It's me.. Juz me... Only me!

If you don't like my words, don't listen.
If you don't like my appearance, don't look.
If you don't like my actions, turn your head.
It's as simple as that.

A wife to a loving husband. A mum to a adorable daughters. A daughter to such a caring parents. A good friend to a good people. Homechef that cook like nobody business.

~I’M NOBODY.. but nobody perfect. So, I’mPERFECT!

My Love's Path

Daisypath Anniversary tickers

Monday, September 24, 2012

Both princess' are going to be a teenagers!

Princess Nur Aleeya Zaakirah & Princess Nur Natasha Zulaikha


Macam tak sangka tajuk entri macam ni kan?
Rasa macam terlalu awal nak cerita pasal hal ni. Hehee...

Rasanya Ika dan Aleeya dah mula menuju ke arah alam remaja.
Guess what?
Diorang dah mula rasa malu-malu! (sebelum ni pun malu-malu gak).
Semakin hari semakin ketara perubahan tu.

Dulu diorang selalu mandi sama-sama.
Siap berbogel lari-lari dalam toilet.
Jenuh la aku memekik dari luar suruh mandi senyap-senyap.
Tak payah nak bising-bising macam satu dunia nak tengok kau mandi.
Bila sorang tergelincir tersembam cium mangkuk jamban, baru reti senyap!

Tapi sekarang tak nak mandi sama-sama.
Bila pagi-pagi lambat bangun nak pegi sekolah, aku suruh je dua-dua masuk toilet sekali.
Senang mandi sekali, jimat air jimat masa.
Tapi tak nak nya budak-budak ni.
Malu katanya! Puiiiiiii...

Semalam masa nak tengok movie Bait kat VIVA, Ika masuk toilet dengan aku.
Bila dia masuk ke toilet, pintu toilet tak boleh kunci dari dalam pulak.
Sebab aku malas nak suruh dia tukar bilik lain, aku suruh je dia kencing kat dalam toilet tu.
Si Ika ni siap sound aku dari dalam, "Mummy jangan bukak tau. Jangan tengok kakak!"
Walaweiiiii.... Macam la aku hadap sangat nak tengok karipap 30sen kau tu.
Huhuhuuu...


Pagi tadi lepas Ika mandi, dia bertuala tutup satu badan.
Selalu nya dia telanjang bulat je.
Pastu bila dia nampak En Zul keluar bilik, dia cepat-cepat pusing tempat lain masa nak pakai panties.
Ooooo... Dah malu dengan ayah ye sekarang?
Seboleh-boleh tak nak bagi ayah nampak nipple dia tu.
Padahal baru je 3 minggu lepas, En Zul yang sapu bedak kat badan dia!





Ponteng sekolah, konon-konon demam.
Bila dapat jalan-jalan, terus hilang demam!
(budak ni badan kurus, tapi jari gemuk-gemuk)




Yang si Aleeya masih macam tu jugak.
Badan makin menggajah, tapi perasaan malu tu kurang sikit berbanding kakak dia.
Kalau nak tukar baju or nak pakai panties, selamber je dia tukar depan En Zul.
Dah la karipap dia besar sikit dari Ika, dalam 50sen la besarnya. Hahaha!
Nipple pun dah nampak besar.
Risau jugak kitorang dengan dia ni.
Dari tahun lepas aku suruh dia pakai camisole, tapi ikut sedap dia je la nak pakai ke tak.
Bila dah naik darjah dua, aku memang marah kalau dia tak pakai camisole kalau kat sekolah kebangsaan.
Tersembul je nipple dia, siap boleh tembus dari dalam baju sekolah dia tu.

Badan Aleeya bukan macam kakak dia yang kurus keding tu.
Lemak je bersepah sana-sini.
Macam nak berlumba-lumba pulak dengan lemak aku.
Pernah sekali dia pakai short pant kakak dia kaler putih.
Terjojol je karipap dia!
Apa lagi, terjojol jugak la mata aku masa nak amik diorang dari rumah babysitter.
Terus aku pekik suruh dia masuk tukar seluar.
Kalau Ika yang pakai pants tu, tak de la nampak sendat sebab dia memang kurus.
Tapi kalau dah anak badak yang pakai, bapak badak pun boleh pengsan tengok baka sendiri!




Dari sisi pun dah boleh nampak lambakan lemak kat budak bambam ni.




Lagi 2-3 tahun aku rasa budak-budak ni akan menstrual.
Masa tu kompem aku akan mula gelabah!
Nerves macam aku yang datang 1st period pulak. Hahahaha...

Poyo kan? :p

Tapi masa tu aku mesti berpeluh nak terangkan kat budak-budak ni.
Nak ajar pakai pad lagi.
Time tu mesti pad aku (1 pek ada 30paket) tu kongsi 3 orang.
Kena beli pek kembar la jawabnya.
En Zul sila kumpul duit banyak-banyak ye, senang nak beli pad secara bulk!
Agak-agak kalau tak mampu beli pad, pakai je la kain lapik tebal-tebal macam zaman jepun dulu tu.
Pas guna, cuci bersih-bersih then sidai sampai kering. Boleh ulang pakai banyak kali.
Sonang cite haaa.....

(teringat zaman dulu Maklang beli jenama Sanita je. Bila anak dara dia dah mula menstrual, mula la membeli Whisper dan Kotex. Kecik-kecik dah demand!)

Sekarang ni diorang dah pandai demand (ikut perangai sape la ni. Heh!).
Kalau syampu pun tak nak pakai jenama Johnson n Johnson atau yang jenama Carrie Junior.
Nak jenama Tresemme or Paris (beli dari salon). Siap dengan pakej conditioner.
Paling bangsat pun nak pakai Pantene or Sunsilk.
Hadoiiiiii... Kalau kepala aku je yang nak cuci, tak pe la nak pakai brand mahal-mahal.
Tapi kalau dah 4 kepala nak cuci, jenuh la nak beli 2 minggu sekali.

Kalau shower cream, mesti nak yang ada scrub la, yang ada serbuk pearl la...
Nak yang jenis memutihkan kulit bagai.
Korang ni sama la macam En Zul, percaya sangat dengan iklan produk.

Produk ni boleh memutihkan kulit dengan hanya 2 minggu..
Produk ni boleh memanjangkan rambut dalam masa 1 bulan.
Produk ni boleh memuluskan kulit dengan menyapu sebanyak 15 kali.

Penipu je semua tu!
Tapi En Zul dan budak-budak ni senang nak percaya!
Bila nak beli shower cream, mesti cakap "Mummy, kat belakang botol ni tulis boleh kasi putih. Yang ni pulak boleh kasi halus... Blaa..Blaaa.... Blaaaa...."
Last-last aku beli je brand Dettol untuk korang. Kahhh~
(diorang tak kesah brand Dettol, asalkan jenis methol kaler biru tu)

Lagi 2-3 tahun ni jugak la aku kena start check beg sekolah diorang.
Mana la tau ada surat cinta ke... Ada gambar pakwe ke....
Sebelum surat tu sampai ke tangan si jejaka, baik sampai ke tangan aku dulu.
Boleh aku tolong adjustkan perkataan yang salah eja tu.
Eh, silap!
Boleh aku libas bontot sekor-sekor!
Makan pun masih nak kena bersuap, tido pun duk bawah ketiak aku, ada hati nak bercintan-cintut??
Puiiiiiiii....

Hm, rasa sekejap je diorang dah nak masuk zaman remaja.
Kalau ikat rambut, tak nak dah ikat ponny tail kiri kanan.
Macam budak kecik katanya.....
Nak ikat 1 ponny tail je kat belakang.
Kalau shooping baju, tak nak aku pilih.
Semua benda nak pilih sendiri. Dari baju luar sampai la ke spender.
Dulu kalau diorang pilih baju design tak cantik, kompem aku kutuk time tu jugak.
Pastu kompem diorang akan suruh aku yang pilih ikut citarasa aku. *wink2*

Tapi sekaranggggggg.....
Kalau aku kondem separuh nyawa pun diorang tetappppp buat tak paham.
Selamba je bawak baju yang ntah-hapa-hapa tu terus ke kaunter.
Then buat muka selamba!
Eeeee.. Geram aku!

Hmmm.. Tak pe la.
Aku rasa semua ibu-ibu akan rasa benda tu.
Melalui phase yang mana anak-anak dah anggap diri diorang dah besar.
Ada dunia sendiri.
Ada citarasa sendiri.
Tapi hujung-hujung masih tengok Upin & Ipin jugak....

Lantak korang laaa....
Janji pandai jaga diri masing-masing.
Pelajaran jangan nak abai.
Solat jangan lupa.
Jangan nak menggedik tak tentu pasal.
Sifir 2 sampai sifir 12 jangan lupa hafal ye...


Eh?



Meh Mummy upload pic kakak & adik masa korang kecik-kecik.
Sekarang dah besar panjang dah... =)




Aleeya





Ika yang debabbb!
With her double chin. Now no more :'(




Twin? Nope.




Walaupun Aleeya pakai dress, tapi tetap nampak 'kayu'
Kahhh!




Macam Marilyn Monroe. Huhuuu...
Seksi nyahhh.. Kau hado?




Dulu nak la pakai baju spedemen ni.
Aleeya siap request nak baju design badak. Now bertuah la nak pakai baju macam ni.




Aleeya ni tak sesuai pakai dress.. Mungkin masa dia dalam kandungan, En Zul nak sangat anak lelaki.
Tu yang dapat anak gadis yang brutal ni. Hehehee...




You rock, babe!









Both were short hair



Rambut Ika dah panjang, tapi rambut Aleeya still pendek (mungkin sebab jenis rambut kerinting)




Sejak kecik Ika dah nampak feminin kan?
Aleeya tetap nampak keras =)




En Zul's Girls.




Masa kecik-kecik tak kesah pun berendam dengan budak jantan.
Berlendir satu badan pun takpe.
Sekarang tak nak dahhhhh~




Mandi dengan ayah. Pakai panties dengan shirt je








Ika when she 6th years graduation




Like princess in fairytale =)




















Love,

No comments :