It's me.. Juz me... Only me!

If you don't like my words, don't listen.
If you don't like my appearance, don't look.
If you don't like my actions, turn your head.
It's as simple as that.

A wife to a loving husband. A mum to a adorable daughters. A daughter to such a caring parents. A good friend to a good people. Homechef that cook like nobody business.

~I’M NOBODY.. but nobody perfect. So, I’mPERFECT!

My Love's Path

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, September 25, 2012

Peringatan untuk diri sendiri

Jumaat lepas aku dapat 1 notification dari group USM.
Ada someone yang post status kat group tu.
Owh, aku kenal lelaki tu.
Nak kata kenal sangat-sangat tak la, tapi aku akan ingat dia sampai mati!

Bukan sebab dia hensem or sebab dia ada six pack.
Tapi sebab dia pernah buat aku, Nadia & Wazli sakit hati!

Dulu aku pernah cerita pasal mamat ni kat entri ni.
Dia ketua kumpulan kitorang untuk kursus JUS & JUE200.
Tapi sehari sebelum due date assignment, dia selamba badak hantar sms kat Nadia cakap nak tarik diri.
Alasan dia masuk wad sebab denggi dan bini nak beranak.

Dafak!

Apa pun alasan kau, aku tetap tak boleh terima.
Kau dah menyusahkan hidup aku dan kawan-kawan lain.
Malah kau dah menyesakkan hidup kitorang yang terpaksa siapkan assignment last minute!
Dah la semua data ada kat kau!
Buta-buta je kitorang kena buat semula semuanya sekali!
Kau memang sial kan??

Masa kursus intensif bulan Jan lepas, Mawi ada call aku.
Banyak kali dia call, bila dah aku tak angkat dia sms pulak.
Rupanya nak tanya kenapa nama dia & mangkuk hayun tu tak boleh nak daftar untuk kumpulan baru?

Oooooo..... Dah ada group baru?
Dat's good for u!
Tapi kenapa nama korang tak boleh daftar, itu bukan masalah aku!
Aku tak hingin nak daftar kan untuk nama korang.
Kalau korang ada masalah, tolong jangan tanya aku!
Aku sikit pun tak nak terlibat apa-apa dah dengan korang berdua.

But korang still cari aku kan?
Tebal jugak kulit muka korang, macam kulit buaya.
Dasar tak tahu malu.
Nasib korang la!

So aku tak balas sms dan tak respon pun pada misscalled tu.

Then last Friday, tengok ada notification.
Oh, mangkuk jamban tu post something kat group rupanya.







Baru nak cari kawan bangggg?
Kenapa cari kawan-kawan tahun 2, bukan tahun 3?

Paling kesian, sejak minggu lepas sorang umat pun tak ada yang respon post kau tu.
Agaknya semua orang takut nak jadi ahli group kau kottttt...
Ye la, kau kan suka bersemangat pada awal waktu.
Bila dah dapat semua data, kau lesap!
Pastu sehari sebelum due date, kau sms kawan-kawan bagi alasan macam cibai!

Kesian kat kau kan?
Aku bukan nak dengki atau busuk hati.
Aku bersyukur atas apa yang berlaku, aku lulus untuk tahun 2.
Now aku proceed untuk tahun 3 dengan kawan-kawan aku yang lain.
Malah PNGK aku pun meningkat jugak.

Aku anggap semua tu dugaan aku untuk menimba ilmu.
Sakit perih aku nak lulus, Tuhan je tahu...
Dengan segala masalah yang aku alami selama ni, Alhamdulillah aku berjaya mengharungi life aku sampai sekarang.
Syukur pada Tuhan, terima kasih pada family dan kawan-kawan.

Tapi untuk aku lupakan segala apa perbuatan kau pada aku dan kawan-kawan, tak mungkin sama sekali!
Kau mungkin dah dapat balasan atas perbuatan kau tu.
Dan itu mungkin yang terbaik untuk korang.
But terus terang, aku mintak maaf banyak-banyak sebab aku takkan lupakan perbuatan kau tu.

Dengan apa yang berlaku selama ni, banyak yang mengajar aku.
Don't trust anybody, terutamanya pada yang mempunyai kepentingan sendiri.
Kalau aku tak nak buat baik pada orang, tak pe. Itu aku punya pasal.
Tapi aku jangan buat jahat pada orang, sebab Tuhan akan balas setiap kejahatan yang aku buat.
Walau apapun, aku bersyukur sebab semua kawan-kawan aku baik-baik belaka.
Saling bantu-membantu dan take care for each other.

Cuma korang berdua je yang perangai macam setan!




No comments :