It's me.. Juz me... Only me!

If you don't like my words, don't listen.
If you don't like my appearance, don't look.
If you don't like my actions, turn your head.
It's as simple as that.

A wife to a loving husband. A mum to a adorable daughters. A daughter to such a caring parents. A good friend to a good people. Homechef that cook like nobody business.

~I’M NOBODY.. but nobody perfect. So, I’mPERFECT!

My Love's Path

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, September 26, 2013

Amoi.. Kasi zoom la itu gambar!

Pakcik Sampah sedang menyiram Hutan Amazon depan rumahnya.
Dengan harapan agar Hutan Amazon itu akan semakin menebal dan makin banyak
binatang-binatang buas yang akan menginap di situ.



Kejadian petang semalam.

Aku buka pintu rumah. Sekali ternampak Pakcik Sampah yang duduk sebelah rumah aku.
Terus amik hp & snap gambar dia.
Walaupun jauh, tapi tetap hensem uols...
Macam Hamid Gurka giteww!

Sedang aku gigih mengezoom gambar Pakcik Sampah, sekali Uncle sebelah kiri rumah aku tegur.


Uncle : Amoi, u buat apa?

Aku : Errr.. Tak ada apa-apa Uncle. Saja nak test hp.

Uncle : U amik gambar itu orang ka?

Aku : (senyum)

Uncle : Eh, u amik gambar kasi dikat sikit. Kasi nampak itu muka la.
Jangan jauh-jauh. Aiyaaa..

Aku : Hmm.. Tak pe uncle. I saje je main-main hp ni..

Uncle : U pigi sana depan itu olang, u kasi angkat itu gambar muka dia laa..
Apa bikin duduk sini jauh-jauh.. Mana clear maaa...

Aku : Segan la I, uncle... I amik gambar pagar rumah I je ni.. Hehehe..

Uncle : Tak apa.. Kalau u segan, u boleh angkat saya punya gambar laaa...

Aku : Errrr.. (motip uncle ni nak suh aku amik gambar dia?)


Terus masuk rumah, duduk diam-diam!


Well, semalam aku balik kerja singgah The Store.
Saja nak jalan-jalan pusing area rumah.
Kebetulan minggu ni aku balik keje pukul 4.30pm, sampai rumah dalam pukul 5.15pm, so aku try la pusing-pusing area rumah aku.

Dekat Semenyih Sentral (SS) tu banyak lot kedai.
Kawasan baru jugak la.
So far semua kedai yang biasa aku pegi, ada kat situ.
Tapi aku belum sempat nak pusing semua kawasan.
Sebab semalam aku gi shopping kat The Store.
Tu pun bukan shopping beriya. Just angkat je mana-mana barang yang aku berkenan.
Sebab aku macam segan pulak jalan pusing-pusing, tapi tak beli apa-apa pun.

Lepas shopping aku balik rumah dalam pukul 6.30pm.
Bila aku masuk rumah then tengok pintu belakang rumah dah terbukak!
Alamak, rumah aku kena pecah masuk ke?
Sebab kelmarin aku terdengar bunyi macam orang umpil pintu.
Bila aku check semua keadaan rumah, Alhamdulillah tak ada barang yang hilang.
Syukur...

En Zul cakap mungkin angin kuat sangat sampai pintu tu boleh terbuka.
Ok, dia cuba nak tenangkan aku.
Tapi seyes wehhhh... Sampai sekarang aku masih berderau darah.
Harap-harap tiada en perompak yang menyorok dalam lemari aku.
Huhuuu...







No comments :