It's me.. Juz me... Only me!

If you don't like my words, don't listen.
If you don't like my appearance, don't look.
If you don't like my actions, turn your head.
It's as simple as that.

A wife to a loving husband. A mum to a adorable daughters. A daughter to such a caring parents. A good friend to a good people. Homechef that cook like nobody business.

~I’M NOBODY.. but nobody perfect. So, I’mPERFECT!

My Love's Path

Daisypath Anniversary tickers

Friday, December 28, 2012

Kunyah-kunyah sambil tengok tv

Sape dapat teka apa benda ni?

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.




Bukan paru ye..
Ni namanya peria goreng.
Kalau kat kedai mamak selalu ada jual sayur ni, selain dia jual sayur kobis kuning tu.

Peria ni kalau goreng garing-garing rasanya macam keropok.
Ala-ala daun bayam yang goreng celup tepung tu.

Wahhhh.. Ketagih beb!

Temanya kalau makan benda pahit boleh elakkan darah tinggi & kencing manis.
Tiap-tiap hari makan peria, tapi lepas tu makan eskrem pulak.
Macamana nak hilang penyakit?
Makin bertambah-tambah lagi ada la. Hahah!



Ni peria yang belum digoreng. Aku beli sekilo RM2 lebih.
Tapi aku lebih suka peria katak yang kecik-kecik tu.
Sebab rasa dia lagiiiiiii pahit. Tapi itu yang lagiiiiiii sedap!!

Tepung dia aku guna tepung serbaguna yang instant tu je.

Kalau jenama Nona atau Kentucky, sekotak harga RM2 @ RM3 lebih.
Sekotak berat dia lebih kurang 400g.
Sebab aku kedekut, aku beli jenama Tesco.
Sekilo harga baru RM2.75. Haha!!

Sedap jugak tepung cap Tesco tu. Ada 2 jenis (original & pedas).
Aku amik yang original. So sekarang ni aku makan peria goreng sambil tengok TV.

No more ice cream, no more cikedis.
Only peria goreng. Hehehe...





No comments :