It's me.. Juz me... Only me!

If you don't like my words, don't listen.
If you don't like my appearance, don't look.
If you don't like my actions, turn your head.
It's as simple as that.

A wife to a loving husband. A mum to a adorable daughters. A daughter to such a caring parents. A good friend to a good people. Homechef that cook like nobody business.

~I’M NOBODY.. but nobody perfect. So, I’mPERFECT!

My Love's Path

Daisypath Anniversary tickers

Friday, June 20, 2014

DP BPA

Minggu lepas (Sabtu) kena datang kerja.
Kitorang kena jaga exam paper Bahasa Melayu untuk student foreigner.
Tempat exam sama kat tempat exam aku masa nak interview kerja PPU ni.
Kiranya ni kali kedua aku jejak kaki kat Dewan Peperiksaan Bangunan Pengurusan Akademik
(DP BPA)

Pukul 9am exam start untuk student tahun 1.
Ramai pak Arab & Niger.
Student Tahun 1 ni majority semua baik-baik.
Dalam erti kata yang mengarut, diorang ni masih "jinak".
Cuma masalahnya diorang ni tak reti nak isi attendance form.
Borang tu ekceli dwi bahasa (BM-BI).
Dah jadah sangat kau tak reti nak isi kan??
Kalau tak faham BM, kau refer la BI.
Bukan nya ada bahasa nogori or klate pongggg!
Kalau bahasa tu, jangan kan kau..
Aku sendiri pun tak paham....

Lepas setel isi borang kehadiran, maka jom start exam...



Baik-baik je semua...
Senyap je...




Jenuh memerah otak.
Aku rasa nak menangis tengok soalan paper ni.
Sebab ni soalan student tahun 1 ni memang maha senang weh!!

Tapi aku lagi rasa nak sawan nengok jawapan student-student ni.
Seyes lawak weh!! Tapi diorang confident betul isi jawapan tu.
Dengan tulisan diorang mengalahkan kanak-kanak dalam cerita Upin Ipin tu.
Comeyyyyy!!




Tu student repeat.
Dengar cite dah 9 tahun dia repeat paper tahun 1 ni.
Kahhhhh~


Pukul 11am sambung exam untuk student tahun 2.
Haaa.. Dengan student ni jangan main-main.
Diorang dah otai sikit.
Nak cakap dengan diorang ni kena banyak bersabar.
Degil-degil sikit diorang ni.

Nak suruh duduk pun payah.
Nak suruh senyap pun payah.
Nak suruh jawab exam dengan tenang lagiiiiii payah!
Hujung-hujung kalau pengawas peperiksaan dah naik hantu...
Haaa... Ni je makan dia......

Kau duduk sini sorang-sorang diam-diam!
Tak pasal-pasal kena pengasingan.
Ni pengawas yang alihkan ni kira baik jugak sebab selangkan meja dia beza 1 row.
Kalau dapat kat Abang Farizan, maunya budak ni duduk luar dewan terus.




Kita nak buat apa ni ye Wan? Aku bosan ni...

Tak pe la Nap... Kita duduk sini je la. Aku pandang kau.. Kau pandang aku..
Bior dak Yati ni je yang pusing-pusing dewan jaga pekse.
Bior dia kurus sikit. Aku nengok dia makin gajah sejak masuk PPU ni.



Esok aku ada exam untuk jawatan baru kat UKM ni.
Insya Allah aku exam kat dewan ni.
Doakan aku berjaya ye ^_^




No comments :