It's me.. Juz me... Only me!

If you don't like my words, don't listen.
If you don't like my appearance, don't look.
If you don't like my actions, turn your head.
It's as simple as that.

A wife to a loving husband. A mum to a adorable daughters. A daughter to such a caring parents. A good friend to a good people. Homechef that cook like nobody business.

~I’M NOBODY.. but nobody perfect. So, I’mPERFECT!

My Love's Path

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, July 8, 2015

Sabar itu separuh dari Iman

Alhamdulillah, semalam dah beli baju raya anak-anak.
Plan nak cari kat Jalan TAR.
Tapi sebab tak sanggup nak redah lautan manusia, so kitorang ke Jusco Cheras Selatan je.
Lagipun dulu pernah beli kebaya untuk diorang, harga murah je. Design pun cantik.

Bulan 5 hari tu dah beli sorang sepasang.
So semalam beli lagi sepasang untuk Ika dan Aleeya.
Tahun ni ingat nak beli jubah untuk diorang.
Dan paling best semalam ada jubah harga RM39 je.
Tapi tak jadi beli sebab labuh sangat untuk budak-budak tu.
Malas nak alter.
Tapi kalau nafsu boros aku datang, esok aku pegi beli jugak untuk diorang seorang sepasang.

Untuk Ika senang nak cari saiz. So amik saiz M agak labuh, tapi ok jugak la untuk dipakai.
Masalah nya bila nak cari saiz untuk si debab tu. Macam-macam baju dah try tapi semua tak muat/
Baju kurung yang saiz L tak banyak choice.
Yang ada pun semua haprak punya design, siap ada kupu-kupu kat bahu.
Aku like.. What the hell???
So end up beli kebaya, which is budak tu tak minat nak pakai kebaya.
Sebenarnya dia memang tak sesuai pun nak berkebaya sebab perut boroi macam perempuan mengandung 5 bulan. Memboyot je perut dia tu.
Tapi sebab tak ada size, beli jugak la kebaya kosong.
Kang aku tambah la beads or sequins kat baju dia kasi nampak meriah sikit.

Harga baju?
Haa.. Lagi murah dari kebaya 4 tahun yang lepas tu.
Sepasang cuma RM40 sajork nokkkkkkk...
Kat tagging price RM149.00, aku syak ni mesti baju stock raya tahun lepas.
Kira nak stock clearance la ni.
So dua pasang RM80.
Setel baju raya.

Sekali tengok booth sebelah jual instant shawl, harga RM40.
Pengsannnnnn...
Harga shawl sama dengan harga baju.
Tak payah beli la. Beli tempat lain sah-sah ada harga RM15 je.

Ni nak cite pasal perangai orang kerek,
Pernah dengar kerek?
Atau bahasa lain poyo (kot?)
Hmmm... Tadi aku bengang gile dengan sorang makcik ni.
Dulu awal tahun aritu aku penah gaduh dalam telefon dengan makcik ni.
Tak tahu la apesal dia nak meroyan mengkhinzir buta.
Bukannya aku cari pasal dengan dia pun, even aku cakap pun punya la baik lemah lembut.
Tapi sebab gen kerek dia tu tebal, tu yang asyik nak mempoyokan diri memanjang.
Sampai tahap aku ambil keputusan nak diam seribu bahasa, dan biar dia membebel sorang-sorang dalam telefon.
Hujung-hujung dia perasan aku senyap je, terus dia "Hello? Hello?? Ok, saya mintak maaf sebab berkasar.."

Hah? Boleh gitu?
Kau dah sedap-sedap melahar aku dalam phone, agak-agak sawan kau dah hilang, sedap-sedap mulut je kau nak minta maaf.
Habis, hati aku yang terluka dihiris dek kata-kata durjana kau tu nak kira macamana?
Campak tepi je?

Waklu!

Pagi tadi aku gaduh dengan makcik ni lagi.
Aku tanya soalan, dia jawab aku dengan soalan balik.
Eh, makcik... Ingat ni rancangan Betul Ke Bohong ke??
Pastu dia membebel berjela-jela.
Hoiiiii.. Harem jedi betul la!
Aku ni puasa, tak kuasa la aku nak memperhabiskan pahala aku dengan berbalas makian dengan kau.
Letih tau tak?? Letih!!

Dah ler kau ada bad history dengan aku.
Ni lagi nak tambah episode ngeri kau dalam hidup aku.
Seboleh-boleh aku tak nak berurusan dengan kau selepas peristiwa hitam awal tahun dulu.

Cerita nya macam ni.

Ada sorang pensyarah ni call aku cakap set kursus dia berubah tempat dan masa.
Aku nama kan dia Dr. L.
Jangan tanya aku apa nama penuh dia. Kosser aku nak bagitahu nama penuh kat sini.
Kang ada yang kena saman pulak.
Dalam sistem yang aku guna ni, aku cuma boleh ubah (masuk/edit) maklumat set dan nama pensyarah sahaja.
Untuk jadual waktu kelas (tempat dan masa) aku tak boleh nak ubah.
Hanya pegawai di bahagian makcik ni je boleh ubah.

Ok, clear tak tugas aku?
Paham kan?

Dr L ni maklumkan kat aku cakap tempat dan masa kelas dia berubah.
Then aku check dalam sistem memang berubah.
So aku call bahagian puaka ni, nak bercakap dengan makcik kerek ni.
Masa tu dalam pukul 12.30pm.
Aku gelar dia Cik Tin ye..

Aku cerita kat dia yang jadual untuk fakulti tu dah berubah, nak minta dia ubah semula ikut jadual asal.
Sekali dia tempelak aku! Kasar betul nada suara dia.

Cik Tin : Macamana boleh berubah? Saya sendiri yang masukkan jadual tu. Saya baru je bukak 5 minit yang lepas, memang jadual yang betul.

Aku : Err... Saya tengok jadual tu dah berubah. Ni saya tengah tengok jadual ni. Memang berbeza dengan jadual asal.

Cik Tin : Saya baru je bukak 5 minit tadi. Takkan dah berubah?!!

Aku : Tapi... saya tengok kat sistem ni kenapa lain? Sistem saya ada problem ke?

Cik Tin : Sekejap saya tengok. Eh, kenapa dah berubah ni?? Sapa yang tukar?!!!! Saya baru je masukkan 5 minit yang lepas. Siapa yang tukar?

Ok masa ni suara dia bukan lagi tempelak yeee.. Masa ni suara dia dah macam petir tujuh petala langit hokeh!!


Aku : Er, saya tak ada tukar. Lagipun ID saya memang tak boleh nak access bahagian jadual tu.

Cik Tin : Saya dah buat tadi, ni mesti ada orang yang tukar. Siapa yang jaga kursus ni? Mesti dia yang tukar!!!

Aku : Saya yang jaga. Tapi saya tak ada tukar apa-apa. Saya tak boleh nak ubah apa-apa pun.

Cik Tin : Ni mesti ada yang tukar ni tapi tak nak mengaku. Saya baru je masukkan sendiri tadi, tak sampai 10 minit dah bertukar!! bla..bla..blaa........ (letih nak taip)

Masa ni aku dah mula bengang.

Aku : Saya memang tak ada tukar apa-apa. Saya tak boleh nak access pun jadual tu. ID saya limited access. Demi Allah bukan saya.

...dan Cik Tin makin berang dengan aku. Siap sambung bebel kaw-kaw melahar aku sampai pukul 1.10pm. 

Cik Tin : Mesti ada yang tukar!! Sekarang dah pukul 1pm, letih laa.. Saya nak rehat, ni dah la waktu rehat!! Saya dari tadi meeting sana sini, kena siapkan keje untuk semua fakulti, orang lain dah rehat saya masih nak kena buat balik semua ni... bla...bla..blaaaa...

Aku dari tadi diam je. Biarkan Cik Tin membebel sorang-sorang.
Dah hakikatnya hati aku memang terluka dengan laharan Cik Tin.
Dia stress dengan kerja dia, apehal kau naklepaskan marah dia kat aku?
Sedangkan aku tak salah apa-apa pun dalam hal ni.

Selepas dia sedar aku diam tak respon bebelan dia, terus dia minta maaf.
Suara dia mula cool down.
Masa ni memang suara aku sebak la weh!
Aku dah la baru nak belajar-belajar pasal kursus.
Sekali kena lahar dengan makcik puaka ni, terus jatuh motivasi aku, gituuu..

Aku : Nanti saya email semula jadual yang asal. Nanti saya semak balik dengan Dr L.

Lepas kena maki kaw-kaw dengan Cik Tin, aku pujuk hati sendiri.
Sampai hati Cik Tin marah aku. Kejam!!!
Hari tu memang aku down betul.

Tapi selepas beberapa jam, aku dapat perkhabaran berita dari Dr L.....


Yang pahit akan manis jua akhirnya... Y_Y

No comments :