It's me.. Juz me... Only me!

If you don't like my words, don't listen.
If you don't like my appearance, don't look.
If you don't like my actions, turn your head.
It's as simple as that.

A wife to a loving husband. A mum to a adorable daughters. A daughter to such a caring parents. A good friend to a good people. Homechef that cook like nobody business.

~I’M NOBODY.. but nobody perfect. So, I’mPERFECT!

My Love's Path

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, January 30, 2013

'Lestari' tu bukan nama kumpulan penyanyi tu tau.

Tengahari tadi lepas aku selesai lab JIF381,
aku dan Nadia beli makanan kat Desasiswa Indah Kembara.
Kat situ murah harga makanan. Kadang-kadang murah yang tak masuk dek akal.
Dari tahun pertama, sampai tahun ke 3 ni harga makanan tetap murah.
Tak kesah la ada tsunami ke, ada meteor jatuh ke, ada godzilla mengganas ke.
Murah tetap murah. Memang polisi cafe tu.

Ok, ni menu aku lunch tadi :
- Nasi putih
- Ayam masak merah (gila besar!)
- Telur dadar (gila tebal)
- hati ayam
- Sayur kangkung tumis belacan

Banyak kan?
Cer teka berapa harga?
Kalau kat KL or Kuantan, sah-sah la RM6 keatas.
Tapi kat situ aku cuma bayar RM3.40.

Menu Nadia cuma nasi putih, ayam goreng, sayur & telur dadar.
Harga RM2.90

Rasa pun not bad la. Sedap jugak.
Yang penting murah =)


Ok, lepas beli nasi kitorang beli air pulak.




Aku : Dik, air kopi o ais bungkus, ikat tepi. Tak nak bungkus pakai cup macam kakak ni (tunjuk kat Nadia)

Budak : Tak boleh bungkus kak.

Aku : Tuuuu.. Ada je plastik tuuuu... (muncung mulut ke plastik atas meja)

Budak : Kat USM tak boleh pakai plastik kak.....

Aku : Dah tu, ni cup ni pun plastik kan?

Budak : Tapi kat USM tak boleh bungkus pakai plastik.

Aku : Haaa... Ye la! Ye la! Bungkus la pakai apa-apa pun!


Sekali dia bagi air aku bungkus macam ni :
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
V

Ni air carrot susu Nadia. Aku pinjam gambar ni nak tunjuk macamana dia bungkus air kopi o aku.



Tak ke bangang namanya?
Beriya dia tak nak bungkus air aku ikat tepi.
Tak nak pakai plastik kononnnnn.. Dah tu, plastic cup tu bukan plastik ke??
Plastik yang kat luar kaler hijau yang membungkus tu ape?
Kain batik??? Ke, kain kapan???

Tak paham aku dengan konsep 'tiada plastik' budak ni.
Ke, USM yang salah bagi tafsiran NO PLASTIC BAG?
Hanya semata-mata untuk melestarikan persekitaran??

Huh, lestari la sangattttttt~
(mata ke atas, tangan di bahu)







No comments :