It's me.. Juz me... Only me!

If you don't like my words, don't listen.
If you don't like my appearance, don't look.
If you don't like my actions, turn your head.
It's as simple as that.

A wife to a loving husband. A mum to a adorable daughters. A daughter to such a caring parents. A good friend to a good people. Homechef that cook like nobody business.

~I’M NOBODY.. but nobody perfect. So, I’mPERFECT!

My Love's Path

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, June 19, 2014

Rezeki Orang Belanja

Kelmarin geng-geng PPU ajak makan kat Warung Bunian.
Saja nak buat makan-makan sebelum PPU bertukar secara rasmi kepada Citra UKM.
So duit tabung yang ada kitorang buat belanja makan tengahari kat Bunian.

Memandangkan aku pertama kali datang sini, aku nak bagi review sikit la pasal Warung Bunian ni.
Jalan ke sana pun aku tak tahu macamana nak explain.
Yang aku tahu ikut jalan Bangi Lama menghala ke Putrajaya.
Diorang cerita warung ni memang ramai orang datang makan.
Nak makan kat sini kena buat booking dulu.
Tak boleh main walk in je. Nanti tak di layan dek staf warung situ.

So aku macam teruja dengar kehebatan warung ni.
Cewahhhhh.. Ayat tak hagak-hagak!
Kitorang gerak 3 kereta. Then A.Farizan datang berasingan sorang-sorang dia dari sekolah anak dia.
Sampai sana, mak aihhhhh.. Keciknya lorong masuk! Muat 1 kete je.
Kalau bertembung kereta dari arah depan, memang terjun gaung la kete aku.

Sampai sana tengok ada banyak kete.
Memang dah packed dengan orang ramai.



Nak ke Warung Bunian kena jalan kaki sikit.
Jalan turun bukit yang curam ni memang mencabar pada wanita yang ber-high-heel.
Ok, bukan aku orangnya.

*Abg Fizi tu beriya membetulkan baju dia. Macam nak jumpa awek bunian je gayanya*
Mampus aku kalau dia baca ni.
Hahaha... Ampun Abg Fizi!!!



Haaa.. Tu dia Warung Bunian.
Jangan main-main ye.. Memang tersorok macam kena sorok dek bunian.
Hahaha..
Jangan pandang warung ni sebelah mata. Walaupun fizikalnya macam tu, tapi kelazatan makanan
dia memang superb!




See? Sampai kena taruk signboard CLOSE sebab orang dah fully booked.




Meja jiran sebelah.
Lauk dia sama je. So satu warung akan makan benda yang sama.
Satu kepala RM14.
Menu : Nasi putih, ayam masak tumis cili api, ikan goreng, udang/ketam/ayam masak lemak cili api, sayur kobis goreng, sambal belacan & air



Awek tukang senduk nasi.
Hari ni menu udang masak lemak cili api.
Walaupun masin sikit, tapi memang sedap. Terasa lemak pedas semua cukup.
Tapi hari ni nasib tak berapa elok sebab udang & ikan dia macam stock lama.




My plate. Masakan kampung ye...
Overall - Not bad! =)
Mungkin nasib di hari lain lebih baik.
Mungkin boleh makan udang/ketam/ikan yang lebih fresh.



Ok, next story!
Esoknya pulak pengarah PPU, Prof Dr KAM belanja kitorang sempena hari terakhir beliau menjadi pengarah PPU.
Bila PPU bertukar jadi Citra, pengarah pun akan bertukar.
Jadi Prof KAM nak belanja kitorang staff admin PPU ni.
Alhamdulillah, rezeki jangan ditolak.
Terima kasih banyak-banyak Prof.



Kitorang makan kat Arabian House.
Restoran ni dekat dengan Red Wok.




Ni mantan pengarah PPU.
Terima kasih Prof atas sedekah belanja makan hari ni.
Semoga Allah membalas jasa baik Prof. Amin...




Nah, menu aku.
Nasi Khabsa Lamb. Saja amik kambing, sebab dah lama tak makan kambing.
Air aku amik Arabian House Cocktail.
Aku bagi 3stars untuk makanan sini.
Lagi pun aku cepat muak kalau makan makanan arab ni.



.....dan aku tak mampu untuk menghabiskan nasi khabsa ni.
Lauk tu aku gigih habiskan jugak. Huhuuuu...




Sape-sapa nak try, boleh call no tel ni.


Again, thank you pada yang belanja makan untuk dua hari ni.





No comments :