It's me.. Juz me... Only me!

If you don't like my words, don't listen.
If you don't like my appearance, don't look.
If you don't like my actions, turn your head.
It's as simple as that.

A wife to a loving husband. A mum to a adorable daughters. A daughter to such a caring parents. A good friend to a good people. Homechef that cook like nobody business.

~I’M NOBODY.. but nobody perfect. So, I’mPERFECT!

My Love's Path

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, October 26, 2011

Hish! Malu... Malu.... Malu....!!!!!!!!!




....♫ Hey, hey... You, you... I don't like your girlfriend... ....
....♫ No way, no way... I think u need a new one... ....
....♫ Hey, hey... You, you.... I could be your girlfriend.... ....


Arghhh, alarm HP aku dah berbunyi.
Aku memang sengaja set lagu Avril Lavigne - Girlfriend.
Rancak! Dan sungguh bersemangat.
Nak tak nak aku memang kena bangun pergi kerja.
Minggu ni En Zul kerja malam. Sekejap lagi dia balik la.
Melainkan kalau dia oncall. So lambat la dia balik.

Dengan perasaan yang malas, aku bangun dari tidur.
Duduk di tepi katil sambil menunggu semangat dan aura yang tak datang-datang lagi.
Lantas, tangan ku mencapai remote aircond dah menekan button OFF.

Tettttt.

Senyap, sunyi.
Sesekali terdengar suara budak-budak di luar yang sedang menunggu bas sekolah.
Aku menekan suis lampu kamar beraduan aku bersama En Zul.
Lantas, kamar ini menjadi terang-benderang.
Aku mencapai tuala biru yang tergantung di tepi tingkap.
Sambil menanggalkan satu-persatu pakaian yang membalut tubuh montok dan gemukku ini, terus aku membaluti nya dengan tuala itu.
Nasib baik tuala itu masih panjang untuk membalut tubuh gemukku ini.
Jika tak muat, aku terpaksa guna kain kapan saja!
Hahahaha...


Baju-baju tu aku campak ke dalam bekas baju kotor.
Mata ku menjeling ke dalam bakul itu.
"Hm, ada 2 pasang je. Tak apa, tunggu penuh baru basuh."
Bisik hati kecilku.

Aku melangkah longlai menuju ke pintu.
Sambil tangan ku memulas tombol pintu dan masuk ke dalam bilik air.

Pagi ni aku ingin membuat pelaburan jangka pendek dahulu sebelum mandi.
Di dalam 'bank' aku 'bermeditasi'.
Duduk dan diam...
Duduk dan diam....
Duduk, diam dan meneran.
Akhirnya selesai proses 'meditasi' aku.

Aku mencapai berus gigi.
Mencapai ubat gigi Colgate dan memberus gigi dan lidah.
Selesai memberus gigi, aku berkumur menggunakan Listerin.
Yarkkk! Aku tak suka Listerin!
Tapi terpaksa jua.

Seperti biasa, aku mandi.
Selesai bersyampu, bersabun, aku berwudhu'.
Keluar dari bilik air, aku tengok kelibat En Zul dah terbaring atas katil.

Dah sampai rupanya laki aku.
Sedang aku nak mengeringkan rambut dan badan dengan sempurna, tiba-tiba En Zul menegurku.



En Zul : Hi, Mummy. Awal bangun? Ayah sampai tengok Mummy dah bangun. Mummy nak gi mana awal-awal mandi ni?

Aku : Awal? Eh, biasa la mandi waktu macam ni kan? (mata menjeling ke jam dinding warna putih)

En Zul : Mummy nak gi mana? Dah bersiap-siap mandi?

Aku : La, pergi kerja la bang oiiiiiiiii...!!!

En Zul : Mummy kerja ke hari ni?

Aku : Kenapa tak kerja pulak? Hari ni kan Rabu, bukan weekend pun! (aku mula la nak naik hangin, pagi-pagi dah banyak soal!)

En Zul : Tapi hari ni kan Deepavali. Mummy kerja ke?

Aku : ................. Eh, Deepavali ek? Lupaaaa......... Biasa la, Mummy tak sambut Deepavali, mana nak ingat. Lain la Ayah. Ayah kan sambut raya Deepavali ni.  <---- Masih nak cover malu

En Zul : Haahahahhahahahhahahahhahahahaha!!!!!!!!!



*macamana aku boleh lupa? Hish, malu je kat En Zul. Nasib aku tak marah dia sebab banyak sangat soalan pepagi buta ni.

Anyway, Happy Diwali untuk semua rakyat Malaysia beragama Hindu =)

No comments :