It's me.. Juz me... Only me!

If you don't like my words, don't listen.
If you don't like my appearance, don't look.
If you don't like my actions, turn your head.
It's as simple as that.

A wife to a loving husband. A mum to a adorable daughters. A daughter to such a caring parents. A good friend to a good people. Homechef that cook like nobody business.

~I’M NOBODY.. but nobody perfect. So, I’mPERFECT!

My Love's Path

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, April 5, 2012

Akak 'Jelita'

Semalam aku tengah buat kerja kat ofis, sekali datang si Nazihah duk menyembang kat meja Kak Ifa (berhadapan dengan meja aku). Masa tu aku tengah pakai headphone dengar lagu-lagu kat pc aku ni. Tapi sebab suara Nazihah tu maha kuat (maaf ye Jihah, itu kenyataan. hahaha...), maka secara tak langsung aku boleh dengar cerita yang diorang gosipkan.

Sebenarnya dari keseluruhan cerita yang diorang borak tu, aku cuma dapat tangkap perkataan 'baju putih' dan 'rambut panjang'. Itu je. Aku rasa kalau sesapa yang tengah baca entry aku ni mesti dapat agak jugak apa story yang diorang tengah cerita tu kan. (Ada ker orang baca? Blog aku kan tak glamer, sekadar suam-suam air kencing budak je..)

Dari cerita yang aku dengar, 'benda' tu datang kacau si Nurul yang buat kerja kat bilik Genvault. Kebetulan malam tu Nurul tutup pintu (selalu pintu dibuka). Tengah minah tu seronok-seronok buat kerja, tetiba dia terasa macam ada orang kat sebelah. Bila dia toleh sikit, ternampak kelibat Cik Ponti kat sebelah dia. Terus dia pusing belakang lari keluar dari Genvault dan pergi ke lab processing. Langsung tak toleh kat benda tu. Bapak gila berani budak Nurul ni. Nasib baik masa tengah nak lari tu, kan selisih dengan Cik Ponti, dia tak tegur, 'nak kemana dikkkkk?'

Haaa, kan haru!

Dah banyak versi aku dengar pasal kes ni kat ofis. Ada yang nampak 'benda' tu tengah bertenggek kat atas freezer, ada yang nampak macam kelibat Dr Zul datang ofis malam-malam (padahal Dr Zul tengah sedap membuta kat rumah), ada yang dengar bunyi macam-macam, ada yang nampak troli bergerak sendiri, ada yang bau kemenyan....

Mana-mana staff yang dah 'biasa' dengan benda ni, siap dah mesra macam bff pulak. Kalau benda tu datang kacau, selamber badak je budak-budak ni sound, 'tak payah la kacau orang nak buat kerja'. Pastu, terus benda tu blah! Wahhh, hebat budak-budak ni. Dah macam Abang Long Malek pulak. Kahh~

Kalau kat premis Alam Damai (tempat penyimpanan freezer dan LN tank), pun pernah terjadi jugak. Tapi aku tak tahu apa details ceritanya (kalau boleh tak nak tahu pun. Huhu) Sampaikan budak-budak ni pergi buat majlis bacaan Yaasin kat sana. Teruk sangat ke gangguan nya tu? Ada yang cakap, "kita kena buat bacaan Yaasin, kita kena halau benda tu. Kalau tak, habis semua sampel darah kita benda tu makan!"

Mungokksss laa!

Dari aku mula-mula masuk kerja sampai hari ni, banyak jugak aku dengar cerita pasal 'benda' tu. Tapi Alhamdulillah sepanjang aku kerja tak pernah la kena kacau dek makhluk tu. Kalau kat rumah tu lain cite. Kalau aku dengar je, aku masuk bilik, tutup telinga dengan bantal, terus tido. Setel. Tapi kalau kat ofis, takkan aku nak amik bantal kecik kat kerusi aku ni, then tido time keje pulak. Kang bukan Cik Ponti je yang datang jerkah, dengan-dengan bos aku kang datang menyembur kat telinga aku! Huhuhu..

Eh, tengah syok-syok update cerita, baru aku perasan yang aku sorang je kat ofis ni. Budak-budak lab tengah proses sampel. Kang Cik Ponti datang 'menyapa' aku, tak pasal je aku ber'BFF pulak dengan dia.

Simpangggggggg~



Miss Bella Swan,

No comments :