It's me.. Juz me... Only me!

If you don't like my words, don't listen.
If you don't like my appearance, don't look.
If you don't like my actions, turn your head.
It's as simple as that.

A wife to a loving husband. A mum to a adorable daughters. A daughter to such a caring parents. A good friend to a good people. Homechef that cook like nobody business.

~I’M NOBODY.. but nobody perfect. So, I’mPERFECT!

My Love's Path

Daisypath Anniversary tickers

Monday, March 16, 2015

Pre-School Holiday

Hari ni ofis dah siap berpindah ke bilik Pensyarah.
Aku duduk dalam bilik 17. Panas hazab sebab ekon dah kena tutup untuk renovation.
Seyes berlendir tiak aku menahan panas.
Walaupun berlendir, aku tetap awek yang paling cunnnnn melecun. Ahakss!

Semalam kitorang planned nak mandi sungai sambil cari udang.
Dah lama kitorang tak spend masa mandi sungai.
Cuaca panas-panas ni memang syok la mandi sungai kan...
Sambil makan eskrem perisa lime-vanilla. Pergh! Terbaik!

Sampai je Sungai Tekala, tengok kat parking kosong tak ada kereta.
Eh, air sungai kering ke?
Kat pintu gerbang ke sungai ada tali penghadang tak bagi orang masuk.
Macam ada kes bunuh lak kat situ.
Bila baca kat notis tu, rupanya sungai tu tutup sebab ada kes kencing tikus.
Cissss, cilaka punya tikus. Awat pi kencing kat situ??

Sebenarnya lebih celaka kat manusia yang buang sampah rata-rata kat sungai.
Kan dah tak pasal-pasal tikus buat penempatan kat tepi sungai.
Terpaksa balik rumah dengan hati kecewa.

Sampai rumah kitorang pekena kfc dulu.
Beriya la aku beli sebucket kfc nak makan tepi sungai, tapi hujung-hujung makan kat rumah je.
Pas makan kitorang siap-siap nak pegi memancing (plan B)

Sebelum gerak ke Cyberjaya, En Zul tebang pokok pisang abu kat tepi rumah.
Ada 2 tandan (2 pokok yang berbuah). Lagi sepokok tak tua lagi, so tebang sepokok je dulu.
Dulu depan rumah aku penuh dengan pokok pisang.
Jenuh aku cantas, dia tumbuh lagi.
Esok aku tebang, lusa dia tumbuh balik.
Hujung-hujung aku stress, terus aku suruh En Zul gembur tanah tu dan buang akar umbi pokok tu.
Terus tak tumbuh dah.
Tapi sebab Maklang suruh aku tanam jugak, jadi En Zul tinggalkan sepokok kat tepi rumah.
Tak sangka naik lagi 2 pokok, so sekarang ada 3 pokok yang tumbuh.

Now 2 pokok dah tumbuh hasil.
Pokok pertama tak sempat nak rasa jantung sebab aku buang.
Pokok kedua aku rebus dan makan dengan sambal belacan (tapau dari ofis).
Gila sedap weh jantung tu!!
Tak pahit & kelat pun.. Sampai sekarang aku terasa sedap kat tekak aku. Haha...




Pisang dah sama besar dengan Ika.





Hasil tanaman En Zul. Alhamdulillah.

Aku bagi kat kawan ofis 2 sisir, share la 4 orang.
Aku bagi kat Maklang (orang penting ni.. kredit kat Maklang atas penanaman pokok ni)
Sesisir aku bagi kat Pakteh aku.
Selebihnya aku suruh En Zul sedekah kat ofis dia.

Alhamdulillah, rezeki Allah kita share sama-sama.



Lepas Asar kitorang ke Cyberjaya nak memancing.
Aleeya tak nak ikut, so kena tinggal kat rumah sorang-sorang.
Dah besar dah anak dara aku tu.
Dah mula tak nak ikut mak ayah gi jalan-jalan.
Uwaaa... Tak sangka cepat nya masa berlalu.. Y_Y



Cuaca baik.
Tak panas sangat, cuaca berangin je... Best!




Macam biasa dapat lampam.




Keli besar bagak.
Ni aku dapat guna pancing kuning aku.
Mulanya aku ingat pancing aku sangkut.
Dah mula la aku nak naik hantu. Lepas aku suruh En Zul turun tarik tali aku, sekali En Zul cakap dapat ikan.

Ingatkan ikan bandaraya.. Rupanya bapak keli.

Alhamdulillah.

En Zul kata....
"Tak aci kalau kita bandingkan ikan dgn Ika, sebab dia memang kurus. Meh kita bandingkan ikan dengan mummy. Baru boleh banding & nampak ikan tu kecik atau besar"

Choiiiiii!!



Yang kanan tu aku pancing.
Yang kiri dalam jaring tu, jiran sebelah yang tangkap.
En Zul tolong pinjamkan sauk, lepas dia bergambar dia bagi ikan tu kat kitorang.

Terima kasih ye pakcik..




Sebelum Maghrib meh aku belanja sunset lembayung senja nan merah.

Happy school holiday, peeps!




No comments :