It's me.. Juz me... Only me!

If you don't like my words, don't listen.
If you don't like my appearance, don't look.
If you don't like my actions, turn your head.
It's as simple as that.

A wife to a loving husband. A mum to a adorable daughters. A daughter to such a caring parents. A good friend to a good people. Homechef that cook like nobody business.

~I’M NOBODY.. but nobody perfect. So, I’mPERFECT!

My Love's Path

Daisypath Anniversary tickers

Monday, July 20, 2015

Penunggu Ofis



Selamat pagi uolsss semua kesayangan beta!!
Raya ke 4 hari ini. Dan hari pertama bekerja untuk minggu ni.
Aku la tu. Bukan orang lain.
Hehe..

Tapi lagi kesian kat sorang mamat tu.
Dari minggu lepas on call tak henti-henti.
Siap ada puteri bunian datang tolong temankan dia kat ofis di malam raya.

Cehhh!

Pagi tadi plan nak keluar rumah lewat sikit.
Sebab jalan clear arini, what for cheq nak keluar awai-awai kannn??

Haa, terkeluar dah bahasa kedah celop aku.

Tapi sebab kunci pintu belakang ada kat aku, so aku kena la keluar awal jugak.
Sebab last Thurs aku adalah orang last yang kunci pintu belakang sebab busy mengdownload movie.

Padan muka aku.



Tengok tajuk entri ala-ala cerita seram je kan?
Nehi-nehi-kabhi-nehiii!

Kalau ikut jadual admin, ada 4 orang staff yang bekerja hari ni termasuk aku.
Staff A (aku), staff B, C dan D.

Masa aku sampai ofis, nak bukak pintu belakang, tetiba lalu kereta staf E (Kak CC).
Eh, dia ni kerja ke?

Ok, aku dengan lemah gemalai, ayu, cantik berseri-seri lagi gojessss..
Aku bukak pintu belakang.
Dah masuk ofis, tengok group wasap ofis, staf yang bertiga tadi tu sorang-sorang hantar mesej.

"Hari ni akak tak sihat. Cuti arini"
"Hari ni anak demam. Cuti gak.."
"Selamat bekerja, akak memang amik cuti arini.."


Hambekkk kauuuu!!
Aku sorang je ke yang kerja?

On komputer, terus bukak SMK nak apply cuti gak!

Sekali kakak CC masuk ofis..
Dia datang kat aku siap salam dan peluk raya.
(ok, selalunya hantu tak ada nak salam-salam siap peluk cium kan??
Selalu hantu dia bertenggek sambil ushaaaa je)


Kakak E : Akak sepatutnya cuti arini, tapi saja datang keje jugak.

Aku : Oh, okkkk... Bila yang akak naik keje sebenarnya? (sambil-sambil check jadual cuti raya staff admin. Gabra hokeh!)

Kakak E : bla..bla...blaaaa... (sembang macam biasa)

Pastu aku terfikir nak buat confirmation.
Send mesej kat wasap grup!


Snapshot from WhatsApp Web aku.
Cantik punya lentik kak CC ni.
Mihmihmihhh!!


Bila diorang reply, dan kak CC pun reply jugak, so kompem!
Tu memang dia. Bukan jelmaan.

Legaaaaa...


Now Kak CC dah hilang mana ntah.
Tinggal aku sorang-sorang jadi penunggu ofis.


Siapa-siapa yang ada kat rumah area Bangi/Kajang/Semenyih/Putrajaya,
please jangan segan-segan roger aku.

Kang pukul 12 tengahari berdesup aku terpacak bagi salam depan rumah korang.
Lunch time!





I is bosangggg...
Mereput la aku sorang-sorang kat ofis ni T_T


No comments :