It's me.. Juz me... Only me!

If you don't like my words, don't listen.
If you don't like my appearance, don't look.
If you don't like my actions, turn your head.
It's as simple as that.

A wife to a loving husband. A mum to a adorable daughters. A daughter to such a caring parents. A good friend to a good people. Homechef that cook like nobody business.

~I’M NOBODY.. but nobody perfect. So, I’mPERFECT!

My Love's Path

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, June 1, 2011

mencegah lebih baik daripada merawat.. dah macam iklan plak!

minggu lepas rumah kawan ofis aku kena pecah masuk.
masa tu pukul 10pagi. kat rumah cuma ada bini & anak dia je.
dalam masa dua puluh minit je, pencuri tu berjaya mengambil handbag bini dia. dalam handbag tu ada ic, kad bank, buku bank, barang-barang kemas.

kesian juga dengar cerita dia. katanya mungkin ada unsur-unsur pukau. sebab isteri dia langsung tak sedar apa-apa.
tetiba aku jadi seram!

semalam suami aku ambil aku balik kerja. dia pula kerja shift malam.
sampai rumah dalam pukul 5.30pm, aku terus tukar baju & start memasak.

tengah syok-syok memasak, terdengar orang sebelah rumah bising-bising.
ramai yang datang bertandang kat umah jiran aku ni.
ingatkan lawatan sedara diorang. aku pun terus memasak tanpa fikir apa yang terjadi.

lebih kurang pukul 6.30pm, aku pun dinner dengan En Zul.
dalam pukul 6.50pm En Zul nak keluar rumah untuk pergi kerja.
macam biasa, aku salam & cium-cium laki aku tu sebelum aku tutup pintu.


tak sampai 5min, En Zul call aku.. (rindu aku la tuuuuu...)



En Zul : yati, kunci rumah sekarang. rumah jiran kita kena pecah masuk dek pencuri!


aku : haaaaa...?? (terus buka pintu & menjengah ke luar)


En Zul : jangan lupa kunci pintu. pergi cari kunci spare dalam bilik. kunci kat depan ni.




aku mula la seram sejuk...

aku terus kunci semua pintu.
di belakang semua pintu aku siap letak botol Ridsect. mana la tahu kalau-kalau pencuri tu tolak pintu umah aku, botol tu terjatuh. harap-harap aku tersedar dari tidur.

aku punya la seram sampaikan tak boleh nak tidur!
kat pintu dapur & pintu utama aku siap baca surah Kursi & kasi hembus kat pintu tu..
eh, macam bomoh plak!

pukul 1 pagi lebih aku sms En Zul dan mengadu takut. dia cuma balas, "tidur la, kunci pintu bilik".

aku ni dah fobia macam-macam.
teringat cerita kawan ofis aku tu, si Faizal.
pukau, samun, pecah rumah, rogol pun ada!
eh, kalau rogol pun ada efek ke? termengandung anak pencuri kot efeknya!

at last, pukul 3am lebih baru aku dapat terlelap. itu pun sekejap-sekejap aku terjaga.
tidur malam tadi memang tak lena.

pagi tadi En Zul masuk bilik terkejut beruk pakcik tu tengok ada parang kat tepi aku.
aku tidur siap bertemankan parang!


takut wehhhh...


hari ni macam-macam cara En Zul buat untuk keselamatan bini dia ni.
beli kunci selak, tapi tak boleh nak pasang kat pintu.
last-last, beli extra solex & pasang besi je kat pintu umah.

besi macamana, ek?





haaaa... macam ni....



tadaaa~
kreatif jugak En Zul ni.
bila nak basuh @ sidai baju kat luar, just  buka je screw tu.
memang kukuh. En Zul siap panggil jiran-jiran datang umah nak promote bendalah ni
=)



tengah pilih-pilih solex yang kukuh & dijamin kualitinya





dari dalam : dua biji solex!




solex dalam : 2 biji
solex luar : 1 biji
total : 3 biji + doa untuk keselamatan



dan yang ini adalah item yang palinggggggg penting!





parang menjadi teman tidur aku
=)



ya Allah ya Tuhanku... Kau jauhkan la malapetaka dari kami sekeluarga.
aminnnnnnn.....

No comments :