It's me.. Juz me... Only me!

If you don't like my words, don't listen.
If you don't like my appearance, don't look.
If you don't like my actions, turn your head.
It's as simple as that.

A wife to a loving husband. A mum to a adorable daughters. A daughter to such a caring parents. A good friend to a good people. Homechef that cook like nobody business.

~I’M NOBODY.. but nobody perfect. So, I’mPERFECT!

My Love's Path

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, April 4, 2012

Selamat Hari Lahir Untie Leen

Dah lewat 2 hari untuk story-mory pasal besday Leen.
Besday Leen 2 April 2012 - Isnin.
Semalam memang bercadang nak celebrate, tapi bila Maklang sibuk dengan aktiviti 'Datins Club' dia, maka kami adik beradik terpaksa postpone majlis makan-makan sempena besday Leen.

So bila dah tak jadi nak celebrate, aku bawa anak-anak pergi shopping baju. Masing-masing badan dah menggajah (cepat betul membesar, macam berlumba-lumba siapa yang paling gajah) so terpaksa la pergi cari baju untuk jalan-jalan dan baju rumah. Lebih-lebih si Aleeya, peha dia dah macam kayu balak 2 pemeluk!

Last-last besday Leen kitorang celebrate semalam. Sebelum aku gi amik anak-anak kat sekolah, aku pergi beli kek dulu. Sebelum tu kat ofis bagai nak gila aku search kedai kek yang jual kek aiskrim. Baskin Robbins mahal, kecik pulak tu. Aku sekali ngappp je dah setel kek tu. Aku call King's, diorang cakap kena tempah dulu. Then aku call Secret Recipe. Tapi ini yang aku dapat ---->





Pas aku tension-tension dengan kek ni, aku call Leen. Tapi Leen cakap beli kek biasa je, asalkan perisa blueberry cheese. Hoi, makcik! Setakat blueberry cheese, aku pun boleh buat maaa! Mungokss betul :p




Last-last sebelum aku pergi ambil anak-anak kat sekolah, aku singgah Pistachios. Aku search internet, ada orang bagi feed back cakap bun kat sini sedap. Ok, selain beli kek, jom kita try rasa kesedapan bun tu.
Perghhh.. Memang sedap! Aku tak tipu.
Aku beli kek blueberry dan bun tuna dengan harga RM60.00
Lepas tu aku jadi ahli untuk 2 tahun, kena bayar lagi RM20.
Dan aku dapat another kek choc free! (Sound great, rite?)

Total selepas diskaun guna kad ahli :
Kek blueberry + Bun tuna + Harga Ahli + Kek Choc = RM54.
Best gila kan????


Lepas beli kek, terus ke Restoren Intai-Intai kat Ulu Kelang (berdekatan dengan Kilang Texas Instrument), Jalan MRR2.


Sampai Intai-intai, tengok ada 3 buah kereta termasuk kereta kitorang.
Entah-entah kereta pekerja restoren. Kahhhh~





Welcome! Welcome! Welcome!
Bapak gila peramah pekerja kat situ. Ada sebab kenapa diorang begitu mesra. Nak tahu? Jap yeeee...





Sebabnyaaaaa.. Restoran ni cuma ada 1 family je yang datang makan. Sumpah aku terkejut tengok sambutan kat restoran ni!




Restoran sikit punya besarrrrrr... Tapi tiada pelanggan




Mengelilingi kolam buatan.
Kawasan restoran besar and nice scenery.




Deco pun cantik









Ika belikan hadiah untuk Untie Leen nya. Terharu aku sebab anak aku pandai membeli hadiah, walaupun hadiah tu tak seberapa pun.. (dia beli ni ikhlas atau tak, itu aku tak nak amik tahu)




Aku tengok anak-anak aku ni dah macam rappers or hip-hoppers pulakkk...






Muka macam tak puas hati. Ngehhh ngehhhhhhhh!




Apsal la suka buat muka dengan mata juling ni?




Eh, apasal mata kanan Ika macam ada ketumbit ek?


















Buku menu ni kosong je. Ada 4 helai menu je pun.. Huhu..




See.. Buruk gila kertas menu nya!





Kedut seribu!









Banyak menu yang non-adoooo!




Pudding Kelapa di Tebuk Tupai.
Apakah???





Menarik nama minuman dia kan?





Fresh red tilapia - catch, clean and cook!! Wow, our specialty!!
Specialty wak lu!
Kalau dah dipangkah, apa yang specialnya???






Yeayyy! Untie Leen dapat hadiah dari Ika.




Maklang merampas hadiah dari Untie Leen. Sabar ye Maklang... Besday kamu hujung bulan ni. Nanti kami bagi hadiah. Hehehee =)




Baru Maklang nak tengok, sekaliiiiiiiii Aleeya pulak yang rampas!
Hahaha!




Alahai anak aku... Bersabar je la ye Maklangggggg...
(Aleeya dengan muka sangatttt puas merampas hadiah tu)




Yessss.. PUAS!!!!!





Tadaaaaa! Ni la kek nya. Cantik kan?








Mata Aleeya : memandang abang yang hensem (sumpah muka Aleeya macam tengah merembessss.. Haha)
Mata Ika : sedang merenung macarons & strawberry. Tunggu masa nak ngappp!




Wajah kesayangan hamba =)
I love you all
(eh, comelnya Maklang bergambar~~~)





Aleeya ni macam feeling-feeling besday girl pulak. Dia yang beriya!
Sekali dia tiup lilin, macam nak terbalik meja tu dibuatnya.




Potong kek.




Ika dah bersedia nak menyambar macaron dan strawberry
On your mark, get set, gooo!!!









Intai-intai Fried Rice Special




Ikan siakap masak hape ntah?





Tomyam Survanabhumi. Sangat pekat dan sedapppp!
TERBAIK!




Butter prawn. Not bad





Asparagus with prawn




Pandan chicken. Sedap gak.





Cantik balutan pandannya.
Kalau pandan chicken yang aku balutttttttt --->
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


Huduh! Serabai!
Tapi sedapppppp! Heheheee...





Ok, jemput makan ye semua.
Bismillahirohmanirahimmmmm...




Harga tak semenggah dengan makanan!
Mahal!!!!!!
Thanks Leen.. Besday Lady yang kena belanja. Kahh~ =)




Love,

No comments :