It's me.. Juz me... Only me!

If you don't like my words, don't listen.
If you don't like my appearance, don't look.
If you don't like my actions, turn your head.
It's as simple as that.

A wife to a loving husband. A mum to a adorable daughters. A daughter to such a caring parents. A good friend to a good people. Homechef that cook like nobody business.

~I’M NOBODY.. but nobody perfect. So, I’mPERFECT!

My Love's Path

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, July 15, 2015

Stress?

Kelmarin En Zul call aku cakap Ika muntah-muntah kat sekolah. Hah, kau dah kenapa kakak? Takkan sindrom-sindrom nak mengelat puasa kot? Dah hujung-hujung Ramadhan ni nak oiiii. Kalau awal-awal Ramadhan tu aku paham la kalau kau nak mengelat. Ni dah nak sebulan berpuasa, time ni pulak kau nak muntah segala bagai.

Masa bawa Ika ke klinik, Dr check dia tak ada demam pun. Ok, aku dah mula syak budak ni memang malas nak puasa ni (jahat kan aku? Nampak nau yang jahat tu bukan hasutan setan, tapi memang sendiri yang jahat). Lepas Dr check suhu, check tekak, Dr tanya ada makan apa berbuka semalam, tidur pukul berapa, sahur makan apa?

Hujung-hujung Dr cakap, "Hmmm.. Dia ni stress ni..."

Hahhhh??
Stresssssss??

Kau stress apa kakak? Biar betul Dr ni? Ke dia dah malas nak check anak aku, mentang-mentang dah petang nak sampai waktu tamat office hour, Dr check anak aku pun ala-kadarun je.. Si Ika ni pulak... Hah, apa yang kau stresskan?

Baju raya tak beli lagi? Dah beli dah...
Kuih raya tak ada lagi? Dah habis 2 balang kau makan dah..
Duit raya tak tukar lagi? Duit aku yang kena tukar. Kau tukang kutip duit je.
So apa yang kau stress sangat ni sampai muntah?

Masa dalam bilik Dr tu aku cuba nak menahan gelak tau. Sakit urat perut aku menahan gelak kat Ika ni. Elok keluar je dari bilik Dr, masa nak tunggu ubat aku hentam gelak kaw-kaw. Siap aku tanya macam-macam kat Ika.

"Kau ni stress putus cinta ke?"

"Kau mabuk ketum eh? Ke kau amik dadah?"

"Kalau mummy tau kau mengandung, siap kau! Mummy seret kau kat jalan tar depan tu!"

Masa ni Ika memang malas dah nak layan aku. dia buat dono je.. Cisss.. Bertuah punya budak!

Ntah apa la yg distresskan Ika tu. Sebab nak UPSR ke? Or memang dia penat malam sebelum tu? Lagipun berbuka malam sebelum dia stress tu, kitorang iftar kat rumah Maklang. Dia makan punya la banyak. So memang dia balum makanan cukup-cukup.

Esoknya stress terus muntah-muntah.

Agak-agak kalau cikgu/kawan sekolah dia tanya, "Natasha, awak sakit apa semalam?"

"Saya sakit stress.."

Gitu.

No comments :