah lama-lama... Sabar eh!

(Sape-sape rasa nak muntah, silakan..)

So tahun ni buat kali pertama aku buat jadual intensif 2 copy.
Satu untuk aku, satu untuk En Zul.
Pastu aku siap highlight kelas, exam & lab aku.
Senang En Zul tahu time bila aku free.
Tahun-tahun sebelum ni aku tak bagi pun jadual kat dia. Pandai-pandai la dia nak call aku.
Tapi bila dia dah sayu-sayu tu, aku tunjuk la prihatin kat dia.
Isteri mithali la katakan..
Penghuni syurga la aku...

Kahhhhh~




Lepas aku siap kemas barang (total 6 bags semuanya) aku pun masuk bilik.
Tengok En Zul dah tido.
Siap pakai cool fever baki aku & anak-anak demam aritu.

Halah.. Halah.. Halahhhhh...
Siannya laki aku...

Sabar ye banggg..
Seperti yang dijanjikan, abang kena call mummy setiap hari, atleast 30min untuk setiap panggilan.
Insya Allah boleh kebah demam tu.. 






Sayang, nanti kita beli hadiah besday ye.. =)

Semoga perjalanan mummy selamat.
Semoga abang baik-baik sepanjang mummy tak ada. Jaga diri, jaga makan minum eh?

Sayangggggg Abang... ♥♥♥










No comments :