It's me.. Juz me... Only me!

If you don't like my words, don't listen.
If you don't like my appearance, don't look.
If you don't like my actions, turn your head.
It's as simple as that.

A wife to a loving husband. A mum to a adorable daughters. A daughter to such a caring parents. A good friend to a good people. Homechef that cook like nobody business.

~I’M NOBODY.. but nobody perfect. So, I’mPERFECT!

My Love's Path

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, October 9, 2011

Aku semakin pening dengan budak Ika & Aleeya ni.

Tapi baru-baru ni perangai Ika yang membuatkan aku semakin risau.
Dah semakin berani & laju otaknya berfikir secara merapu.
Macam aku jugak!
Huhu...

Semalam En Zul bawa aku & anak-anak pergi Tesco Cheras.
Memandangkan En Zul yang bayar, maka aku & anak-anak mengambil kesempatan seperti biasa untuk mengepaw barang-barang yang kami suka.

Then Ika mintak nak beli minuman.
Aku bawak la dia ke bahagian minuman.
Sekali dia tunjuk satu air.





Aku : Kakak nak air ape?


Ika : Kakak nak air tu. (jari tunjuk kat satu air)





Mummy, kakak nak air tu



Bertuah punya budakkkkkk!





Hampeh!
Air Kacip Fatimah yang dia nak!
Kau nak bagi ketat lubang ape, Ika?
Meh Mummy jahit lubang tu, biar sampai bila-bila ketattttt je!



Ika : Kakak nak try air yang makcik Fatimah ni buat....



*pengsan*



Sekarang ni Ika dah mula memandai-mandai (bukan PANDAI, tapi MEMANDAI) untuk set reminder kat Astro.
Kalau sebelum ni dia cuma reti nak ACCEPT @ CANCEL program yang aku dah set.
Tapi sekarang, tak payah suruh dah reti nak set program sendiri.
Semua program dari Astro CERIA.

Korang la yang CERIA.
Tapi aku yang DUKA LARA!
Asyik nengok cerita kartun je memanjang.
Tak dapek nak nengok cite lainnnnnn..


Huhuhuhuhu...





Dah pandai set reminder cerita kat Astro Ceria.
Padahal cerita tu semuanya berderet.
Perlu ke nak reminder?





Sekarang ni bila aku nak memasak, Ika akan datang ke dapur.
Konon-konon nak temankan aku masak.

Banyak la kau punya teman!
Aku berasap-asap kat dapur, kau cuma berdiri tegak depan fridge.


Motif?


Dia nak main fridge magnet Angry Bird aku kat depan fridge tu.
Siap buat dialog macam-macam.
Temanya bercakap sorang-sorang sambil main fridge magnet aku.
Ntah apa yang seronok, aku sendiri tak faham!

Bila aku dah siap masak, dia pun dah siap main.
Temanya dia takut duduk dapur sorang-sorang!

Aku masak, dia start main.
Aku cuci pinggan mangkuk hatta cuma seketul dua pun dia start main.
Aku buang sampah dalam tong tepi fridge pun dia start main!

Aku rasa nak bawak fridge tu ke depan ruang tamu.
Biar dia main kat depan. Buat semak dapur aku je.
Nak bagi magnet aje, dia tak nak....
Nak main magnet yang melekat kat fridge jugak!



Kalau melekat kat fridge, baru la namanya fridge magnet kan?



Hahahahahaaaaaaaa....




Gila ke hape budak ni cakap sorang-sorang?

No comments :