It's me.. Juz me... Only me!

If you don't like my words, don't listen.
If you don't like my appearance, don't look.
If you don't like my actions, turn your head.
It's as simple as that.

A wife to a loving husband. A mum to a adorable daughters. A daughter to such a caring parents. A good friend to a good people. Homechef that cook like nobody business.

~I’M NOBODY.. but nobody perfect. So, I’mPERFECT!

My Love's Path

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, March 10, 2015

Zaman kecik-kecik vs zaman orang tua

Sebelum apa-apa, aku nak say sorry sebab tak respon mesej kat FB (dalam folder Other).
Selama ni aku jarang-jarang baca mesej kat Other tu.
Tadi bila Kak Pah tanya aku macamana nak check mesej Other Facebook kat henfon?
Sebab kalau guna pc, kita boleh click button Other tu, tapi kat henfon macam tak ada button tu.

So bila aku bukak folder Other tu, makaihh!!
Ada banyak mesej dari readers yang baca blog aku.
Banyak yang tanya pasal Japanese Grass yang aku tanam & pasal lampu downlight yang aku beli kat Puchong tu.

So aku mohon ampun banyak-banyak ye...
Semua email sudah dibalas pagi tadi.
Dan tq sebab sudi baca blog aku yang merepek-repek ni.

Ni nak cerita pasal benda merepek jugak.

Dulu masa aku sekolah rendah, ada orang cakap kat aku.
"Kalau masa kecik-kecik budak tu tak cantik, nanti masa dia besar dia akan jadi cantik..."

Eh, gile ke?
Mana boleh muka tak cantik, boleh jadi cantik bila dah besar?
Masa tu mana ada teknik-teknik make up muka jadi ala-ala Heidi Klum dan Miranda Kerr.
Camera 360 jauh sekali.
Zaman awal 90an tu kiranya kalau makeup tu mesti guna liptstik merah nyala.
Memancor-mancorrrr kalernya.
Jadi masa kecik-kecik, aku fikir kalau dari kecik memang dah tak cantik, sampai ke tua la kau bawak muka yang sama.

Tapi lately aku banyak jumpa kawan-kawan yang dulunya comot, selekeh, selebet...
Tapi sekarang dah cantik!
Ala-ala macam anak itik tok wi la ni..
Masa kecik-kecik dulu buruk, bila dah besar jadi swan gituuuu..

Masa aku nampak gambar diorang, omakaihhh..
Cantiknya.. Siap bergaya sakan.
Maklum la, bila dah bekerja duit berkepok-kepok boleh beli baju cantik-cantik..
Boleh beli barang makeup banyak-banyak..
Boleh pegi saloon, pegi beauty center.. Kompem la jadi cantik kan?

Tak kurang jugak ada orang yang masa kecik-kecik cantik, comel, kiuttttt...
Masa kecik-kecik kemain lagi hensemnya, rambut siap belah tengah macam Leonardo DiCaprio dan Nick Carter BSB tu.
Kemaruk aku nak buat jadi abang angkat kekdahnya.
Pastu siap tulis-tulis surat tabur bedak.
Oh hoiiii.... Gatal betul aku masa kecik-kecik.

Tapi bila dah besar..
Hukhukhukkk..
Batuk jap.

Hahaha... Series ngeri aku tengok imej dewasa diorang.
Hilang akal ke?
Kenapa perlu pilih imej macam tu? Selebet.. Selekeh.. Berkerakkk!
Hadoiii.. Pengsan aku nengok nya weh!
Nasib la bukan jodoh aku.
Padahal masa kcik-kecik dulu kemain lagi aku gatal nak berlakikan diorang ni.
Tapi bila sekarang tengok cara diorang 'bergaya', aku syukur banyak-banyak bukan jadi laki aku.
Seyes bukan taste aku hoii..

Tapi, ada jugak yang dari kecik memang tak lawa.
Sampai ke bangka ni pun tetap tak lawa.

Maaf ler, termengata diri sendiri.
Hahaha!

No comments :