It's me.. Juz me... Only me!

If you don't like my words, don't listen.
If you don't like my appearance, don't look.
If you don't like my actions, turn your head.
It's as simple as that.

A wife to a loving husband. A mum to a adorable daughters. A daughter to such a caring parents. A good friend to a good people. Homechef that cook like nobody business.

~I’M NOBODY.. but nobody perfect. So, I’mPERFECT!

My Love's Path

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, March 2, 2011

SI HIDUNG PENYET

entry kali ni mgkin agak kasar bagi pengguna-pengguna blog yang baru macam aku.




tapi ini kan blog aku, so.....
ada aku kesah..............???


aku pernah ada seorang kawan perempuan. sila baca betul-betul... PERNAH! 3 tahun jugak la aku berkawan dengan dia. nak kata BFF, hishh.. idak la.. tapi pernah la beberapa bulan, almost setahun kami jadi BFF (sebab dah tak ada sape-sape nak berkawan dengan dia. boleh gitu??)




ok. dia ni agak katek la orang nya. katek?? alaaaa.. pendek tak cukup inci la, kawan.... dalam adik beradik dia, semua cantik-cantik. tapi....... (ada jugak tapinya tu) dia ni je yang lain sangat mukanya. anak angkatkah??? eh, tidak..... sebab perangai dia dengan kakak-kakak dia lebih kurang je. cuma adik perempuan dia baik. x macam dia dan kakak-kakaknya.. (adakah adik perempuan dia yang sebenarnya anak angkat?? confius sebentar...) arghh, persetankan! cume mak ayah dia je tau status mereka adik beradik, kan???




asalnya aku nak mention nama dia kat entry ni. tapi masih ada saki baki sifat berperikemanusiaan dalam diri aku ni (sape rase nak muntah, lantakkk!!). so aku gelarkan dia sebagai SI HIDUNG PENYET sebab hidung dia macam ni................


















lebih kurang la hidung dia. thanks to the model sebab sudi pakai mask itu... kehkehkeh...






teruk la kau ni, chempaka...
itu kan ciptaan Tuhan...


eh, aku tau la itu ciptaan Tuhan. aku x kata buruk pun... haaaa, ada ke???






ok, back to the story.....


si hidung penyet ni ada masalah mental sikit. dia selalu cakap dia ni HEBAT.... CANTIK..... PANDAI.....




tapi....
hakikatnya.......






dia adalah manusia yang langsung tidak boleh menerima pendapat orang lain, tidak boleh menerima kritikan, tiada taste (yang cantik dikatanya buruk, yang buruk itu la yang dipuja-puja). lembab otak pun satu hal... susah betul nak faham apa yang orang lain cakap! (agak-agaknya kalau dia baca entry ni, mesti dia ingat aku tengah memuji dia tahap gaban. ye la, orang lembab la katakannnnnnn....)




dia cite kat kami semua, dulu dia berhenti keje kat tempat keje lama dia sebab x-boipren dia tak boleh menerima hakikat yang dia dah naik pangkat. ok la... kami semua terima la cerita dia tu bulat-bulat. selepas beberapa lama, dia bercerita sedikit demi sedikit. rupa-rupanya dia berhenti keje sebab dia bergaduh dengan ofismate dia. wadehellllllllllll..... patut la ko benti keje... dah x laku rupenya. dah x ada sape-sape nak berkawan dengan ko... KESIALLLLLLLL....




bile ko datang keje kat tempat kami, ingatkan ko dah buang la semua perangai buruk ko tu. rupe-rupenya dah jadi sebati plak dalam diri ko. makin bermaharajalela plak. sampaikan boss aku cakap, 'she shows no respect!'


haaa.. kau!
kalau dah boss yang berpangkat Dato' cakap cenggitu, kau rase-rase macamana la agaknya perangai si hidung penyet ni kan???






si hidung penyet ni tak la jahat sangat. in terms of berkawan, dia sangattttt la baik. sampaikan kawan nak gi mengadap lubang jamban pun nak diikutnya! gile ke hape???




dia ni berkawin dalam usia yang agak lewat berbanding kawan-kawannya. suaminya pulak muda 2 tahun dari dia. kesian kat laki dia...... macam kena ubat senyonyong! dari mula berkawan, kemudian bercinta, sampailah berkawin.... kena di queen control dek si hidung penyet ni.




paling aku tak suka tengok perangai dia ni, suka sangat tergedik-gedik, terkinja-kinja macam budak lepasan SPM.


hello...??
umur ko berapa??? jangan jadi macam bohsia boleh tak?? berbulu mata aku tengok ko tergedik-gedik merenyam tak tentu hala!


eh, macam la aku ni baik sgt kan?
so, sila la kutuk aku kat entry korang.
aku x kesahhhhhhh....




sebenarnya aku cuma nak sedarkan diri aku, yang aku dengan dia dah bukan lagi pemegang title SAHABAT.... sebab dia dah terkantoi! dia punya la syok kutuk-kutuk kawan ofis dia kat blog rasmi dia tu. dia ingat kami semua x baca agaknya! sekali ada yang komen kat entry dia, terus dia tukar URL page dia!


wakakakakakakaa...


paling besttttttttt...






dia remove kami yang dia tak suka (termasuk aku, hokeh!) kat laman soSIAL facebook! ek elehhhhhh... ape ko hengat aku heran sangat nak jadik kawan ko???








helloooooo...????
wake up girl!! tolong sedar skit ye...




KO YANG TERHENGEH-HENGEH NAK BERKAWAN DENGAN KAMI! 






ko tak sedar ke yang tak ada sape-sape pun yang nak keluar break dengan ko? aku ni dulu temankan ko lunch pun sebab kesian kan ko yang memboyot dengan perut. kalau aku tak temankan ko makan, agak-agaknya anak ko tu dah jadi anak yang kekurangan zat, tau tak???




okeh-okeh....
cukup bab ungkit mengungkit!




aku cuma nak sedarkan diri aku ni sekali lagi (dah berapa kali nak cakap daaa~), ko bukan lagi kawan aku. kalau rase-rase teringin nak berkawan, aku cari je orang lain. tapi bukan ko, hokeh!




kalau tetibe aku rase ko adalah kawan aku, akan ku sedarkan diri aku ni dengan pelemPANGGGGGGGGGGGG sakti aku ni!!




muahahahahhahaa..............

No comments :