It's me.. Juz me... Only me!

If you don't like my words, don't listen.
If you don't like my appearance, don't look.
If you don't like my actions, turn your head.
It's as simple as that.

A wife to a loving husband. A mum to a adorable daughters. A daughter to such a caring parents. A good friend to a good people. Homechef that cook like nobody business.

~I’M NOBODY.. but nobody perfect. So, I’mPERFECT!

My Love's Path

Daisypath Anniversary tickers

Friday, September 6, 2013

Sebab aku dah stuck, so aku tulih belog jap.

Dulu aku kemain marah kalau ada orang hantar game request kat FB aku. Tak kesah la game apa sekali pun, memang aku hangin satu badan. Siap buat status minta kawan-kawan jangan send game request kat aku. Tapi bak kata orang-orang tua, kalau benci kena berpada-pada. Nanti benci tu boleh jadi sayang. Macam aku dengan En Zul la. Dulu kemain benci kat dia. Alih-alih dia jadi laki aku. Haaa, siapa boleh pertikai takdir Allah? Dulu benci sampai tak boleh pandang muka, sekarang kau hadap la muka dia hari-hari. Nasib baik dia chenta hati aku khennn, tak de la berbulu mata ni nak tengok muka dia. Makin hari makin sayang uollsssss.. Kah~

Berbalik pada game request kat FB tu, sekarang aku dah join geng-geng send request Candy Crush (CC) Saga. Hahaha.. Macam bangang je buat pengakuan ni kan? Hihiii.. Mulanya dulu masa mula-mula En Zul belikan S3 ni, aku duk download segala macam tok nenek apps kat Play Store tu. Almaklum la, orang baru nak try pakai Androids phone, batak la jadinya. Sampaikan game Gangnam Style kejadaharam tu pun aku download. Pastu bila tak reti main, mula la memaki hamun segala benda yang ada. Padahal boleh je uninstall balik benda tu. Motif kau nak maki hamun semua benda apehal?

Bila dah seronok main CC ni, start la jadi ketagih kan? Kau jangan nak tipu la kalau dah start main game tak jadi ketagih. Dulu aku main game dengan housemate aku sampai berkampung depan pc aku sampai ke Subuh. Apa ntah nama game tu. Kalau tak silap aku diorang rename game tu as 'Tak Ada Makna'. Masing-masing duk save game tu dalam pendrive. Kat rumah tu aku sorang ada komputer, so semua pakat parking bontot kat depan pc. Sorang tukang klik mouse, yang lain tukang cari gambar. Level ketagih main game tu mengalahkan drug addict. Same goes to CC. Hari-hari main sampai, konon-konon this is the best ever game~ Puiiiii!

CC tu pulak ada part yang kena request life atau nak up level. Macam cibsss je kan? Ntah apa motif nak suruh minta-minta kat orang aku pun tak paham? So aku pun terpaksa la menebalkan kulit muka yang dah sedia tebal ni buat request kat kawan-kawan. Cissss.. Akhirnya aku kecundang dengan CC. Ai hate u miss candy!! Benci-benci pun, miss candy ni jugak yang kau hadap hari-hari.. Aiyyyoooo....

Sebab hari ni aku stuck dari malam tadi, maka tercipta la entri ni (bukan hari ni je stuck, tapi hari-hari stuck!) Sebabnya aku dah lenguh nak main. Pastu aku dah penat nak tukar date untuk refill live. Pastu nak layan blog gosip pun dah rasa bosan sampai nak muntah berdarah. Sejak semalam aku follow thread kat Cari Forum pasal Adi Putra dengan scandal dia. Hari ni masih berlarutan thread tu. Kat blog gosip lain pun aku dah khatam. So, what to do now? Haha.. Mari update blog!

Semalam aku sakit hati dengan jiran baru aku. Baru pindah seminggu aku dah rasa terbakar hati. Actually sejak beli rumah tu aku dah hangin dengan jiran-jiran aku. Tapi apakan daya, aku belum ada bukti kukuh nak buat pencetus carutan dan makian aku kat diorang. Rumah aku rumah tepi. Jiran sebelah kiri aku ni chinese. Dah tua dah uncle tu. Mesra jugak la. Walaupun dia agak-agak blurr. Sebelah kanan kosong la kan sebab rumah aku rumah tepi. Tapi sebelah lorong tu rumah malay. Kira rumah dia pun rumah tepi la. Masa kitorang baru beli rumah tu, dia ada offer anak lelaki dia untuk jadi kontraktor untuk renovate rumah kitorang. Tapi bila En Zul cakap berapa budget kitorang, pekerja dia cakap nak sms dulu bos dia (bos dia tu  kira anak jiran aku tu la). Sekali pekerja dia tersalah hantar mesej. Dia cakap, "Bos, budget dia ciput. Dalam RM40k. So macamana?" Sekali En Zul baca, terus dia balas sms budak tu. "Awak salah hantar ni. Awak patut hantar kat bos awak, bukan kat saya." Apa lagi, gelabah la budak tu. Dia balas sms minta maaf, tapi En Zul tak respon. Dia siap call balik semata-mata nak minta maaf. Tapi sudah terlambat bro! En Zul agak bengang terus ambil kontraktor lain. Ngagaga!!

Kalau ikutkan bukan banyak pun yang kitorang reno. Setakat extend laman belakang rumah, tambah bilik, tambah bilik air & buat pagar batu keliling rumah. Tapi kitorang malas nak panjang-panjang cerita, kitorang decide ambil kontraktor lain. Tapi kontraktor tu pulak haprak! Malas nak cerita pasal dia kat sini. Back to the story pasal jiran aku tu. Diorang ni suka benor buang sampah kat depan laman aku. Cisssss! Walaupun di luar rumah, tapi still kawasan depan rumah aku. Kot iye pun aku tak duduk situ lagi, jangan la ambil kesempatan buang sampah kat depan pagar aku. Cuba guna sikit akal tu. Kalau orang lain buang sampah depan rumah diorang, agaknya terus report polis agaknya!

Dari hari tu macam-macam diorang buang. Yang uncle chinese tu buang meja mahjong. Yang pakcik melayu ni buang segala pokok & daun yang dia cantas. Eeeee... Kang sorang-sorang aku cantas pelir kang! Malam tadi En Zul dah bakar semua sampah kat depan tu. En Zul cakap lepas ni kalau diorang buang lagi sampah, memang kena sound la. Siapa lagi yang buang kalau bukan diorang? Dah sah-sah sebelum ni meja tu ada kat luar rumah uncle tu. Dan pokok-pokok tu pakcik tu tanam tepi rumah dia. Hujung-hujung kat depan rumah aku jugak yang dia lempor. Dasar manusia tak de sivik!

Dah la, aku nak masuk meeting. Doa-doa semoga mood Prof Datuk baik hari ni. Aminnnn...



*hari ni ada jamuan raya kat PPUKM, tapi aku tak pegi. Now rasa lapar, rasa menyesal pulak tak pegi. Huhuu..


No comments :