It's me.. Juz me... Only me!

If you don't like my words, don't listen.
If you don't like my appearance, don't look.
If you don't like my actions, turn your head.
It's as simple as that.

A wife to a loving husband. A mum to a adorable daughters. A daughter to such a caring parents. A good friend to a good people. Homechef that cook like nobody business.

~I’M NOBODY.. but nobody perfect. So, I’mPERFECT!

My Love's Path

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, February 2, 2012

BR1M

Last week sebelum aku gerak ke Penang, aku dan En Zul pergi ke Menara PGRM untuk setelkan urusan income tax under pembelian rumah kedua kami.

Sampai sana kena isi borang untuk daftar income tax (aku benci isi borang).
Then ada pulak dokumen yang belum di fotokopi oleh En Zul.
So terpaksa la turun dari PGRM dan pergi ke 7-Eleven untuk fotostat dokumen.

Naik balik pejabat income tax, kitorang pun terus ambil no giliran.
Sambil tunggu no dipanggil, kitorang lepak kat area borang BR1M.

Tahu apa itu borang BR1M?
Bantuan Rakyat 1 Malaysia.

Bantuan ni khas untuk rakyat Malaysia yang mempunyai pandapatan isi rumah kurang dari RM3000.
Ulang suara, kurang RM3000.
Dan yang paling penting, MESTI RAKYAT MALAYSIA.

Masa aku tengah tunggu no giliran dipanggil, aku ditegur oleh seorang perempuan muda.
Umur dalam lingkungan akhir 20-an.
Suara macam cover-cover je...


Lady : Kak, tumpang tanya. Sini ada tempat fotokopi IC?

Aku : Sini tak ada. Tapi kalau awak keluar dari bangunan ni, awak pergi ke 7-Eleven kat tepi bangunan ni, ada la.

Lady : Oh, ok. Terima kasih. Borang ni nak hantar ke mana kak?

Aku : Borang ape erk?

Lady : Ni borangnya ini...

Aku : (BR1M) Oh, borang ni hantar ke kaunter sana.

Lady : Terima kasih banyak-banyak kak.



Tiba-tiba dengar perempuan tu memanggil seorang perempuan yang lebih berusia.....


Lady : Ke mari! Borangnya hantarin ke sana. Sana.... Bukannnn... Sana! Kakak tu bilang hantarin ke sana. Enggakkkkk... Sana!!!! (sambil tunjuk kaunter)


Hampehhhhh!!!
Indonesia rupanya..
Hmmm. No komen la bab-bab macam ni.




Kaunter BR1M yang sentiasa ramai orang.



Abang si Baju Hijau pun beratur sama.


Lepas no kami dipanggil, En Zul terus ke kaunter.
Tapi sedikit pelik la dengan kaunter tu.


Apa erk yang pelik??
Hmmm.....



Kaunter Khas OKU.

Eh?




No comments :