It's me.. Juz me... Only me!

If you don't like my words, don't listen.
If you don't like my appearance, don't look.
If you don't like my actions, turn your head.
It's as simple as that.

A wife to a loving husband. A mum to a adorable daughters. A daughter to such a caring parents. A good friend to a good people. Homechef that cook like nobody business.

~I’M NOBODY.. but nobody perfect. So, I’mPERFECT!

My Love's Path

Daisypath Anniversary tickers

Monday, April 16, 2012

Si Kurus Vs Si Debab

Anak aku sorang umur 9 tahun (Ika) dan sorang lagi umur 8 tahun (Aleeya). Kalau ikutkan badan Aleeya lebih besar dari Ika sebab badan dia pejal dan berisi. Si Ika pulak jenis badan kurus kering. Last year berat Ika cuma 19kg je, tapi berat si budak montel tu dah lebih 20kg. Agaknya tahun ni berat dia dah mencapai 25kg kot.

Awal bulan hari tu aku beli baju dan seluar baru untuk diorang, sebab kebanyakkan nya baju diorang semua dah tak muat. Lebih-lebih lagi si Aleeya. Serba-serbi sendat. Sampai lemak kat badan dia pun dah tersentil-sentil keluar. Huduh benor aku menengoknya. So aku beli 3 pasang untuk setiap seorang, termasuk baju untuk pakai kat rumah. 



Aku amik saiz 9 tahun. Memandangkan Ika jenis tinggi, so sesuai la umur dia dengan saiz seluar dan baju.
Yang Aleeya pulak kena amik saiz 9 tahun jugak sebab badan dia memang besar.
Itu hakikat.




Aku jadi pelik bila tengok saiz yang sama, cuma ukuran dia berbeza.
Tengok kat pinggang, seluar yang belakang tu seluar Aleeya.
Nak kata getah tu dah loose, tak jugak. Still boleh merenggang bila aku tarik.



Panjang pun berbeza.
Saiz apakah ini??? Kat tag saiz 9, tapi ukuran berbeza-beza pulak.
Sebab ni seluar murah kottttt...
(Baju budak buat apa beli yang mahal-mahal sampai beratus-ratus? Beli bulan ni, bulan depan dah tak boleh pakai dah. Membazir namanya tu...)




Galeri : Ni pic masa celebrate besday Untie Leen diorang.
See? Seluar Ika senteng, dah rupa macam penari hip-hopper pulak si Ika tu.
Seluar Aleeya just nice. Pinggang ok, panjang pun ok.
Komen Aleeya : Adik suka pakai seluar ni. Selesa. Sebab senang nak buka kalau nak kencing.

(Dah pinggang guna getah, memang la senang nak bukak. Kalau jeans berzip tu memang la susah. Tak de nya aku nak beli seluar yang susah nak pakai. Hujung-hujung aku yang jadi susah sebab aku jugak yang nak tolong bukak kan seluar kamu itu.)




Memandangkan semua baju Aleeya kena beli saiz yang besar sikit, so panties dia pun aku kena cari yang besar. MALANGNYAAAAAA... Saiz kanak-kanak tak ada yang sesuai untuk Aleeya. Maka, aku belikan saiz S tapi saiz untuk orang dewasa punya. Hambikkkk kau!


Aleeya : Mummy, kenapa spender adik ni saiz 'ibubapa' punya?? <--- (read : ibubapa = orang dewasa)



No comments :